Volkswagen Touareg – Vyzkoušeli jsme atraktivní R-Line

Třetí generace velkého SUV se přestavila v polovině loňského roku po modernizaci, která trochu zahýbala vzhledem, ale hlavně se projevila na podvozku a možnostmi jeho naladění k různým stylům jízdy. Vyzkoušeli jsme ho v designově trochu provokativním R-Line provedení.

VW Touareg (1)

Budí pozornost svou velikostí, vždyť na délku měří 4,878 metru a na výšku 1,72 metru. Šířkou atakuje dva metry, takže je na silnici nepřehlédnutelný. Když se ale oblékne do výrazného červeného laku a ozdobí se černými detaily, jako námi testovaná verze R-Line, je skutečně nač se dívat. Příď i zadní část je po modernizaci o poznání důraznější, stačí se zaměřit pohledem na černý přední nárazník a masku chladiče, nová jsou LED Matrix světla. Na zádi se po celé šířce nově ocitla světelná lišta s LED svítilnami. Konkrétně u testovaného auta jsou opravdu působivá i velká kola s originálním designem se střídající se tmavě a světle šedou barvou.

Ani interiér nezůstal bez vylepšení – přístrojová deska má nově designovaný digitální kokpit s ukazateli o jízdě, který přímo navazuje na další displej, tentokrát pro ovládání rozhraní infotainmentu, který vyplňuje celou horní část středového panelu. Co do ovládání se skoro všechny funkce přesunuly na dotykový displej.

smart

Řazení zajišťuje automat, jemuž zůstala pěkná ovládací páka, která dobře padne do ruky. Na středové konzole najdeme ještě dva kruhové voliče pro ovládání nastavení podvozku. K němu se brzy dostaneme u jízdních vlastností, zbývá ale ještě se podívat na „náladu“ v kabině. Je samozřejmě prostorná už vzhledem k délce auta a dlouhému rozvoru (bez milimetru 2,9 metru), kromě toho nabízí velké pohodlné sedačky, v případě řidiče a spolujezdce s nastavitelnou délkou sedáku a slušným bočním vedením. Cestující v druhé řadě mají místa víc než dost, nechybí ani odpovídající prostor nad hlavou. Objem zavazadelníku 810 litrů pak jasně říká, že nákladu se sem vejde opravdu hodně.

Velké je u Touaregu skoro všechno, například i palivová nádrž o objemu 75 litrů, což znamená dostatečně dlouhý dojezd třeba při cestování na dovolenou. V případě testovaného vozu nám palubní počítač ukazoval dojezd 1000 kilometrů a spotřeba se u třílitrového naftového šestiválce pohybovala kolem 8,7 l/100 km, což bylo zcela v souladu s udávanou kombinovanou spotřebou v tabulkách, kde najdeme hodnoty 8,2 – 9,2 l/100 km. Výkon motoru 210 kW (a točivý moment 600 Nm) je i na vůz přesahující hmotnost 2,1 tuny zcela dostačující, takže se bez problémů můžete pustit do předjíždění, třeba i v táhlém kopci. Není od věci dodat, že z nuly na stovku tento robustní vůz dokáže zrychlit za skvělých 6,3 sekundy.

VW Touareg (3)

Jízda vyšperkovaná nově naladěným adaptivním podvozkem je komfortní, a to i přes velká kola. O náklonech v zatáčkách Touareg nic neví. Stabilita je obdivuhodná, i když do oblouku se mu někdy nechce zase tak ochotně, jak by slibovalo sportovní ladění tohoto modelu. Vzhledem k rozměrům karoserie a hmotnosti je to ale pochopitelné. Vychytávkou je nový senzor zatížení střechy, který pomůže řídící jednotce lépe ovládat stabilizační systém, pokud třeba vezete box s lyžemi nebo jiným sportovním náčiním. Touareg má už v základu řadu asistenčních systémů, spousta dalších je za příplatek. Z nich se zejména na dlouhé cesty hodí asistence pro manévrování s přívěsem nebo noční vidění, ve městě se zase uplatní parkovací asistent s dálkovým ovládáním zvenku, třeba když je parkovací místo příliš úzké pro pohodlný výstup.

Volkswagen Touareg začíná podle aktuálního ceníku na 1 699 900 Kč, testovaná motorizace je od 1 935 900. Ve výbavě R-Line je pak cena nejméně 2 070 900 Kč.

Text: Josef Žídek Foto: Romana Černá

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru