První seznámení s modelem Peugeot 208

V rámci novinářských jízd v okolí Prahy jsme měli příležitost se projet modernizovaným modelem Peugeot 208. Tento ikonický model značky Peugeot a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022 nyní dostává nový rozměr. Jeho elektrická verze E-208 získává dojezd 400 kilometrů a celá modelová řada 208 má přesvědčit zákazníky novým designem, technologiemi a potěšením z jízdy díky novým motorům.

IMG_20240403_125805_resized_20240403_070344462

Peugeot 208, nástupce devíti generací městských vozů Peugeot, se od svého uvedení na trh na konci roku 2019 stále těší obrovskému úspěchu. Za tři roky se ho celosvětově vyrobilo téměř milion kusů. V letech 2021 a 2022 byl Peugeot 208 nejprodávanějším vozem v rámci všech segmentů v Evropě, i na největším trhu značky, ve Francii.

Nový Peugeot 208 je právě uváděn na evropské trhy. Nabídka zahrnuje tři úrovně výbavy – Allure, Active a GT – a pět pohonných jednotek, včetně nového plně elektrického motoru o výkonu 115 kW/156 k s dojezdem 409 kilometrů a nových mild-hybridních pohonů Hybrid 100 a Hybrid 136.

IMG_20240403_124235_resized_20240403_070314085

Tak se podíváme na motory. Nejdříve elektrické pohony. Nový model E-208 nabízí plně elektrický motor o výkonu 115 kW/156 k a baterii o kapacitě 51 kWh. Dojezd dosahuje 409 kilometrů. K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které vyhovují všem způsobům použití a řešením nabíjení: standardně jednofázová nabíječka o výkonu 7,4 kW a za příplatek třífázová nabíječka o výkonu 11 kW. Odhadovaná doba dobití z 20 % na 80 % je maximálně 30 minut přes veřejnou dobíjecí stanici (100 kW), 4 hodiny 40 minut přes WallBox (7,4 kW) a 11 hodin 10 minut přes zesílenou zásuvku (3,2 kW). Elektrickou nabídku doplňuje i cenově dostupnější pohon tvořený elektromotorem o výkonu 100 kW / 136 k a baterií o kapacitě 50 kWh. Dojezd této verze dosahuje 362 kilometrů.

IMG_20240403_121826_resized_20240403_070200319

A nyní hybridní pohony. Rozšířením nabídky pohonů modelu E-208 je pohonné ústrojí Hybrid 48V, které tvoří benzínový motor PureTech nové generace o výkonu 100 k nebo 136 k. Motor je spojený s šestistupňovou dvouspojkovou elektrifikovanou převodovkou e-DCS6, jejíž součástí je elektromotor.

Díky baterii, která se dobíjí za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách motoru a až o 15 % nižší spotřebu paliva. Při jízdě ve městě může Peugeot 208 Hybrid 100 a Hybrid 136 více než 50 % času jezdit ve 100% elektrickém režimu s nulovými emisemi.

IMG_20240403_121943_resized_20240403_070255474

Řada 208 nabízí také mimořádně úsporné a účinné benzínové motory:

PureTech 75 MAN5: tříválcový benzinový motor o objemu 1,2 litru a výkonu 75 k, vybavený systémem Stop & Start, spojený s pětistupňovou manuální převodovkou;

PureTech 100 MAN6: tříválcový benzinový motor o objemu 1,2 litru a výkonu 130 k, vybavený systémem Stop & Start, spojený se šestistupňovou manuální převodovkou;

PureTech 100 EAT8: tříválcový benzinový motor o objemu 1,2 litru a výkonu 130 k, vybavený systémem Stop & Start, spojený s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Zdroj: Peugeot Foto: Josef Žídek



Facebook

Nejčtenější

Nahoru