Honda Jazz Crosstar – Hybrid ve stylu SUV – test

Čtvrtá generace modelu Jazz přišla na trh s novou variantou, s níž značka hodlá oslovit příznivce vozů ve stylu SUV. Kromě vyššího podvozku nabízí také voděodolné čalounění, což se při cestování s dětmi rozhodně hodí. Co ještě nabídne pro mladé rodiny?

Honda Crosstar (2)

Především zaujme omlazeným vzhledem, který velmi pěkně vynikne zejména v testované červené metalíze. Nový model navíc dostal decentní černé plasty kolem podběhů i prahů a k tomu 16palcová stříbrno-černá kola, která jsou určena pouze pro variantu Crosstar. V nabídce je i kontrastní černá střecha, kterou si můžete prohlédnout na fotkách testovaného auta. Teď ovšem rychle zamíříme do kabiny, která nabízí dost velkou variabilitu. Jednak jsou tu sedačky tzv. Magic Seats, které jsme už vyzkoušeli v různých modelech Hondy. I v tomto je možné skládat je různými způsoby, můžete tedy přepravovat i rozměrnější věci jako třeba jízdní kolo. Zavazadelník o objemu 304 litrů je na tuto velikost velmi slušný, po sklopení sedadel v druhé řadě ho zvětšíte až na 1205 litrů. U vozu této velikosti je to dobrý kompromis – v druhé řadě sedadel usadíte bez potíží děti v autosedačkách a ještě vám zbyde dost místa na výbavu, kterou pro cestování potřebujete.

Honda Crosstar (5)

Palubní desce vévodí dva velké displeje – jeden v přístrojovém štítu, který zobrazuje virtuální ukazatele, druhý na vrcholku středového panelu pro ovládání infotainmentu. Ovládání klimatizace zůstalo v režii kruhových voličů. Praktické jsou dva dobře přístupné USB vstupu na dolní části středového panelu, hned vedle je 12V zásuvka. Sedadla dostala o tři centimetry silnější čalounění, takže jsou pohodlná a dobře podpírají záda. Pasažéři si mohou dopřát zábavu prostřednictvím mobilních telefonů, které se mohou připojovat k internetu přes integrovaný Wi-fi hotspot. Honda nabízí i vlastní aplikaci, která umožňuje komunikaci s autem prostřednictvím mobilu. Můžete si například vytvořit vlastní trasu cesty a odeslat ji do navigačního systému, nebo auto na dálku zamknout či odemknout. Zdánlivá maličkost, ale když si v autě zabouchnete klíčky a v autosedačce navíc sedí malé dítě, bude se to určitě hodit. Užitečné jsou i bezpečnostní asistenční systémy, počínaje automatickým brzdovým systémem s rozeznáváním chodců i cyklistů, až po adaptivní tempomat schopný automatické jízdy v koloně.

Honda Crosstar (4)

Pohon zajišťuje nový hybridní systém, který kombinuje 1,5 litrový benzínový motor a dva elektromotory. Poskytuje celkový výkon 109 koní, což je pro vůz této velikosti odpovídající. Jízda je za běžného provozu takřka bezhlučná, zato když potřebujete výraznější akceleraci, motor se dost hlasitě ozývá. Řazení zajišťuje bezestupňová automatická převodovka CVT, ovládání je tudíž velmi snadné. Potěší tabulková spotřeba 4,8 l/100 km v kombinovaném provozu, k níž jsme se během testu přiblížili – povedlo se nám jezdit v rozmezí 5 – 5,5 l/100 km.

Honda Crosstar je v nabídce ve výbavě Executive, a to s cenou od 609 900 Kč. Většina důležitých položek je tudíž již obsažena v základní specifikaci.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru