Peugeot 508 PSE plug-in hybrid – speciál pro náročné

Model 508 prošel v polovině minulého roku modernizací, která se dotkla nejen verzí fastback a SW, ale také varianty PSE, tedy Peugeot Sport Engineered. Poslední jmenovaná verze existuje jako plug-in hybrid, který se také octl v našem redakčním testu.

Peugeot 508 (3)

Nápadné změny designu svědčí o jasném směřování značky k movitějším klientům, kteří žádají kromě vysoké kvality také jistou dávku výjimečnosti. Vypovídá o tom třeba nízká přední mřížka, která jako by tvořila protipól ke struktuře otvorů sání v nárazníku. Velké logo značky v černostříbrném provedení je umístěno uprostřed mřížky, čímž je zvýrazněn její trojrozměrný efekt. Světlomety si ponechávají své „drápovité“ tvary – přední světla jsou složena z drobných vodorovných segmentů, na které na bocích navazují tři svislé světelné linky denního svícení s 3D efektem. Na zádi tvoří světelný podpis rovněž tři šikmo položené drápy – jedná se o full LED světla navazující na černou lištu uprostřed. Vůz si ponechává dlouhou a štíhlou siluetu, na délku měří 4,79 metru (fastback je o něco kratší, měří 4,75 metru). Rozvor má délku 2,79 metru, přičemž přední převis je krátký, zatímco zadní výrazně delší.

Výška vozu je 1,42 metru a střecha se směrem k zádi elegantně svažuje, což ovšem vyvolává i otázku po komfortu v kabině a objemu zavazadelníku. Zejména v případě kufru jsou všechny obavy liché – vejdou se do něj zavazadla o objemu 530 litrů. Řidič a spolujezdec mají dostatek prostoru a k tomu v případě testovaného vozu i ergonomická sedadla s výsuvnými sedáky, vysokým bočním vedením a dobře nastavitelnou opěrkou hlavy. V druhé řadě sedadel je dost místa nad hlavou, lidé vyšší postavy ocení dlouhé sedáky, i když budou mít možná méně prostoru pro kolena.

Peugeot 508 (8)

Kabina rovněž prošla proměnami, a to nejen u přepracovaného i-Cockpitu. Displej před řidičem je nízký a široký, takže vytváří dlouhý úzký pás schovaný v zastíněné kapličce. Díky tomu se dá lépe nastavit volant, aby bylo na ukazatele vidět. Volant je poměrně malý a zploštělý nahoře i dole. Displej pro ovládání multimédií je umístěn na středovém panelu o úroveň níž než je přístrojový štít, což vyžaduje větší pozornost při změně zorného pole. Na středové konzole se odehrála výrazná změna v podobě tlačítkového spínače automatické převodovky, dřívější páčku už v inovovaném modelu nenajdete. Hned nad ní je umístěný spínač pro změnu jízdního režimu. Uzavíratelná přihrádka, dva velké držáky nápojů a schránka v loketní opěrce – tady rozhodně velmi pozitivně hodnotíme množství a rozložení odkládacích ploch.

Peugeot 508 (4)

Nabídka motorů pro model 508 stále zahrnuje jak benzínový, tak dieselový motor, k dispozici jsou také dvě varianty plug-in hybridu. Testovaný PSE kombinuje v hybridním systému 360 e-EAT8 (s pohonem všech kol) benzínový PureTech o objemu 147 kW/200 koní a elektromotory 81 a 83 kW. Celkový výkon systému je impozantních 360 koní a maximální točivý moment 520 Nm. Souhra motorů je řízena automaticky, přední a zadní elektromotor se připojuje podle okamžité potřeby, auto také může jet čistě na elektřinu, což se nám během testu povedlo velmi blízko deklarovaných 40 kilometrů. Spotřeba během testu 6,5 l/100 km je při výkonném motoru velmi příjemná, přičemž v kombinovaném provozu by podle tabulek měla být dokonce pouhých 2,1 l/100 km. Záleží pochopitelně na tom, jak často bude baterie dobíjena.

Jízdní vlastnosti jsou u verze PSE ovlivněny nejen výkonným motorem, ale také úpravami podvozku. Především byla snížena světlá výška, vpředu i vzadu byl rozšířen rozchod kol pro lepší stabilitu. Brzdové kotouče mají průměr 380 mm a nepřehlédnutelné jsou třmeny se čtyřmi písty, lakované kontrastní žlutou barvou. Podvozek nabízí tři různé režimy s odlišným naladěním tlumičů – Comfort, Hybrid nebo Sport. Posledně jmenovaný režim dopřeje řidiči vážně slušnou dynamiku jízdy, musí ale počítat s tvrdšími přejezdy nerovností, a to i kvůli dvacetipalcovým kolům, obutým do pneumatik Michelin Pilot Sport 4S.

Peugeot 508 (6)

Vůz této třídy by měl disponovat i vysokým standardem asistenčních systémů, a to u Peugeotu 508 platí bezezbytku. Patří mezi ně především adaptivní tempomat s udržováním vzdálenosti a automatickým nouzovým brzděním, z dalších pak jmenujme velmi praktické noční vidění prostřednictvím infračervené kamery, které detekuje osoby i zvířata.

Peugeot 508 PSE není součástí běžné nabídky pro český trh, je ale možné si jej objednat prostřednictvím tuzemských prodejců. Ceník základního modelu aktuálně na oficiálním webu také není zveřejněn, nicméně v době uvedení na trh byla cena verze SW (kombi) v motorizaci s dieselovým motorem BlueHDi 130 stanovena na 1 025 000 Kč.

Text: Josef Žídek Foto: Romana Černá

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru