VW Golf Variant – Odveze všechny a všechno – test

Představa o rodinném voze má dnes různé podoby, do této kategorie se mohou zařadit nejen velkoprostorové vozy, ale také SUV či crossovery. Rozhodně tu ale i nadále má své místo kombík s velkým kufrem. To je také případ osmé generace Golfu Variant.

VW Golf Variant (2)

Model Golf je po desetiletí ikonou v nabídce značky Volkswagen. Mezigenerační změny mají vždy spíš evoluční než revoluční charakter a ani tentokrát se zákazníci nemusejí připravit na nějaké designové kotrmelce. Cestující rozhodně potěší prodloužení o 66 milimetrů a díky delšímu rozvoru zvětšení prostoru pro nohy v prostoru zadních sedadel. Nový Golf Variant teď měří 4633 milimetrů, rozvor je 2686 milimetrů. Úzká lišta na přídi a nízké světlomety ( s LED technologií v základní výbavě) dodávají vozu sportovnější charakter, nám se velmi zalíbil i design kol. Nově tvarovaná zpětná zrcátka a menší čelní plocha přispívají k lepším aerodynamickým vlastnostem.

Pasažéry bude zajímat prostor v kabině, který je v několika parametrech zvětšený. To platí také o zavazadelníku, který má kapacitu 611 litrů, při sklopení zadních sedadel se zvětší až na 1642 litrů. Řidič ocení ergonomii palubní desky, která už ve standardu zahrnuje digitální přístrojový štít. Nastavení všech potřebných informací tak, aby se zobrazovaly přímo před očima řidiče, je snadné a intuitivní. Veškeré ovladače se přestěhovaly na dotykový displej infotainmentu, který je jen částečně zapuštěný uprostřed horního okraje palubní desky. Není to vždycky zcela pohodlné třeba při nastavení klimatizace, tady by cestující asi ocenili zachování klasických ovladačů.

VW Golf Variant (6)

K testu jsme si vybrali dvoulitrový naftový čtyřválec s výkonem 110 kW v kombinaci s automatickou převodovkou DSG. Jedná se o silnější verzi v nabídce dieselových motorizací, která odpovídá velikosti a hmotnosti vozu. Nebudete s ním mít problémy při předjíždění na dálnici, kultivovaně zvládne i popojíždění po městě. Z nuly na stovku s ním Golf Variant zrychluje za 8,7 sekundy. K dispozici máte točivý moment 360 Nm v širokém pásmu otáček od 1600 do 2750. Uváděná kombinovaná spotřeba této jednotky je 4,1 l/100 km, spotřeba během testu se příliš neodchýlila – jezdili jsme za 5,1 litru. Pro pohodovou rodinnou jízdu bychom doporučili menší kola než 18palcová na testovaném vozu, s nimiž jsou přejezdy nerovností citelnější.

VW Golf Variant (3)

Děti určitě ocení hlasové ovládání infotainmentu aktivované oslovením „Ahoj Volkswagen“, řidič využije asistenční systémy vycházející z adaptivního tempomatu, jež funguje až do rychlosti 210 km/h. Zajistí například automatickou jízdu v koloně a pomáhají při předjíždění, odbočování i parkování.

Volkswagen Golf Variant je k dispozici od 548 900 Kč, testovaná motorizace s automatem začíná na 806 900 Kč.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru