Peugeot 508 2.0 BlueHDI – nový pohled

 

 

Peugeot 508 rozčeřil vody poněkud jednotvárné nabídky manažerských limuzín už v roce 2011, kdy se tento ambiciózní model objevil na trhu poprvé. Na sklonku loňského roku tedy přišel čas na facelift, který se nese především ve znamení ještě výraznějších a technicky dokonalejších světlometů. Úpravy se dotkly také proporcí vozu a rozšíření nabídky technologií.

Pro model 508, který na sebe vzal břímě hned dvou předchozích vozů z nabídky Peugeotu (de facto nahradil jak model 407, tak 607), nebyla startovní pozice zrovna jednoduchá. Ve třídě, v níž spolu soupeří Passat a Mondeo, a u nás musíte připočíst i jasného tahouna pelotonu Škodu Superb, není pro nováčky zrovna na růžích ustláno. Výsledky ale nejsou vůbec zanedbatelné. Před faceliftem se jich vyrobilo necelých 400 tisíc, přičemž velké procento (36 %) tvoří prodeje v Číně. Své zákazníky si ale našel i v Evropě, kde se dostal do první trojky v rámci masové produkce ve své třídě.

Facelift zasáhl rovnou všechny tři varianty – sedan, kombi i outdoorový hybrid RXH. Ostatně v D segmentu, kam se Peugeot 508 řadí, prodej kombi lehce převládá. V Evropě tento poměr představuje 55 prodaných kombi na 45 sedanů. Oblibu „allroadových“ automobilů zase Peugeot reflektuje uvedením modelu RXH nově i pouze se spalovacím motorem.

U všech modelů byla upravena přední maska, kam se vrátil výrazný lev z loga automobilky, a usadil se přímo uprostřed mřížky chladiče. Tento styl budou následovat i další modelové řady Peugeotu. Pozorný motoristický znalec objeví i změnu tvarů přední kapoty, která je rozložitější a méně se svažuje, takže dodává této velké limuzíně luxusnější vzhled. Naše redakce ovšem testovala sedan, pojďme se tedy soustředit na změny týkající se této karosářské varianty. Tady se totiž na zádi odehrála větší změna na zadním nárazníku, který je zřetelně oddělen od víka zavazadelníku. Úpravy zádi prodloužily sedan o 38 mm, přičemž protažení zadního převisu z této délky činí 22 mm.

Pozornost k novému modelu 508 bezesporu přilákají inovovaná světla, jejichž svítivost je skutečně mimořádná a namodralé zabarvení skutečně v průběhu testu budilo rozruch. U vyšších stupňů výbavy jsou totiž přední světlomety složeny kompletně z LED diod – tvoří je tři moduly, na každý připadají čtyři diody, k tomu ještě tři LEDky připadají na vnější stranu světel pro přisvěcování do zatáčky. Když připočítáte ještě směrovky a mlhové světlomety, dostanete celkem 44 diod, které tvoří světelný podpis na přední části. Úzké a hranaté tvary světel autu sluší a dobře působí i zadní světlomety, které čítají 36 LED diod. Jsou trochu jinak rozložené, narozdíl od kombi SW a modelu RXH, kde se záď vozu včetně světel nezměnila.

Další změny se odehrály v interiéru, který zůstává stejně luxusní, jako před faceliftem, přibylo ale nových technologií. V nabídce je nově couvací kamera a systém pro sledování mrtvého úhlu, který spolupracuje s předním parkovacím asistentem. K dispozici je také head-up displej a čtyřzónová automatická klimatizace, limuzíně tohoto typu by ale slušelo ještě pár dalších asistenčních systémů, jako je třeba adaptivní tempomat nebo asistent pro jízdu v pruhu.

V kabině se budete cítit pohodlně a velmi komfortně, použité materiály a jejich zpracování jsou bez nejmenších výhrad stejně jako tvary sedadel a možnosti jejich nastavení. Boční vedení na opěradlech i sedácích je dobré, potěší i výsuvná část pro prodloužení sedáku. Na zadních sedadlech je dostatek místa pro kolena i hlavu, vyhovující je i zavazadelník objemu 515 l. resp. 473 l, pokud je zde uloženo rezervní kolo.

Pod kapotou testovacího vozu jsme měli dvoulitrový dieselový motor s výkonem 180 koní ve spojení s automatickou převodovkou EAT 6. Motoru nechybí dech a chuť k dynamičtější jízdě, automatická převodovka ale toto nadšení příliš nesdílí a reaguje poměrně pomalu s občasným cuknutím, takže se jako příjemnější jeví spojení se šestistupňovým manuálem. Pochvalu si zaslouží tichý a kultivovaný chod této pohonné jednotky. Pro dlouhou jízdu, k níž je tento sedan především určen, je dobrým doporučením i dojezd, který nám palubní počítač stanovil na téměř tisíc km, spotřeba během testu byla 7,1 l/100 km. Výrobce pak uvádí pro kombinovaný provoz spotřebu 4,4 l/100 km, tedy velmi dobrý parametr pro fleetové využití.

Na podvozku facelift nic nezměnil, i nadále je velmi komfortně naladěn a žehlí spolehlivě i větší nerovnosti. Do zatáček se příliš nadšeně nevrhá a nutí vás spíš k rozvážnější jízdě, nutno ovšem vzít v potaz, že pro okreskový sprint tohle auto není určeno. Naopak na dlouhých tratích vás povozí jako v bavlnce, i když se číslice na tachometru přehoupne daleko za dálniční limit.

Peugeot 508 je aktuálně k dostání za akční cenu 529 000 Kč, která zahrnuje motorizaci 1.6 VTi s výkonem 120 koní. Testovaná motorizace 2.0 BlueHDI s výkonem 180 koní je v nabídce výhradně v nejvyšší výbavě Allure, kde začíná cena na 770 000 Kč. V základu tu ale máte mimo jiné všechny asistenční systémy včetně couvací kamery a sledování mrtvého úhlu nebo polokožené čalounění vyhřívaných sedadel s nastavitelnou délkou sedáku.

Testovaný model:

motor:  vznětový čtyřválec 1997 cm3

výkon: 133 kW/180 k při 3750 ot./min.

točivý moment:  400 Nm při 2000 ot./min.

rozměry:  délka 4830 mm, šířka 1833 mm, výška 1456 mm

rozvor náprav: 2817 mm



Facebook

Nejčtenější

Nahoru