Volkswagen Multivan Life – Tentokrát s naftovým čtyřválcem

Legenda, která dokáže nabídnout tisíc a jednu podob, už překvapila zákazníky i plug-in hybridní verzí, kterou jsme testovali v roce 2023. Modernizace motorizací však ponechala v ceníku také zcela tradiční typ pohonu, na nějž jsou zákazníci dodávkových osobáků zvyklí – čtyřválcový naftový dvoulitr. Vyzkoušeli jsme ho v kombinaci s automatem.

Volkswagen Multivan 2024 (1)

Zvenku vypadá současný Multivan velmi moderně, přední mřížka se designem velmi blíží elektromobilnímu ID.Buzz. Šedá barva testovanému autu dodává univerzálně nenápadný vzhled, hned po odemčení se ale ujistíme, že výjimečné pohodlí mu zůstalo i v této motorizaci. Elektricky ovládané dveře, které usnadní nástup a výstup, patří mezi vychytávky, které nejsou sice nic nového pod sluncem, ale ne vždy jsou u podobných aut k dispozici. Také kabina poskytuje možnost uspořádání přesně podle potřeby. Sedadla jsou posuvná v podlahových kolejnicích, takže se třeba dají v druhé řadě vytvořit dvě oddělená místa, mezi nimiž se roztáhne malý stolek. Je ale také možné posunout prostřední sedadlo z třetí řady vpřed a získat tím v zavazadelníku více místa například pro sportovní náčiní. Podle toho, zda se jedná o krátkou či dlouhou verzi, se do kufru vejde až čtyři tisíce litrů nákladu.

Volkswagen Multivan 2024 (3)

Řidiče, kteří zatím nejsou zvyklí na řízení dodávkových aut, potěší uspořádání palubní desky, která se příliš neliší od běžného osobního vozu. Přístrojový štít nahrazuje velký displej, vedle něhož je umístěna do souvislého pásu druhá obrazovka pro ovládání infotainmentu. Mezi nimi je umístěno tlačítko automatické převodovky – tady budou nováčci zpočátku trochu tápat a chvilku si zvykat, ovladač je ale ergonomicky dobře umístěn, a tak si tuto novinku jistě rychle osvojí.

Testovaný diesel je v podstatě osvědčenou klasikou – čtyřválcový dvoulitr dodává výkon 110 kW, Multivan s ním tedy nebude zrovna závodit, zato ale potěší dojezdem, který se v případě našeho testu blížil 750 kilometrům na jedno natankování. Ačkoliv se jedná o diesel, je hodně tichý, a když se dostane na dálniční rychlost, prakticky o něm v kabině nevíte. Stejné je to s automatickou převodovkou, která řadí hladce, rozjezdy jsou plynulé, akcelerace při předjíždění nastupuje bez zaváhání. Pro dynamičtější jízdu je potřeba trochu zatlačit na plyn, jinak si ale pohonná jednotka poradí i s 2,2 tunovým autem poměrně dobře. Spotřeba během testu 8,3 l/100 km je odpovídající, v kombinovaném provozu by se podle tabulek měla pohybovat mezi 6,4 – 7,1 l/100 km.

Volkswagen Multivan 2024 (8)

Bezpečnému cestování přispívá široké spektrum asistenčních systémů řízených sofistikovanými technologiemi. Sledování okolí vozu s rozpoznáváním chodců i cyklistů, asistent pro vyhýbací manévry a odbočování vlevo. Nechybí asistence pro jízdu v pruhu a rozpoznávání dopravních značek. V nabídce je adaptivní tempomat umožňující částečně automatizovanou jízdu, pro cesty s větším počtem pasažérů je praktické upozorňování na nebezpečí při vystupování, upozornění na cyklisty a auta přijíždějící zezadu při otevírání dveří. Nechybí inteligentní parkovací systémy, které zahrnují pomoc při couvání s autem při vyjíždění z parkovacího místa.

Volkswagen Multivan začíná s cenou na 1 147 020 Kč, a to s testovaným dieselovým motorem. Konkrétní testovaný akční vůz ve výbavě Life dorazil do testu s cenovkou 1 930 089 Kč včetně příplatkové výbavy.

Autor: Josef Žídek Foto: Romana Černá

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru