Ford Galaxy – Rodinně hybridně – test

Pokud jste měli dojem, že rodiny hromadně přestoupily z MPV do SUV a crossoverů, nejste daleko od pravdy. Na druhou stranu se v nabídce automobilek objevuje stále víc modelů, které se sice řadí do třídy Sport Utility Vehicle, svými parametry ale mají k velkoprostorovým rodinným vozům velice blízko. Rodina totiž ocení vyšší sezení a sportovnější design, zároveň ale potřebuje dost místa pro zavazadla všeho druhu. To všechno nabízí Ford Galaxy, který se před rokem představil v hybridní verzi.

Ford Galaxy (3)

Dojede opravdu daleko, vždyť dojezd s plnou nádrží při našem testu přesáhl 1200 kilometrů, a to jsme „na spotřebu“ nejezdili. Na jedno natankování můžete naplánovat cestu na Jadran a i když máte elektrifikované auto s nízkými emisemi, nabíječky vám můžou být šumafuk, protože se jedná o full-hybrid, který se dobíjí rekuperací a pomocí spalovacího motoru. Ford zvolil osvědčenou kombinaci zážehového motoru 2,5 litru, který pracuje v Atkinsonově cyklu, a lithium-ion akumulátoru s kapacitou 1,1 kWh. Systémový výkon 190 koní je pro rodinné cestování absolutně dostačující a maximálka 185 km/h rovněž. Parametr zrychlení z nuly na stovku za deset sekund sice neoslní, nicméně na sedmimístné auto, kterému v provozní hmotnosti chybí do dvou tun jen nějakých dvacet kilo, je to pořád slušný odpich.

Co se týče designu, nepřineslo zařazení hybridního pohonu nic moc nového, Galaxy v testované výbavě s chromovými doplňky a pěknými koly nicméně vypadá ve své kategorii pořád dost dobře. Věk je znatelnější v kabině, tady by to přece jen chtělo alespoň větší displej infotainmentu. Každopádně ale zůstala výborná ergonomie a příjemné ovládání. Virtuální přístrojový štít zobrazuje dva kruhové ukazatele, do jejich středu se vejde spousta dalších informací, které při řízení oceníte. Nechybí ani digitálními číslicemi zobrazená rychlost jízdy. Středový panel si ponechává křídlovité výdechy klimatizace po obou stranách displeje, dál už je tu ale jen pár tlačítek a velký kruhový volič automatické převodovky.

Ford Galaxy (9)

Velkorysý vnitřní prostor je samozřejmě vedle nízké spotřeby tou hlavní devizou testovaného modelu. V druhé řadě sedadel jsou tři plnohodnotná sedadla, takže odpadá přetahování o místo uprostřed, pokud je vaše rodina pěti- a vícečlenná. Další dva pasažéři najdou místo v třetí řadě, kde jsou výklopné sedačky. Na extra dlouhé cesty to není, sedačky jsou ale poměrně velké a kolem nich relativně dost místa. Místa je dost i pro kufry. V zavazadelníku zaplníte v pětisedadlovém uspořádání 1206 litrů, v sedmimístném zbyde ještě 300 litrů. A pokud sklopíte sedadla ve druhé řadě, získáte úžasných 2339 litrů.

Ford Galaxy (4)

Řidič je v Galaxy vysloveně hýčkán. Když pominete jeho ergonomické sedadlo nastavitelné v osmnácti směrech, jsou tu ještě další vychytávky. Pomocí aplikace FordPass Connect může auto ovládat na dálku (odemknout i zamknout dveře, ověřit technický stav a zjistit jeho polohu). Zabudovaný modem připojí až deset externích zařízení a umožní získávat aktuální informace o dopravě a potenciálním nebezpečí v okolí vozu. Ve spojení se spotřebou, která se během našeho testu dostala na hodnotu pět litrů, je Galaxy vážným adeptem na jedno z nejpraktičtějších rodinných modelů.

Ford Galaxy začíná v ceníku na 1 212 900 Kč, aktuálně ho ale můžete mít za akční cenu 1 008 900 Kč.

Testovaný model

Ford Galaxy Hybrid

motor:  zážehový čtyřválec 2488 cm3

elektromotor: synchronní s permanentním magnetem

systémový výkon:  140 kW/190 k při 5500 ot./min.

točivý moment:  200 Nm

rozměry:  délka 4853 mm, šířka 1916 mm, výška 1770 mm

rozvor náprav: 2850 mm

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru