VW Touran – podle Vašich představ – test

Řidiči, kteří se rádi dívají na ostatní na silnici trochu svrchu, nechtějí se omezovat v množství zavazadel a potřebují usadit na zadních sedadlech větší počet dětí mladších či starších, ocení praktický velkoprostorový vůz. Musí být ale také nenáročný na provoz, lehko ovladatelný a variabilní. Vyzkoušeli jsme, zda tyto parametry splňuje VW Touran.

 

SONY DSC

Při vzniku tohoto modelu se snažili konstruktéři dosáhnout všech uvedených vlastností a k tomu se také zaměřili na bezpečnost. Praktický vůz se zákazníkům zalíbil – koupilo si ho už víc než 1,9 milionu lidí. Nová generace z léta loňského roku je ale o něco větší, přitom ubrala na váze a dostala nové úsporné motory.

K proměně přispěla známá koncernová platforma MQB, která umožnila změnu proporcí auta. Rozvor Touranu se díky tomu prodloužil o 113 mm na výsledných 2791 mm, na délku se vůz zvětšil o 130 mm na celkových 4527 mm. Současně se karoserie rozšířila a snížila, vůz tak dostal více dynamiky nejen ve vzhledu, ale také v jízdních vlastnostech.

Exteriér prošel proměnami, byť jen evolučními, které zahrnují například protažení předních lišt na masce chladiče až ke světlometům. Ty jsou štíhlejší a pojaty víc prostorově. Touran nevybočuje svým designem z modelové nabídky Volkswagenu, takže je vzhledem přijatelný pro širokou zákaznickou skupinu. V případě testovaného vozu hodně pomohla výrazná modrá barva laku i atraktivní kola, dobře vypadají i chromované lišty kolem oken.

Uvnitř je testovaný Touran velmi dobře vybavený, přístrojovou desku zdobí lesklé černé obložení a sedadla mají kvalitní čalounění. Uspořádání přístrojového štítu s dvěma kruhovými ukazateli a infodisplejem uprostřed je tradiční a přehledné. Stejně uživatelsky komfortní je středový panel s velkým displejem a kruhovými ovladači klimatizace. Ta je mimo jiné také inovovaná – může být za příplatek třízonová a k dispozici jsou i vyhřívaná zadní sedadla.

Touran totiž může být pěti i sedmimístný, sedadla se v druhé i třetí řadě jednoduše sklápějí zatažením za poutko, po složení se skryjí v podlaze a také sedadlo spolujezdce se sklopí do vodorovné polohy. Sedadla v druhé řadě můžete posunovat v rozmezí 20 cm, opěradla jsou nastavitelná ve třech polohách. V třetí řadě jsou dvě samostatná sedadla. Všech pět zadních sedadel má bezpečnostní úchyty pro dětské autosedačky. V případě pětimístného uspořádání máte v zavazadlovém prostoru 743 litrů, počítáno do výšky horní hrany opěradel. Když naskládáte věci až po strop, vejde se sem 1040 litrů. Víko kufru můžete ovládat pomocí tlačítka.

Touran dostal pod kapotu inovované pohonné jednotky, čtyřválce s přímým vstřikováním a turbodmychadlem a ve standardu se start-stop systémem. Vybírat můžete ze dvou benzínových (110 a 150 koní) a tří dieselových (110, 150 a 190 koní) motorů a kromě základního benzínového modelu mohou být všechny řazeny nejen manuální převodovkou, ale také podle motorizace buď šesti nebo sedmistupňovým automatem DSG, který má funkci setrvačné jízdy na volnoběh pro snížení spotřeby.

Do testu jsme si vybrali dvoulitrový turbodiesel ve výkonové verzi 150 koní. Jedná se o spolehlivou jednotku, byť s trochu hlasitějším projevem a lehce váhavým zátahem. Na dálnici ale projevuje velkou výdrž, ochotně se dostává na cestovní rychlost. Ve spojení s automatickou převodovkou DSG má velmi příjemnou kombinovanou spotřebu, tabulky uvádějí 4,5 l/100 km. Během redakčního testu jsme pak zaznamenali 6,3 l/100 km.

Podvozek Touranu je optimálně nastaven pro rodinné cestování – dobře překonává nerovnosti, pohodlně se cítí i cestující vzadu, přitom je auto směrově stabilní a dobře se vede do zatáčky. Na přední nápravě je McPherson, zadní náprava je čtyřprvková s nezávislým zavěšením kol, vpředu i vzadu jsou příčné zkrutné stabilizátory. Touran nabízí také adaptivní podvozek, kde můžete volit jízdní režimy (Eco, Sport, Normal, Individual). Ve spojení s DCC funguje i režim Comfort, ale také možnost nastavit o 15 mm vyšší světlou výšku podvozku nebo naopak sportovní podvozek o 15 mm nižší pro dynamičtější jízdu.

Touran je rodinný vůz, a tak nesmíme opomenout ani bezpečnostní systémy a asistenty. Multikolizní brzda zabrání dalším srážkám v případě kolize, Front Assist pro sledování odstupu od vozu před vámi a s funkcí nouzového brzdění, díky níž zastaví před překážkou při jízdě po městě, další jsou adaptivní tempomat, systém rozpoznávání únavy řidiče, parkovací asistent a funkce couvání z parkovacího místa nebo pomoc při jízdě s přívěsem. Systém preventivní ochrany cestujících zase dokáže při potenciální hrozbě nehody automaticky přitáhnout bezpečnostní pásy a zavřít okna jen na malou mezeru, aby mohly airbagy poskytnout maximální ochranu. Kromě toho má ale Touran široké možnosti zábavy pro děti, třeba držák pro upevnění tabletu či smartphonu pro hraní her či výklopné hrací stolky.

VW Touran začíná s cenou na 555 900 Kč, a to s motorem 1.2 TSI s výkonem 110 koní. Testovaný 2.0 TDI s výkonem 150 koní a automatickou převodovkou DSG je ve standardu za 687 900 korun, z široké palety příplatkové výbavy zmiňme alespoň adaptivní podvozek DCC za 23 400 Kč.

Testovaný model:

motor:  vznětový čtyřválec 1968 cm3

výkon:  110 kW/150 k při 3500 – 4000 ot./min.

točivý moment:  340 Nm při 1750 – 3000 ot./min.

rozměry:  délka 4527 mm, šířka 1814 mm, výška 1628 mm

rozvor náprav: 2791 mm

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru