Češi investují do aut svých otců

Kdo by pokládal staré vozy značky Škoda za bezcenný kus šrotu, velmi by se mýlil. Modely 105 nebo 120 znovu ožívají jako youngtimery a je o ně nebývalý zájem. Brázdily sice silnice ještě nedávno, ale dnes hodnota zachovalých kusů zase stoupá a kupců přibývá. Vyplývá to ze statistik Mototechny Classic, jež se na prodej investičních vozů specializuje. Od jejího jarního spuštění se prodalo přes padesát veteránů.

Škoda120_2small

Prodejům vévodí vozy bývalého východního bloku, které tvoří zhruba 70 procent. Nejvíce prodaných veteránů jsou škodovky, hlavně modely 100, 105, 120 nebo Favorit. V závěsu jsou pak další  – VAZ 2101 nebo VAZ 2103, tedy legendární „žigulíky“. Například Škoda 105 ještě před 5 lety stála 30 tisíc korun, dnes je cena zachovalého kousku 80 tisíc a víc. A zhodnocení se očekává i od dalších youngtimerů, které dnes ještě ani nedosahují „veteránských“ 30 let stáří.

Zájem však nebudí pouze socialistické vozy. Zákazníci se mohou pyšnit Fordy Mustang, Ranchero nebo Thunderbird, popřípadě Volkswagenem Golf či Mercedes-Benzem CL500. Řada Čechů skryté klenoty ze svých garáží a stodol též zkouší zpeněžit. U veteránů je však výkupní síto mnohem jemnější než u běžných vozů. Ale nabízet lze jen skutečně zachovalá auta s potenciálem růstu hodnoty, takže se vykupuje zhruba jedno z deset. To se týká i kusů, které sice ještě věkem veterány nejsou, ale díky extrémně nízkým nájezdům mají investiční potenciál vysoký.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru