Volkswagen Caddy Maxi – I v základu prostorný a bezpečný – test

Osobní verze původně užitkových vozů patří k typům automobilů oblíbeným zejména u rodin, které rády cestují ve velkorysém stylu. Do malé dodávky se totiž všichni pohodlně vejdou na víkendový výlet a v týdnu se dá snadno využívat jako firemní auto třeba pro řemeslníka. Caddy Maxi je v novém provedení kromě toho také vybavený bezpečnostními systémy, které nejsou v dodávkách úplně běžné. Vyzkoušeli jsme tentokrát úplný základ s dvoulitrovým naftovým motorem, sedmi sedadly a manuální převodovkou.

VW Caddy (1)

Caddy se vyrábí v mnoha verzích, mezi nimiž nechybí nákladní varianta ani vůz vybavený pro kempování. My jsme do testu vybrali prodlouženou verzi, která se označuje Maxi. Na trhu je tento model už v páté generaci, ta nová je ovšem postavena na moderní platformě, která umožňuje zařadit nové technologie. Díky tomu má vůz systém Travel Assist či asistent pro odbočování vlevo. Celkem se do výbavy dostalo hned pět nových bezpečnostních systémů, celkem jich je devatenáct. Pro cesty s rodinou, která miluje kempování, je velmi zajímavý například systém pro usnadnění couvání s přívěsem.

Pohodu na palubě zvýší u tohoto modelu především prodloužený rozvor, který se protáhl o celých 73 milimetrů na výsledných 2755 mm. To se pochopitelně příznivě odrazilo ve vnitřním prostoru a možnostech uspořádání sedadel. Testovaná Maxi verze byla osazena třemi řadami sedadel, kde v druhé řadě jsou tři jednotlivé sedačky, v následující pak dvě sedadla, která lze velmi snadno sklopit a získat tak větší nákladovou plochu. Při pětimístném uspořádání lze naložit zavazadla o objemu až 1213 litrů. V základu je přístrojová deska jednoduchá, není zde ani navigace, ani kamera. Středová konzola obsahuje v podstatě jen páku šestistupňové manuální převodovky, i s ní je ovládání auta celkem pohodlné.

VW Caddy (8)

Zvolený dvoulitrový dieselový motor je úspornou a přitom vcelku dostatečnou volbou pro klidnou a bezpečnou jízdu. Dodává výkon 75 kW při 2750 otáčkách, tj. 102 koní, řazení zajišťuje manuální převodovka. Během testu jsme ocenili především úspornou jízdu – dosáhli jsme průměru 5,7 litru/100 km. Dojezd s plnou nádrží činí cca 900 km. Maximálka 175 km/hod. klidnému stylu jízdy plně odpovídá.

VW Caddy (12)

Řidič bude spokojen s ergonomií ovladačů, na delší cestování by se ale hodil trochu delší sedák. To posádka si nebude stěžovat – sedadla jsou pohodlná a mají příjemně tvarovaná opěradla. Podvozek je příjemně komfortní, má základ v moderní platformě MQB, na které stojí také koncernový golf nebo octavia.

Volkswagen Caddy je v nabídce za cenu od 619 000 Kč.

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru