Peugeot 5008 anebo 3008 – Prostě bez kompromisů – test

SUV 5008 je již ve standardu sedmimístné. Bez potíží se do něj usadí rodina s více dětmi a vejde se sem i domácí mazlíček. Po čtyřech letech od prvního uvedení přišel na trh nový model s výrazně přepracovanou přídí.

Peugeot 5008 (1)

Pohled odpředu prozradí velkou designovou změnu. Maska je bezrámová a mřížka má trojrozměrný charakter. Denní svítilny mají tvar úzkých vertikál, které jsou na dolním konci uzavřeny chromovanou špičkou. Celek je působivý a vypadá velmi moderně. Robustně působící vůz měří na délku 4641 milimetrů, takže se s ním dobře manévruje i v podzemních garážích.

Kabina je od počátku zamýšlena pro rodinné cestování, takže je kladen důraz na pohodlí. Dobře tvarovaná sedadla poskytují pevnou oporu, řidič i spolujezdec mají k dispozici výsuvný sedák pro pohodlí na delších trasách. Pasažéři na zadních sedadlech zase využijí sklopné stolky, v nichž jsou i otvory pro kelímky s nápojem. Řidič pracuje s i-Cockpitem, který představuje pro současné peugeoty typický úzký přístrojový štít, v němž se zobrazují virtuální přístroje. Infotainment se ovládá přes dotykový displej volně stojící na vrcholku středového panelu. Pod ním zůstaly klávesové ovladače, další nastavení je pak směřováno na dotykovou obrazovku. Působivý je objem zavazadelníku – pojme 702 litrů nákladu, při sklopení zadních sedadel až 1862 litrů. Bez potíží lze vyklopit třetí řadu sedadel schovanou v podlaze, kde se pro kratší přejezdy mohou posadit dva cestující spíš menšího vzrůstu.

Peugeot 5008 (6)

Pro test jsme zvolili dieselový dvoulitr s výkonem 130 kW, což je vrcholná motorizace a poskytuje vozu dostatek síly pro všechny jízdní situace. Řazení osmistupňovou automatickou převodovkou je hladké a nekonfliktní, pro rodinné využití je ideální. Kombinovaná spotřeba je dle tabulek 5,9 l/100 km, v redakčním testu jsme dosáhli hodnoty 7 l/100 km. Při ovládání rozměrné karoserie nebudete mít potíže, auto se v zatáčkách příliš nenaklání, poměrně ochotně drží stopu a i v dálniční rychlosti je pohodlné, stejně jako na nerovnostech, které podvozek slušně žehlí.

Do nabídky se s uvedením nového modelu dostaly asistenční systémy poslední generace, které mimo jiné zahrnují i funkci nočního vidění, což je u vozu této kategorie docela výjimečné. Kromě toho zajišťuje asistenci řidiči adaptivní tempomat spolu s dalšími funkcemi pro usnadnění jízdy a zvýšení bezpečnosti.

Peugeot 5008 si můžete pořídit od ceny 614 000 Kč, testovaná motorizace začíná na 859 000 Kč.

Od uvedení vozu Peugeot 3008 na trh v roce 2016 bylo vyrobeno více než 800 000 kusů.  Byl vyhlášen evropským autem roku 2017. Nyní prošla obměnou zadní Full LED světla a změnil se i vzhled přední části. Nabízí plug-in hybridní motory a pohon dvou nebo čtyř kol a spalovací benzínové nebo naftové motory. 

Peugeot 3008 (1)

Nová bezrámová maska chladiče si zachovává ladný vzhled. Pro zvýraznění sportovního charakteru vozu byly již od základní úrovně výbavy do nového nárazníku integrovány lesklé boční černé mřížky sání a lakovaný chránič prahu. Přepracovány byly i přední světlomety, které jsou agresivnější. Od první úrovně výbavy používají LED technologii. Navazují na ně zalomená světla pro denní svícení s  chromovou špičkou.

Nová modernizovaná zadní světla používají technologii Full LED (včetně couvacích světel) a mají tvar 3D lvích drápů pro energický světelný podpis. Směrovky používají posuv světla. Světla jsou ukryta za průhledným kouřovým sklem, které navazuje na černou lištu zavazadlového prostoru a vizuálně rozšiřuje zadní část.

Peugeot 3008 (6)

V novém SUV Peugeot 3008 se i-Cockpit vyvíjí, digitální přístrojová deska s úhlopříčkou 12,3 palců, kterou lze plně konfigurovat a přizpůsobit, je vybavena digitálním panelem s technologií „Normally Black“ pro kvalitní vykreslení s lepší čitelností a kontrasty. Centrální dotykový displej s úhlopříčkou 10 palců a vysokým rozlišením doplňuje sada sedmi tlačítek „toggles switches“ připomínajících klapky klavíru, které umožňují přímý trvalý přístup k hlavním funkcím zajišťujícím komfort, k  nimž patří rádio, klimatizace, 3D on-line navigace s hlasovým ovládáním, nastavení parametrů vozu, telefon, mobilní aplikace a výstražná světla. Plug-in hybridní verze mají speciální tlačítko umožňující přístup k nabídce elektrických funkcí.

Na středové konzole jsou nyní všechny vozy se spalovacím motorem a automatickými převodovkami standardně vybaveny voličem režimu jízdy, který umožňuje řidiči zvolit mezi režimem Normal, Sport a Eco. U verzí s plug-in hybridním motorem slouží volič režimu jízdy k přepínání mezi režimy Electric (standardní režim při nastartování) / Hybrid / Sport / 4WD (jen u HYBRID4 300).

Peugeot 3008 (3)

Peugeot 3008 nabízí dva plug-in hybridní motory, a to HYBRID4 300 e-EAT8 / pohon 4 kol / od 29 g C02/km a dojezd ve 100% elektrickém režimu až 59 km (podle protokolu WLTP), HYBRID 225 e-EAT8 / pohon 2 kol / od 30 g C02/km a dojezd ve 100% elektrickém režimu až 56 km. Benzínové motory: tříválcové motory 1,2 l: PureTech 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou, PureTech 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou, čtyřválcový motor 1,6 l: PureTech 180 s automatickou osmistupňovou převodovkou. Dieselový čtyřválcový motor 1,5 l: BlueHDi 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou, BlueHDi 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou.

V testu jsme měli hybridní verzi 300 e-EAT8 ve výbavě GT Pack. Dosáhli jsme průměrné spotřeby 7,5 – 7,9 l/100 km s celkovým dojezdem cca 470 – 500 km. Při převzetí vozu vůz vykazoval 20 kilometrový dojezd na elektřinu a byl nabitý na lepší půlku. V nákupním centru za hodinu, kterou jsme nakupovali, se vůz dobil o 6 – 8 km.

Cena vozu startuje na 562 tis. Kč za ve výbavě Active s motorem 1.2 Pure Tech 130 koní s manuálem. První hybridní model Hybrid 225 e-EAT8 začíná na 1 milionu a 5 tisících korunách. Náš testovaný kus v GT Packu je k mání za 1,270 mil. Kč.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru