Není to tak dávno, co před rokem připravila Alfa Romeo pro svůj model Giulia modernizaci. V čem se tento přitažlivý model změnil a ovlivnilo to jeho vzhled? Na první pohled to jsou nové LED světlomety, a co tam máme dál…?
Hned v úvodu můžeme uklidnit fanoušky italského designu, jehož je Giulia dokonalým ztělesněním. Zůstaly všechny ty šarmantní křivky, které jsme obdivovali při uvedení na trh, nezměnila se ani přední mřížka, která má i nadále speciální plastický vzhled. Úzké oči světlometů nekompromisně sledují silnici, mohutné nasávací otvory v předním nárazníku jsou dole lemovány působivými „lízátky“. Profil mluví jasně – dlouhá kapota, hodně dozadu posunuté místo řidiče, elegantní odtrhová hrana a především krásná velká kola s klasickým „alfistickým“ designem pěti kruhů, za nimiž vykukují červené třmeny výkonných brzd. To vše už Giulia svým obdivovatelům předvedla při své premiéře, v inovaci se ale poohlédneme po novinkách uvnitř vozu.
Architektura palubní desky se prakticky nemění, v přístrojovém štítu se řidič dívá na ručičkové ukazatele ve velikých tubusech a mezi nimi se zobrazují údaje o jízdě. Tady může být řidič nadmíru spokojen s grafikou i množstvím informací. Najdete tu vše o rychlosti, spotřebě a dojezdu, ale také hodiny, ukazatel venkovní teploty, varování před rychlostními limity a další. Volant se silným věncem je dole zploštělý a má ergonomická vybrání čalouněná perforovanou kůží nad vodorovnými rameny. Sedadla jsou výrazně tvarovaná, mají velké bočnice a v případě testovaného vozu výsuvné sedáky. Zavazadelník o objemu 480 litrů odpovídá velikosti vozu a jeho jedinou nevýhodou je užší nákladový otvor. Testovaný vůz byl ve výbavě Veloce.
Naše pozornost se ale zaměří na středovou konzolu, kde se odehrály malé změny. Změnilo se rozmístění přihrádek, před loketní opěrku přibyla schránka pro bezdrátové nabíjení mobilu. Řadicí páka je obšitá kůží a lištu kolem ní zdobí italská vlajka. Upravený je také kruhový volič infotainmentu, s nímž se lépe manipuluje a výběr z nabídky hlavního menu je přesnější. Zaměřili jsme se také na displej zobrazující navigaci a další informace multimédií. Je zabudovaný na horním okraji středového panelu, což samo o sobě u sportovního vozu působí velmi dobře, kladně hodnotíme i použité materiály a dílenské zpracování.
Milovníci rychlých kol se ovšem mnohem víc soustředí na motor a podvozek. Došlo tu na úplnou absenci manuální převodovky. Osmistupňový automat ZF je ale dokonalý, takže po manuálu se vám stýskat nemusí. Pro Giulii vyčlenila automobilka dva motory – dieselový motor 2,2 l s výkonem 160 nebo 210 koní, a benzínový dvoulitr, který disponuje výkonem 280 koní, jak tomu bylo právě u testovaného vozu.
Jízda s výkonným motorem a skvěle vyváženým podvozkem v poměru 50:50, kde pohon všech kol ale většinou upřednostňuje zadní nápravu, je mimořádná. Přesnost v zatáčkách a požitek z řízení, které je komunikativní a poslušné, to vše staví Giulii vysoko na žebříčku řidičských aut současnosti. Návykový zvuk motoru takřka vylučuje ochotu řidiče jezdit na spotřebu, takže kombinovaná spotřeba 7,7 – 8,0 l/100 km zůstane spíš jen v tabulkách, my jsme většinou jezdili za deset litrů. Za dobu běžného redakčního testu zkrátka nešlo odolat… Dojezd s plnou nádrží pak činí zhruba 630 km.
A nakonec cena. Alfa Romeo Giulia v testované výbavě Veloce je za 1,5 milionu Kč.
Testovaný model:
motor: zážehový čtyřválec 1995 cm3
výkon: 206 kW/280 k při 5250 ot./min.
točivý moment: 400 Nm při 2250 ot./min.
rozměry: délka 4643 mm, 1860 šířka mm, 1436 výška mm
rozvor náprav: 2820 mm
Foto: Romana Černá