Opel Mokka-e – Ideální do města – test

Malé elektrické SUV ze stáje značky Opel se na sklonku roku 2022 přejmenovalo na Mokka Electric a v rámci modernizace dostalo mimo jiné i silnější elektromotor. My jsme do testu dostali verzi před touto modernizací, které má ještě na zádi uvedeno označení Mokka-e a pohání ji elektrický motor o výkonu 100 kW. Jak si tento vůz poradil v městském provozu i v přírodě?

Opel eMokka (1)

Model poprvé představený v roce 2020 byl prvním, u něhož automobilka použila prvky svého nového designového jazyka Opel Vizor. Výraznou přední masku v leskle černé barvě, která plynule navázala na rovněž černou kapotu, pěkně doplnily tenké LED světlomety. Testovaný vůz v černo-bílé kombinaci ozvláštnily červené linky kolem oken či na discích kol. Výsledek působí dynamickým dojmem a vozu s kompaktními rozměry (na délku měří jen 4,1 metru) dodává na atraktivitě.

Uvnitř je patrná snaha o redukci tlačítek i nadbytečných informaci, které v době uvedení na trh sama automobilka říkala „digitální detox“. Jeho symbolem je nový přístrojový štít Pure Panel, který zahrnuje dva velké displeje – jeden před řidičem, druhý na vrcholu středového panelu. Středová konzola je řešena designově velmi jednoduše, což autu této velikosti rozhodně svědčí. Nicméně ovládání klimatizace zůstalo v podobě kruhových voličů, a to je zase naopak příjemné pro intuitivní ovládání. Displej umístěný před řidičem je graficky příjemně vyřešený – po bocích jsou dva kruhové ukazatele, které zobrazují stav nabití baterie a její využívání. Třetí kruh uprostřed displeje zobrazuje rychlost jízdy. Najdete tu i další informace, například o dojezdu, který byl po nabití baterie na 100 % kapacity 330 kilometrů.

Opel eMokka (3)

Kabina Mokky-e je uspořádaná tak, aby se tu řidič i spolujezdec cítili velmi pohodlně. Sedadla jsou dobře tvarovaná, mají i menší boční vedení. V druhé řadě sedadel je prostoru méně, zavazadelník ale nabídne přijatelnou kapacitu 310 litrů. Nákladový otvor je dost široký i pro větší předměty, nákladová hrana je ale dost vysoko, jak je u SUV ostatně běžné. Praktickému využití kufru poslouží dělení zadní řady sedadel v poměru 1:2.

Mokka se nabízí v několika variantách spalovacích motorů, od začátku je na trhu právě testovaný elektromobil. Výkon jeho elektromotoru je 100 kW, kapacita baterie činí 50 kWh. Mokka-e s ním dosáhne maximální rychlosti 150 km/h a zrychlí z nuly na stovku za 9,2 sekundy. Udávaná spotřeba dle tabulek činí 16,2 – 15,8 kWh/100 km, my jsme se dostali velmi blízko na průměrných 16,6 kWh v průběhu testu. Na výběr jsou tři jízdní režimy – Normal, Eco a Sport. Potěší poměrně rychlé nabíjení u výkonných stanic, u 100 kW DC by měla být baterie na 80 procentech své kapacity za půl hodiny.

Opel eMokka (7)

Jízdní projev Mokky se spalovacím motorem jsme si před časem pochvalovali, a její elektrický sourozenec je na tom podobně dobře. Příjemně se ovládá, hbitě reaguje, a když zvolíte režim Sport, jede docela svižně. Eco režim netrhá rekordy, zato ale snižuje spotřebu. Dálnice na dlouhých trasách pro toto auto nebude ideální, krátký přesun ale také zvládne. Podvozek je naladěn komfortně, i když vzhledem k délce 4,1 metru je třeba počítat s občasnou rozverností zádě. Náklony v zatáčkách nejsou nijak citelné, vyváženému těžišti pomáhají baterie uložené v podlaze.

Opel Mokka-e se nabízí v aktuálním akčním ceníku od ceny 909 990 Kč v základní výbavě GS, kterou můžete rozšířit o příplatkové sady zaměřené na komfort či asistenční systémy.

Foto: Romana Černá

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru