Volkswagen Amarok 2.0 TDI – Neúnavný pracant

Dokáže se pořádně blýsknout výraznými chromovými doplňky, vystavuje na odiv svaly a prohání se pod taktovkou třílitrového šestiválce. Ale umí se také obléknout do pracovního a spokojí se i s dvoulitrovým motorem. Právě pracovní verze se ocitla v druhém redakčním testu pick-upu, který se v roce 2023 představil v druhé generaci.

VW Amarok (8)

Na délku měří 5,3 metru a stojí na rozvoru 3,3 metru. Přestože nehýří ozdobami, lze jej těžko přehlédnout díky výšce téměř 1,9 metru. Přestože se jedná „jen“ o výbavu Life, která odpovídá spíš zaměření na pracovní výkony než na designové výstřelky, sluší Amaroku tenká lišta mezi předními světly i tvary LEDkových trubiček denního svícení nad dálkovými lampami.

Kabina je o poznání střídmější než v případě vyšších výbav, například PanAmericana, nebo již dříve testovaná Aventura. Přesto je interiér příjemný, navozující dojem kabiny osobního auta, byť se do ní nastupuje o poznání výš než v běžném SUV, natož nějakého kompaktního hatchbacku. Displej pro ovládání multimédií je dostatečně velký, zasazený v širokém rámečku ve středovém panelu, a je postavený na výšku. Velká kaplička před řidičem skrývá digitální přístrojový štít, v němž jsou zobrazeny hlavní údaje o jízdě, i když tu chybí například otáčkoměr. V případě řazení manuální převodovkou, což byl případ testovaného vozu, by se ovšem údaje o otáčkách hodily. Středová konzola nese ještě otočný volič pro typ pohonu, kde lze vybrat preferenci zadních kol – 2H, automatické rozdělování hnací síly mezi obě nápravy – 4A, plus režimy do terénu – 4H a 4L.

VW Amarok (3)

Pocitově pokračuje i na sedadlech dojem pohodlí osobního auta, i když to platí spíš pro místa řidiče a spolujezdce, protože v druhé řadě mají sedačky hodně kolmý sklon. Pro kolena a hlavu je ovšem dostatek místa a sedáky jsou dost dlouhé. Pro delší cestování ve čtyřech lidech by ale bylo potřeba víc prostoru pro zavazadla, což lze vyřešit příplatkovým krytem korby.

Pod kapotou úřaduje dvoulitrový naftový motor s výkonem 151 kW, což není vůbec málo, i když Amarok svou hmotností přesahuje hranici dvou tun o víc dvě stě kilogramů. Při nastartování není moc hlučný, rovněž při jízdě se projevuje kultivovaně a jeho zvuk do kabiny příliš neproniká. Zaznamenali jsme ale častější vibrace na neutrál. Vyloženě potěšující byla spotřeba, kdy jsme během testu zaznamenali hodnotu 8,8 l/100 km a dojezd s plnou nádrží víc než 900 kilometrů. To bylo dokonce ještě o něco méně, než je tabulkové číslo, kdy se udává v kombinovaném provozu 9,0 l/100 km. Přitom má auto dostatek síly i v kopcích nebo při dálniční jízdě. Vzhledem k tomu, že má uvézt víc než tunu, bude se slušný výkon rozhodně hodit.

VW Amarok (7)

Volkswagen Amarok v základní výbavě stojí 1 102 893 Kč s DPH, vzhledem k jeho spíš pracovnímu určení je ale jistě zajímavý i údaj o ceně bez daně, která činí 911 482 Kč. Testovaná motorizace je k dispozici až od druhého stupně výbavy Life, a to od 1 169 914 Kč s DPH (966 871 Kč bez DPH), přičemž se jedná o cenu za verzi s manuální převodovkou.

Foto: Romana Černá



Facebook

Nejčtenější

Nahoru