Opel představil nové Combo – vůz pro rodinu i podnikání

Praktický rodinný přítel pro každý den, parťák pro sport a volný čas, univerzální pomocník v podnikání… takto Opel představil Combo v nové omlazené podobě. S novým Combem s homologací osobního vozu M1 Opel vrací do hry MPV model, tedy víceúčelový flexibilní vůz s až sedmi sedadly a se spalovacími motory (i když v nabídce samozřejmě nechybí ani akumulátorová BEV verze Combo Electric). 

IMG_20240424_092438_resized_20240429_123955692

Nové Combo M1je neobyčejně prostorné a velmi praktické a všestranné. Za 549 990 CZK včetně DPH (cena modelu Combo Edition Plus 1.2 Turbo 110 k MT6) získá zákazník praktický osobní vůz, který má už ve standardu všechno, co moderní zákazník vyžaduje. Každé Combo má například elektronický stabilizační systém ESPPlus, asistenta pro rozjezd do kopce, varování před vybočením z pruhu, čtení dopravních značek, automatické nouzové brzdění, varování před čelní kolizí, čelní, boční a hlavové airbagy, klimatizaci, elektrické ovládání předních oken nebo dálkově ovládané centrální zamykání.

IMG_20240424_102714_resized_20240429_124049058

Ve výbavě jsou špičková světla Intelli-Lux LED Matrix Light se čtrnácti LED elementy, která stále svítí jako dálková světla, ovšem řízeným vypínáním jednotlivých LED segmentů zabraňují oslňování jiných účastníků provozu. Jsou součástí standardní výbavy všech vozů Opel Combo. Světlomety tvoří nedílnou součást charakteristické přední masky Opel Vizor, která má u modelu Combo premiéru.

Sedadla ve druhé řadě jsou připravena ukotvit až tři dětské sedačky se systémem Isofix vedle sebe. Nové Combo se nabízí ve dvou délkách: 441 cm a 476 cm. Právě prodloužená verze „XL“ umožňuje instalaci dvou lehkých samostatných sedaček do třetí řady, takže Combo se postará až o sedm pasažérů.

Novým bezpečnostním prvkem je systém Dynamic Surround Vision. Tento systém se skládá ze dvou kamer, z nichž jedna je umístěna nad zadními dveřmi a druhá pod vnějším zpětným zrcátkem na straně spolujezdce. Tyto kamery přenášejí obraz do nového digitálního zpětného zrcátka s vysokým rozlišením. Ve srovnání s běžnými zrcátky poskytuje tento systém mnohem lepší výhled, což řidiči umožňuje bezpečnější manévrování.

Řidiče podporuje až 18 pokročilých asistenčních systémů (ADAS), z nichž mnohé jsou součástí standardní výbavy. Jde např. o inteligentní tempomat, asistenta pro jízdu v jízdních pruzích, systém nouzového brzdění nebo systém varování před únavou řidiče Driver Attention Alert.

IMG_20240424_103146_resized_20240429_124127952

Opel Combo poskytuje i mimořádný prostor a maximální flexibilitu. Kratší verze s pěti sedadly má zavazadlový prostor se základním objemem 597 litrů, po sklopení sedadel využití až po strop vzniká prostor o objemu 2126 litrů. Delší verze XL ve stejném uspořádání nabídne 850 / 2693 litrů prostoru. Opěradlo sedadla předního spolujezdce lze překlopit dopředu, takže do interiéru se vejde např. i surfový plovák. Praktické je i výklopné okno pátých dveří, které pomůže např. při transportu žebříku.

Nové Combo nabízí už ve standardu vyspělý 10“ audiosystém s digitálním tunerem DAB (s ovládáním na volantu) a zrcadlením smartfony přes Apple CarPlay a Android Auto. Příplatková sada Techno nabízí mj. bezdrátovou nabíječku smartfonů a zásuvku 230 V. Nový infotainment využívá – poprvé v lehkých užitkových vozech Opel – integrované platformy Snapdragon Cockpit a Auto Connectivity od Qualcomm Technologies, které nabízejí nejmodernější grafické, multimediální a konektivní funkce. Po připojení smartfony se chytrý telefon uživatele stane ovládacím panelem celého infotainmentu ve voze a komunikuje s tlačítky na volantu.

IMG_20240424_103103_resized_20240429_124106210
Pro své Combo mohou zákazníci volit buď přeplňovaný zážehový tříválec 1.2 Turbo o výkonu 81 kW/110 k, který je vždy propojen se 6-stupňovou manuální převodovkou, nebo hospodárný turbodiesel 1.5 CDTI dodávaný ve výkonových verzích 75 kW/102 k a 96 kW/130 k. Vedle manuální 6-stupňové převodovky lze silnější z turbodieselů propojit i se 8-stupňovým japonským automatem Aisin, který umožňuje i manuální řazení pádly pod volantem. Společným rysem všech pohonných jednotek je střídmost ve spotřebě – zážehový tříválec si v kombinovaném cyklu WLTP řekne jen o 6,3 l benzinu na 100 km jízdy a turbodiesel 1.5 CDTI/75 kW se spokojí jen s 5,3 l nafty na 100 km jízdy.

IMG_20240424_092429_resized_20240429_123941860

Elektrický dojezd až 346 km (WLTP)

V nabídce řady Combo M1 nemůže chybět elektrická BEV verze Combo Electric, jehož cena začíná na 889 990 CZK (vč. DPH). Moderní baterie o kapacitě 50 kWh umožňuje dojezd až 346 km (WLTP) bez lokálních emisí, což je o 50 km více než u předchůdce. To je zásluha dalšího vývoje elektrického pohonu a – poprvé v modelu Combo – využití vysoce účinného tepelného čerpadla, které pomáhá zachovat dlouhý dojezd při nízkých teplotách. Řidič může volit ze třech jízdních režimů: Eco, Normal a Power. Nové Combo Electric poháněné elektromotorem nejnovější generace o výkonu 100 kW/136 k a točivém momentu 270 Nm dosahuje maximální rychlosti 135 km/h. Díky standardní palubní nabíječce o výkonu 11 kW lze baterii na veřejné 100 kW DC nabíječce dobít na 80 % kapacity za méně než 30 minut.

Zdroj: Opel Foto: Josef Žídek



Facebook

Nejčtenější

Nahoru