Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4

Elektrifikovaná řada modelů ikonické značky dostala další posilu. Vrcholná verze kombinuje sportovního ducha a ekologický přístup. Hybridní vůz s pohonem všech kol je zajímavou variantou, na niž jsme se podívali zblízka. Kolik paliva spotřebuje a jaké jsou jízdní vlastnosti?

 

Alfa Romeo Tonale (2)

Foto: Veronika Chytilová

Tonale Plug-In Hybrid Q4 předznamenává směr, kterým se chce Alfa Romeo ubírat, pokud jde o její pojetí sportovnosti. Má být milníkem v procesu značky nazvaném „od nuly k nule“, který ji transformuje ze značky s nulovým zastoupením elektrifikovaných vozidel na začátku roku 2022 na značku s kompletním portfoliem vozidel s nulovými emisemi do roku 2027.

Hybridní systém kombinuje přeplňovaný čtyřválec 1.3 MultiAir o výkonu 180 koní s šestistupňovou automatickou převodovkou pro pohon předních kol a elektromotor s výkonem 90 kW a točivým momentem 250 Nm pro pohon zadních kol. Lithium-iontová baterie (306 V, 15,5 kWh) má dle technických parametrů poskytovat elektrický dojezd přes 80 km v městském cyklu a více než 600 km v kombinovaném provozu. Nový hybridní motor snižuje emise CO2 na 26 kg/km, což představuje snížení celkových emisí řady o 40 %. Snížila se také spotřeba paliva, která v cyklu WLTP klesla na 1,14 litru na 100 km. Se 7,4 kW nabíječkou trvá plné nabití baterie méně než 2,5 hodiny.

A jaké byly naše poznatky při krátkém několikadenním testu? Průměrná spotřeba 7,8 litrů/100 km při jízdách převážně po městě, dojezd 380 km + 50 km na čistou elektřinu.

Alfa Romeo Tonale (4)

Vozidlo je vybaveno pohonem všech kol Q4. Pohon předních kol zajištuje spalovací motor a pohon zadních kol obstarává elektromotor. Celkovým výkonem 280 k se řadí na vrchol segmentu. Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere 6,2 sekundy, maximální rychlost v ryze elektrickém režimu dosahuje 135 km/h, v hybridním 206 km/h. Pocit z akcelerace umocňuje systémem e-AWD: okamžité nasazení 100 % dostupného točivého momentu elektromotoru přiměje zadní nápravu reagovat okamžitě po sešlápnutí plynového pedálu.

Funkce D.N.A. byly přepracované s ohledem na specifikaci vozidla. Jediný volič umožňuje řídit pohon Q4 a elektronické ovládání, koordinovat činnost motoru a převodovky a upravovat odezvu.

Režim „Dynamic“ byl navržen tak, aby co nejlépe využil výkon vozidla pomocí specifické kalibrace škrticí klapky, řízení převodovky a ovládání stability, a současně nabídl přímější odezvu volantu. Režim „Natural“ nastavuje pohon do hybridního režimu s pohonem všech kol pro optimalizaci výkonu. Využití spalovacího motoru a elektromotoru je řízené automaticky a umožňuje úsporu energie a paliva bez obětování výkonu. Poslední režim „Advance Efficiency“ byl navržen pro dosažení maximální energetické účinnosti v plně elektrickém jízdním režimu. Je to ideální režim pro cesty do center měst, protože umožňuje plně respektovat dopravní a emisní omezení. Když povolíte plynový pedál, vozidlo pokračuje v jízdě „plachtěním“. Při jízdě z kopce se aktivuje nová funkce eCoasting Descent Control, která udržuje konstantní rychlost 50 km/h (nastavitelná lehkým dotykem plynu nebo brzdy).

Alfa Romeo Tonale (5)

Funkce E-Save umožňuje dobíjet nebo udržovat úroveň baterie ve chvílích kdy je spalovací motor zapnutý. Rekuperace pak dovoluje obnovu energie v baterii během všech fází zpomalování a brzdění. Aktivací funkce E-Coasting pak dochází k rekuperaci energie i při zpomalení s nohou mimo brzdový pedál.

Alfa Romeo Tonale (9)

U modelu mají premiéru čtyři nové funkce, které rozšiřují služby Alfa Connect:

  • E-control: služba umožňuje zákazníkovi ovládat různé funkce související s elektrickým pohonem, jako jsou nabíjení a spuštění klimatizace/topení na dálku přímo z aplikace My Alfa Connect.
  • Dynamické mapování dojezdu: tato služba umožňuje řidičům cestovat v klidu, protože velmi názorně ukazuje cíle, kterých mohou dosáhnout s momentálním nabitím baterie, a to jak na mapě navigačního systému, tak v aplikaci My Alpha Connect.
  • Vyhledávání nabíjecí stanice: služba umožňuje zobrazit nejbližší veřejné nabíjecí stanice, a to jak na mapě navigačního systému, tak i v aplikaci My Alpha Connect.
  • My eCharge: umožňuje použití aplikace My Alfa Connect pro přímý přístup ke službám Free2Move eSolutions pro správu veřejného a soukromého nabíjení. Umožňuje lokalizovat veřejné nabíjecí stanice, kontrolovat způsoby nabíjení, provádět platby, vizualizovat historii nabíjení, spravovat vlastní Wallbox a rozhodovat, kolik elektrické energie je možné využít, případně zvýšit, snížit, pozastavit a znovu aktivovat nabíjení.

Ceník začíná na 912 tisících Kč, cena testovaného plug-in hybridu v nejvyšší výbavě Veloce s příplatky činila 1 517 800 korun.

Foto: Veronika Chytilová



Facebook

Nejčtenější

Nahoru