BMW X7 M60i xDrive – Osmiválec v akci – test

Nový model velkého SUV řady 7 přišel s revoluční změnou na přídi, kterou fanoušci značky nemohli přehlédnout. Spolu se „sedmičkovou“ limuzínou si na cestu svítí úzkými reflektory, které už v ničem nepřipomínají dřívější ikonické „kroužky“. Kromě toho se dálková světla oddělila od těch pro denní svícení. Zato se ale X7 nevzdala výkonného osmiválce, který jsme si vybrali do testu.

BMW X7 (1)

Verze M60i xDrive má pod kapotou benzínový motor V8, který poskytuje výkon impozantních 530 koní a mohutný točivý moment 750 Nm. Pohonný systém využívá tzv. mild hybrid s napětím 48 V a řazení zajišťuje osmistupňová automatická převodovka Steptronic.

Automobilka při uvedení slíbila osobitější a sportovnější charakter a zároveň i víc digitalizace spolu s nejnovější generací operačního systému. I nadále se očekává největší zájem zákazníků z USA a Kanady, takže je logické, že výroba zůstává stále v americké Jižní Karolíně. Ostatně, délkou přesahující pět metrů (5 162 mm) je auto disponováno spíš pro rozlehlé americké dálnice než do úzkých uliček evropských měst. Co vše se změnilo v designu? Na velké „ledviny“ nových bavoráků jsme si už zvykli, zcela jiný design světlometů a jejich rozdělení bude asi ještě polarizovat příznivce po nějakou dobu. Zadní část zaujme rovněž upraveným tvarem světel a tenká chromovaná lišta, která se táhne přes celou šířku, působí velmi elegantně.

BMW X7 (3)

Kabině vládne záměr maximálního komfortu, který si může dopřát o dva cestující navíc, protože je k dispozici i třetí řada sedadel. Můžete si dokonce zvolit v druhé řadě dvě oddělená sedadla pro větší pohodlí. My jsme v testovaném vozu měli klasickou lavici pro tři osoby, i tak tu ale bylo místa víc než dost. Elektrické ovládání a měkoučké podušky na opěrkách hlavy tu povyšují pohodlí při cestování o úroveň výš. Řidič a spolujezdec mají kromě pohodlných a dobře tvarovaných sedaček i širokou loketní opěrku s měkkým čalouněním.

Palubní deska má dost vzdušný design, je poměrně nízká a světelná lišta s výdechy klimatizace tvoří rovněž docela tenkou linku. Díky tomu si řidič nepřipadá jako za volantem náklaďáku, přestože rozměry kapoty a karoserie vůbec jsou úctyhodné. Informace o jízdě i ovládání infotainmentu zprostředkuje dlouhý pás displejů, které mají úhlopříčku 12,3 a 14,9 palců. Jednolitý dojem zajišťuje vrchní sklo prohnuté směrem k řidiči. Je to působivé a zároveň se všechny funkce snadno ovládají a nastavují. Na středové konzole tak zůstává jen pár tlačítek, kruhový volič systému iDrive a přepínač jízdních režimů automatické převodovky, který má tvar broušeného křišťálu. Zrovna na tento prvek se zvyká trochu déle, rozhodně ale vypadá velmi atraktivně. Testovaná verze M60i xDrive je navíc vylepšena řadou zajímavých detailů v exteriéru i v interiéru.

BMW X7 (7)

Osmiválec o objemu 4,4 litru je vrcholem nabídky a ve spojení se 48V mild hybridní technologií dodává výkon 530 koní. Je dvojitě přeplňovaný technologií M TwinPower Turbo a není tajemstvím, že jeho geny pocházejí ze závodních speciálů BMW. Premiéru si odbyla převodovka Steptronic Sport, která nabízí hned dvě funkce pro sportovní jízdu – Launch Control pro pevný start a Sprint pro okamžitou rychlou akceleraci. Z nuly na stovku dokáže zrychlit za 4,7 sekundy. A o kolik benzínu si výkonný motor řekne? Podle tabulek je kombinovaná spotřeba 12,9 l/100 km, což není moc daleko od hodnoty 13,4 litru, kterou jsme dosáhli během testu.

Hnací síla motoru se přenáší na kola obou náprav, přičemž zadní kola jsou upřednostněna a přední náprava se připojuje podle okamžité potřeby. Standardně je podvozek vybaven také adaptivním vzduchovým odpružením a elektronicky řízenými tlumiči. Díky tomu jsou nejen filtrovány veškeré nerovnosti, ale také se nedočkáte větších bočních náklonů v zatáčkách. Kromě toho se dá měnit světlá výška vozu pro sportovní jízdu po silnici, pro jízdu v terénu, nebo ji lze také výrazně snížit při nakládání zavazadel. A také je možné sklopit spodní víko kufru do rovné ložné plochy. Mimochodem, zavazadelník pojme 750 až 2120 litrů nákladu.

Asistenční systémy jsou v mnoha směrech zdokonalené, například varování před srážkou funguje i při odbočování vpravo, upozorňuje na chodce a cyklisty, kteří se blíží zpředu i zezadu. Sofistikovanější je i udržování v jízdním pruhu a spolupráce s navigačním systémem. Couvací asistent si nově dokáže uložit do paměti dráhu dlouhou až 200 metrů, kterou opakuje při stejném couvacím manévru. Chytrá je i funkce, která dokáže v případě odcizení auta nejen poslat zprávu na telefon majitele, ale také začne do záznamníku nahrávat videozáznamy pořízené kamerami v autě.

BMW X7 začíná v ceníku na 2 601 300 Kč, testovaná motorizace je od 3 333 200 Kč. Konkrétní vůz v testu měl s příplatky celkovou cenu 3 915 344 Kč.

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru