Ikonický Opel Manta je zpět, ale jezdí na elektřinu

Manta je skutečnou ikonou značky Opel – její nadčasový design dodnes vzrušuje vyznavače automobilové krásy, ačkoli tento model vyjel už před půl stoletím. Tehdy jej samozřejmě poháněl zážehový čtyřválcový motor. Dnes Opel představuje Mantu GSe jako první „RestoMod“ verzi v historii německé značky. RestoMod je stále populárnější kategorie dokonale restaurovaných veteránů (proto „Resto“), které jsou ovšem vybaveny/modifikovány s využitím nejmodernějších technologií (proto „Mod“).

Opel Manta GSe ElektroMOD

Manta GSe ElektroMOD je poháněná elektromotorem – je elektrická, bezemisní a nabitá emocemi! Písmeno „e“ v označení Manty GSe nyní znamená elektrifikaci – původní zážehový čtyřválec pod ikonickou černou kapotou Manty udělal totiž místo elektromotoru o výkonu 108 kW/147 k. Nová Manta GSe je tak nejsilnější Mantou první generace jakou kdy Opel vyrobil. V letech 1974 a 1975 byly Manty GT/E poháněny zážehovým motorem o výkonu 77 kW/105 k. Elektrická Manta GSe ročníku 2021 se chlubí točivým momentem 255 Nm, který je k dispozici okamžitě po rozjezdu. Řidič unikátního prototypu může buď ručně ovládat původní čtyřstupňovou manuální převodovku, nebo může prostě zařadit čtvrtý rychlostní stupeň a dál jet v automatickém režimu. Výkon se přenáší tradičně na zadní kola, takže Manta GSe si drží tradiční koncepci (a tedy i chování) sportovního vozu.

Lithium-iontová baterie prototypu Opel Manta GSe ElektroMOD má kapacitu 31 kWh, což umožňuje dojezd kolem 200 kilometrů. Stejně jako u sériových elektromobilů Opel Corsa-e a Opel Mokka-e dokáže i Manta GSe rekuperovat brzdnou energii a ukládat ji do trakční baterie. Vůz má zabudovanou 9,0 kW palubní nabíječku, která umožňuje jednofázové i třífázové nabíjení střídavým proudem, úplné nabití trakční baterie Manty GSe trvá necelé čtyři hodiny.

Opel Manta GSe ElektroMOD

Zatímco původní Manta A byla inspirací pro novou „tvář“ Opel Vizor aktuálních modelů Mokka a Crossland, prototyp Manta GSe ElektroMOD dostal originální čelní masku Pixel-Vizor. Manta GSe tak může komunikovat se svým okolím pomocí této velkoplošné LED obrazovky. „Moje německé srdce bylo ELEKTRifikováno,“ hlásá např. vůz hrdě. „Jsem na nulové e-misi“, „Jsem ElektroMOD“ vysvětluje Manta GSe – a v příštím okamžiku se ukáže siluetu rejnoka manta klouzající napříč maskou Pixel-Vizor. LED technologie byla použita také v integrovaných denních světlech, hlavních světlometech a výrazných trojrozměrných koncových světlech.

Interiér Manty GSe je vybaven nejnovější digitální technologií značky. Původní kulaté přístroje jsou historií, nyní se řidič dívá na široký Pure Panel, podobný, s jakým vyjela nová produkční Mokka. Dva širokoúhlé displeje 12“ a 10“ zobrazují všechny důležité informace, samozřejmě např. stav nabití akumulátoru a aktuální dojezd. Hudbu zprostředkovává Bluetooth box dodaný legendární značkou Marshall.

Sportovní sedadla se žlutým všíváním byla původně vyvinuta pro sportovně laděný model Opel ADAM S. Nabízejí samozřejmě mnohem vyšší pohodlí i lepší boční oporu než původní sedadla Manty. Řidič drží tříramenný sportovní volant Petri připravený speciálně pro značku – styl sedmdesátých let byl zachován a žlutá značka v pozici „12 hodin“ vnáší do interiéru sportovní nádech. Povrchové panely kokpitu jsou nyní matně šedé, což dokonale ladí se žlutými dekorativními prvky. Strop je potažený Alcantarou a dotváří dokonalý styl prototypu.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru