Volkswagen Caddy – Praktický, prostorný a univerzální – test

Původně hlavně dodávkový vůz se již léta nabízí i v osobní verzi, která je uživatelsky velmi zajímavá pro rodiny s dětmi. Pohodlně tu cestuje pět osob a zavazadlový prostor hravě spolyká výbavu pro děti nebo rozměrné sportovní náčiní. Na trh právě přišla pátá generace tohoto modelu, který jsme vyzkoušeli v redakci v působivé měděné barvě karoserie.

VW Volkswagen Caddy (1)

Volkswagen postavil model Caddy na novou platformu MQB, což umožnilo prodloužit rozvor o celých 73 milimetrů na výsledných 2755. To je dost na možnost velkorysého uspořádání interiéru. V druhé řadě sedadel jsou tři plnohodnotná místa, takže nebudete mít problém posadit sem tři děti v autosedačkách. Velká okna zaručí dobrý výhled a komfort posádky při cestování. Dveře jsou posuvné, takže nástup je bezproblémový a oceníte i dobrý přístup do kabiny při umisťování dětí do auta. Zavazadelník nabídne v základu 760 litrů objemu, po střechu je to až 1213 litrů. Zadní výklopné víko se snadno otevírá a nákladový otvor je hodně široký. Při troše šikovnosti se sem vejde kromě dětských věcí i schránka pro domácího mazlíčka, takže na výlet se mohou vydat všichni členové rodiny.

VW Volkswagen Caddy (8)

Velkou proměnou prošla palubní deska, na niž se nastěhoval velký displej infotainmentu a v případě testovaného vozu i virtuální kokpit v přístrojovém štítu. Tady auto v ničem nepřipomíná dodávku, cítíte se tu úplně jako v běžném osobním voze. Dole zploštělý volant padne dobře do ruky, stejně jako hlavice řadicí páky manuální šestistupňové převodovky. Díky digitalizaci přístrojů prakticky zmizela tlačítka, většina ovladačů funguje přes dotykový displej. Spolu s modernizací ovládání se do nabídky dostaly i nové asistenční systémy, například Travel Assist pro asistovanou jízdu v jakékoliv rychlosti. Tady řidiči ocení nové dotykové senzory ve volantu, které citlivě snímají polohu rukou. Je to dobré pro to, aby vás asistenční systém nadměrně nevyzýval k převzetí řízení, přestože máte ruce na volantu. Ve standardu je i asistent pro odbočení vlevo, který dokáže zabránit srážce s protijedoucím vozidlem.

VW Volkswagen Caddy (3)

Motorizace jsou sestaveny s novými čtyřválcovými motory, a to naftovými i benzínovými. Naše testovaná verze byla poháněna dvoulitrovým dieselem o výkonu 122 koní, což je aktuálně vrchol nabídky. Je opravdu svižný a s autem si hravě poradí. Přestože do kabiny poměrně dost proniká jeho výrazný zvuk, jedná se o volbu, kterou bychom bez výhrad doporučili. Při cestování s celou rodinou a nákladem se vyšší výkon rozhodně hodí a nebudete litovat ani ohledně spotřeby. Tabulková hodnota udává 4,7 l/100 km v kombinovaném provozu, my jsme s téměř novým vozem jezdili za 6,4 l/100 km.

Volkswagen Caddy v osobním provedení vstoupil na trh se základní cenovkou 519 000 Kč, testovaná motorizace začíná v ceníku na 749 000 Kč, s příplatkovou výbavou, která přidala třeba navigaci nebo luxusní čalounění sedadel, se cena dostala na 898 011 korun.

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru