Land Cruiser na Mount Everestu

Severní pól, poušť i legendární Dakar, to jsou podmínky, v níž už vozy Toyota prokázaly svoji odolnost. Nyní však stanuly před další extrémní výzvou – nejvyšší horou světa Mount Everestem. Na cestu k němu se horolezci vydali s vozy Land Cruiser. Během tří náročných měsíců se jim podařilo pokořit vrchol hory a vrátit se. Úspěch zaznamenali horolezci i vozy, které jim po celou dobu byly cennou podporou a ani jednou je během cesty nezastavila porucha.

evertest-mountain2-mid

Velkorysý projekt Toyota EverTest dospěl do zdárného konce. Po dobu tří měsíců (od dubna do června 2016) se v rámci tohoto projektu spojili odhodlaní alpinisté, kteří se rozhodli zdolat nejvyšší horu světa za přispění legendárních vozů Land Cruiser. Nezdolné modely Land Cruiser 200 a Land Cruiser Prado, navržené pro ty nejnáročnější podmínky světa, opět dostály své pověsti, když úspěšně překonaly trasu o délce 15 250 kilometrů v extrémních terénech i výškách, a poskytly tak spolehlivou podporu celé expedici během výstupů a návratu zpět do Moskvy bez jediného zaváhání.

Všichni členové týmu úspěšně naplnili své předsevzetí vystoupit na nejvyšší horu světa Mount Everest, a shromáždit tak exkluzivní materiál, díky kterému bude možné tuto horu představit co nejširšímu publiku. Součástí tohoto materiálu budou i legendární vozy Toyota Land Cruiser, které zůstanou v povědomí diváků jako nejlepší prostředky k naplnění odvážných snů.

Na počátku stála smělá myšlenka. O Mount Everestu se vyprávějí legendy a natáčejí filmy, avšak nikdo doposud nedokázal zaznamenat reálný výstup od úpatí hory až k jejímu vrcholku. To byl plán, který se zrodil v hlavě Valdise Pelšse, televizního moderátora a herce. Jeho myšlenka zaujala dokumentární společnost RD Studio, a tak vznikl smělý plán, pokusit se zaznamenat v reálném čase příběh skutečných lidí, neohrožených dobyvatelů nejvyšší hory světa, jak jdou na vrchol krok za krokem.

 

Expedici čekala 7000 kilometrů dlouhá pouť do základního tábora Everestu, a tak bylo mimořádně důležité tuto vzdálenost urazit s jistotou, že vozy dojedou do cíle.

 

Toyoty však byly oporou nejen na cestě samotné, ale pomáhaly chránit životy horolezců i v průběhu zkušebních výstupů. Alpinisté mimořádně oceňovali trvalou mobilitu a možnost ochránit některé členy týmu před akutní horskou nemocí díky sestoupení do nižší nadmořské výšky a odpočinku pod základním táborem.

 

 

Vrchol Mount Everestu fascinuje už několik generací a působí jako magnet. Mnozí se přesto podivují nad tím, proč se mladí, motivovaní a inteligentní lidé vydávají do hor a pouštějí se do něčeho, kde je riziko nezdaru, úrazu či úmrtí tak veliké. Při výstupu na vrchol, nejde o touhu shlédnout z něho na celý svět nebo dokazovat něco ostatním, je to výzva pro člověka samotného. A je pouze na horách, těchto tisíciletých gigantech, aby samy rozhodly, kdo se vyšplhá až nahoru a komu to bude odepřeno.

Každý by chtěl Mount Everest spatřit, jen málokdo sebere odvahu se na tuto horu vydat a ještě méně lidí se dostane až na vrchol. Díky projektu EverTest, během nějž všichni členové společného týmu shromáždili exkluzivní fotografický a video materiál, budou veškeré detaily výstupu na Mount Everest k dispozici nejširší veřejnosti, včetně možnosti „vystoupit“ až na vrchol prostřednictvím virtuálního streetview na webovém portálu Yandex Maps.

NASAZENÁ VOZIDLA
• Toyota Land Cruiser 200, zážehový motor 4,6 litru, 5 míst
• Toyota Land Cruiser Prado, zážehový motor 4,0 litru, 7 míst

Pneumatiky
• Yokohama Geolandar I/TS G073, zimní, bez hřebů

Volitelná výbava
• Střešní nosiče Thule, objem 410 l
• Standardní sada nástrojů pro lehké opravy
• Souprava na opravu bezdušových pneumatik v případě defektu
• Rezervní pneumatiky
• Lopaty
• Přídavné kanystry s palivem, 40 l
• Sněhové řetězy
• 4 dynamická tažná lana se třmeny

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru