Peugeot 308 SW – Nová tvář oblíbeného kombi – test

Nový Peugeot 308 SW je model s výrazným designem, elegantním profilem a propracovanou zádí. Patří do segmentu C kombi, ve kterém Peugeot již mnoho let slaví úspěchy. Přestože tento segment přímo konkuruje vozům SUV, zůstává od roku 2010 stabilní. Poptávka v Evropě je stále silná a prognózy prodejů jsou pro nadcházející roky příznivé.

Peugeot 308 SW (1)

Zákaznická základna vozů kombi je v segmentu C nejmladší a zároveň nejdynamičtější. Jejími typickými představiteli jsou aktivní rodiny s dětmi a bezdětné páry, které svůj vůz intenzivně využívají.

Nový 308 SW upoutá na první pohled svými přednostmi: má velký prostor pro cestující díky délce 464 cm a rozvoru 273 cm; je úsporný s optimalizovanou aerodynamiku s Cx 0,277 a SCx 0,618, což přináší snížení emisí CO₂ a spotřeby paliva; má nespočet úložných prostor, jejichž hlavním cílem je pohodlí a praktičnost; velká středová konzola je ergonomická a nabízí prostor pro předměty každodenního života; je praktický při běžném každodenním používání díky lavici, kterou lze rozdělit na tři části (40/20/40) a lze ji sklápět ze zavazadlového prostoru; má zavazadlový prostor s dvoupolohovou podlahou a elektricky ovládaným víkem pro pro bezkontaktní otevírání; objem zavazadelníku má od 608 až po 1634 l (při plně sklopené zadní lavici).

Peugeot 308 SW (7)

Kombi je stejně jako hatchback 308 vybaven uspořádáním interiéru Peugeot i-Cockpit. Má přinést lepší ergonomii, atraktivní design, větší potěšení z jízdy, lepší kvalitu a konektivitu. Kompaktní volant má zabudované ovládací prvky a možnost vyhřívání; digitální 3D přístrojový panel je umístěný ve výši očí a digitální 10″ displej;  má 10″ středový dotykový displej s vysokým rozlišením a novým systémem i-Connect Advanced, což je intuitivní online systém infotainmentu, který je identický s prostředím chytrého telefonu; ovladače i-toggles nahrazují klasický panel klimatizace. Každý přepínač lze plně nakonfigurovat a představuje přímý přístup k určité funkci na centrální obrazovce. V neposlední řadě tu najdete 4 zásuvky USB C, bezdrátovou funkci zrcadlení a možnost připojit přes Bluetooth dva telefony současně.

Peugeot 308 SW (3)

Nabídku palubních technologií doplňují ve voze asistenční systémy řízení poslední generace. Tvoří je balíček Drive Assist 2.0. Zahrnuje adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go a systém udržování vozu v jízdním pruhu, k nimž přidává tři nové funkce dostupné na komunikacích se středním dělicím pásem: poloautomatická změna jízdního pruhu, včasné doporučení rychlosti a přizpůsobení rychlosti v zatáčkách.

Nový model nabízí několik typů pohonů. Plug-in hybridní verze poskytují výběr mezi dvěma variantami: HYBRID 225 e-EAT8 a HYBRID 180 e-EAT8. Dále jsou k dispozici benzínové (PureTech 110 S&S MAN6, PureTech 130 S&S MAN6/EAT8) a dieselové verze (BlueHdi 130 S&S MAN6/EAT8).

My jsme v testu vyzkoušeli klasickou dieselovou verzi 1.5 BlueHdi s osmistupňovým automatem Aisin a výkonem 96 kW (130 koní) a nejvyšším točivým momentem 300 Nm při 1750 ot/min. Automobil je vybaven pohonem předních kol, jeho maximálka činí 208 km/h a zrychlení z 0 na 100 km za 10,9 sec. Do nádrže se vejde 53 litrů nafty. Při týdenním testu jsme dosáhli průměrné spotřeby 5,7 litrů/100 km a dojezd s plnou nádrží a této spotřebě by činil cca 900 km. Jízda byla plynulá, motor zatahuje dobře, jen převodovka škube při popojíždění v koloně po městě. Ovšem nejvíce vozu sluší klidná jízda na dlouhých trasách, kdy se výborně projeví komfortní podvozek a tichý motor.

Atraktivní exteriér byl ve vrcholné výbavě GT zdůrazněn lesklými černými detaily, litými koly o průměru 18″, speciální maskou chladiče a adaptivními Matrix LED světly. Zpracování interiéru je v této třídě skvělé, materiály jsou velmi kvalitní. S ergonomií je to trošku horší, přes malý volant není na budíky vidět. Přední sedadla jsou dokonale tvarovaná a nabízejí vícebodovou masáž.  Zavazadelník v základu s 608 litry je velký a praktický, má pravidelný tvar, nízkou nakládací hranu a široký vstupní otvor. Rozvor vozu 2732 mm by napovídal dostatečnému prostoru na zadních sedadlech, ale zde se to bohužel příliš neprojevilo.

Cena testovaného modelu s příplatky činila 1 097 000 Kč.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru