Volkswagen Multivan 1.4 PHEV – test

Ikonický průkopník kempování s automobilem prošel proměnami, které se citelně projevily na nabídce pohonných jednotek. Mimo jiné přibyl plug-in hybrid s motorem o objemu 1,4 litru, což byla u tak velkého auta jasná výzva k redakčnímu testu. Měli jsme to štěstí, že se nám do něj dostala přímo verze používaná v rámci českého předsednictví v Radě Evropské unie.

VW Multivan (6)

Můžete si myslet, že ho znáte od kol po střechu, pokaždé ale překvapí něčím novým, nečekaným. Vyzkoušeli jsme Multivan s dvoulitrovým benzínem i dieselem, v elegantní stříbrné i stylové červeno-černé kombinaci. Dlouhá i krátká verze prošla redakčním testováním brzy po uvedení nového modelu. Plug-in hybrid s motorem 1,4 litru, to tu ale ještě nebylo. Ostatně, jedná se o novinku v nabídce. Stačí takový motor na auto, které má dvě tuny? A v testované konfiguraci dokáže přepravit sedm pasažérů?

Když si připomeneme parametry, tedy že se v testované long verzi jedná o auto měřící na délku 5 173 milimetrů, nabízí se otázka, jak se s ním manévruje, jak pohodlné je řízení. Obojí jsme už v předchozím testu hodnotili pozitivně. Přičtěte si posuvné dveře na obou stranách, dvě oddělená sedadla cestujících v druhé řadě a rozkládací stoleček, jímž se snadno manipuluje a dá se posouvat v podélném směru po kolejnici v podlaze, a je jasné, že krátká porada před tiskovkou nebo zkouška připravované prezentace se tu hravě zvládne stejně tak jako cesta rozvětvené rodiny na dovolenou ve vzdálenější destinaci.

VW Multivan (8)

Černá barva karoserie dodává Multivanu důstojné vzezření, a tak z něj může klidně vystupovat i tiskový mluvčí váženého politika. Sedačky jsou velmi variabilní, jejich sklápění funguje nezávisle a dají se složit do vodorovné plochy. Všestranné využití je tedy bez diskuse a zavazadlový prostor o objemu až 4005 litrů (podle polohy sedadel) to jen stvrzuje. Řidič má k dispozici digitální přístrojový štít, a to už ve standardní výbavě. Všechny verze jsou sériově vybaveny automatickou převodovkou, která se ovládá pomocí malého spínače umístěného přímo na přístrojové desce.

VW Multivan (10)

Benzínový motor, s nímž jsme vůz testovali, je kombinován s elektromotorem v plug-in hybridním systému. Zážehová přeplňovaná jednotka o objemu 1 395 cm3 je osvědčeným koncernovým agregátem, který ve spojení se synchronním elektromotorem poskytuje kombinovaný výkon až 160 kW. Starost o dostatek síly na dálnici či při předjíždění je tudíž zcela zbytečná. Absolvovali jsme s tímto Multivanem dálniční úseky i horské klikatice v Orlických horách, a síla mu nechyběla v žádném případě. Čistě na elektřinu se dá ujet tak kolem padesáti kilometrů, což se nám hodilo při popojíždění v oblasti s horskou přírodou kolem. Během testu jsme vůz nedobíjeli, i přesto jsme dosáhli spotřeby kolem 6,5 litru a dojezd s natankovanou nádrží dosáhl 560 kilometrů, z toho 50 bylo na elektřinu.

Bezpečnému cestování přispívá široké spektrum asistenčních systémů řízených sofistikovanými technologiemi. Sledování okolí vozu s rozpoznáváním chodců i cyklistů, asistent pro vyhýbací manévry a odbočování vlevo. Nechybí asistence pro jízdu v pruhu a rozpoznávání dopravních značek. V nabídce je adaptivní tempomat umožňující částečně automatizovanou jízdu, pro cesty s větším počtem pasažérů je praktické upozorňování na nebezpečí při vystupování, upozornění na cyklisty a auta přijíždějící zezadu při otevírání dveří. Nechybí inteligentní parkovací systémy, které zahrnují pomoc při couvání s autem při vyjíždění z parkovacího místa.

Volkswagen Multivan má základní cenu od 999 000 Kč za verzi 1.5 TSI o výkonu 110 kW. Testovaný plug-in hybrid začíná na 1 304 777 Kč.

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru