BMW X1 – Po všech stránkách lepší – První jízda

Naše redakce dostala příležitost strávit jeden den s novým modelem bavorské automobilky X1. Projel jsem nedočkavě Prahou a hnal nový vůz dálnicí na Liberec. Za městem jsem sjel na okresky a zkoušel, jak se auto chová v zatáčkách. Třetí generace tohoto modelu, kterého BMW od r. 2009 prodala téměř 2 miliony kusů, mile překvapila. Je celkově větší, uvnitř prostornější, designově povedená, jízdně dynamická, tedy po všech stránkách lepší než ta předchozí. 

smart

Nové BMW X1 xDrive23i s 204 koňovým dvoulitrem se chová jistě, motor je tichý s dynamickým a silným zátahem, v zatáčkách sedí a nenaklání se, spolupráce se sedmistupňovou automatickou převodovkou je hladká a bezchybná. Interiér, který mi připadal v předchozí generaci stísněný, je najednou vzdušný, mám pocit, že sedím v autě o třídu větším, místa na zadních sedadlech je dostatek. A navíc se zadní lavice může posunout až o 13 cm. 

smart

Palubní deska je minimalistická, vydala se cestou totální digitalizace. Vše ovládáte dotykově, chybí tradiční otočný ovladač infotainmentu na středové konzoli. Všechny potřebné funkce (včetně startéru, voliče převodovky, ale například i hlasitosti rádia atd.) jsou centralizovány na plovoucím středovém ostrůvku.

smart

Jako obvykle je důležitá informace o průměrné spotřebě dosažené při dynamické jednodenní jízdě, ta činila 7,6 litru benzínu na 100 km. Dojezd s plnou nádrží by při této spotřebě byl cca 740 km. Dá se ale předpokládat, že majitel vozu by se po prvotním nadšení časem uklidnil a dosahoval by bez problémů nižší spotřeby.

smart

Ceník začíná na 899 600 Kč za tříválcový benzín 18i, naše testovaná čtyřkolka 23i je v základu od  1 138 800 Kč. Více detailů přineseme po klasickém týdenním testu.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru