WRC – rallye Portugalsko

V Rallye Portugalsko učinil Volkswagen důležitý krok k obhajobám titulů v mistrovství světa v rallye (WRC) výrazným bodovým ziskem. V soutěži, jejíž průběh byl napínavý až do samotného konce, porazil Mikkelsen Ogiera. Posádka Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N) tak zajistila německému továrnímu týmu druhé místo, zatímco jejich týmoví kolegové Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) obsadili třetí příčku. Pro soutěžní vůz Polo R WRC to jsou 75. a 76. umístění na stupních vítězů.

Rally Portugal 2016

Mikkelsen/Jæger se díky tomu posunuli na druhé místo v průběžném pořadí mistrovství světa jezdců a spolujezdců, zatímco Ogier/Ingrassia zvýšili svůj náskok ve vedení. Posádka Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) přispěla navzdory nezdaru během prvního dne soutěže svým bojovným výkonem k úspěšnému víkendu týmu Volkswagen a šestým místem pomohla zvětšit náskok značky v hodnocení konstruktérů mistrovství světa v rallye. V Rallye Portugalsko zvítězila posádka Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL, Citroën).

Andreas Mikkelsen/Anders Jæger odvedli na Rallye Portugalsko, v interním souboji posádek týmu Volkswagen za téměř identických podmínek, extrémně přesvědčivé výkony. Po opatrném začátku zvýšili v polovině soutěže tlak, odsunuli z třetího místa posádku Dani Sordo/Marc Martí (E/E, Hyundai) a okamžitě začali stahovat ztrátu 20 sekund na posádku Ogier/Ingrassia. A v první nedělní rychlostní zkoušce ji předstihli, protože musela bojovat s postupnou ztrátou tlaku v pneumatice. Až do cíle si ubránili náskok 4,8 sekundy.

Rallye Portugalsko byla znovu akcí s fantastickou atmosférou, z níž naskakovala husí kůže. Legendární rychlostní zkoušku „Fafe“ sledovalo 100 000 fanoušků, nesčetné tisíce dalších povzbuzovaly podél celé trasy rallye. Vždy férové a nadšené publikum vyburcovalo tři posádky Volkswagenu ke skutečně vrcholným výkonům. Volkswagen slavil na Rallye Portugalsko pokoření dalších milníků. V 803 rychlostních zkouškách soutěžního vozu Polo R WRC od roku 2013 se všechny posádky Volkswagenu umístily 102krát na prvním, druhém a třetím místě. Vůz z Wolfsburgu zajel přitom 562krát nejrychlejší čas rychlostní zkoušky – tedy v 70 procentech rychlostních zkoušek, jichž se tento „World Rally Car“ zúčastnil. Ve druhé polovině soutěže, od sobotního odpoledne, zůstal Volkswagen z hlediska nejlepších časů v Portugalsku navíc neporažen.

Navzdory nezdaru prokázali Jari-Matti Latvala a Miikka Anttila na Rallye Portugalsko týmu Volkswagen skvělé služby a svým výkonem pomohli zvětšit vedení v mistrovství světa v hodnocení konstruktérů. Finská posádka se dostala v extrémně náročné páté rychlostní zkoušce „Ponte de Lima“ nešťastně do kontaktu se svahem u cesty, což vedlo k poškození posilovače řízení a přímé časové ztrátě 45,6 sekundy. Následoval skutečně nadlidský výkon, který posádce Latvala/Anttila pomohl udržet si místo v Top 10. V sobotu se tato dvojice probojovala na šesté místo celkového pořadí. Volkswagen zvětšil s týmem, tvořeným posádkami Ogier/Ingrassia a Latvala/Anttila, náskok v hodnocení konstruktérů o 13 na 49 bodů před týmem Hyundai.

První evropská soutěž na šotolině v kalendáři mistrovství světa v rallye důkladně prověřila techniku i umění jezdců. Rallye Portugalsko tak potvrdila svou pověst technicky náročné soutěže. Vzhledem k sypké vrstvě šotoliny na prvním průjezdu a ostrým kamenům na druhém průjezdu rychlostními zkouškami museli být jezdci neustále maximálně ostražití.

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru