Genesis už nemá být Hyundai

Pod jménem Genesis uváděla v minulosti automobilka Hyundai na evropském trhu sportovní kupé, jehož testy jsme vám v minulých letech rovněž přinesli. Tentokrát se ale pod tímto názvem skrývá zcela jiný model. Rozměrný luxusní sedan, který byl ve své první generaci postaven především pro Ameriku. Nyní jej najdete nově i v nabídce pro českého zákazníka.

Léta zdokonalování před uvedením do Evropy se vyplatila. Luxusní limuzína působí velmi dobře zvenku i uvnitř, jízdní vlastnosti rovněž odpovídají vyšší třídě. Na přední masce byste marně hledali logo Hyundai, ke svému původu se vůz hlásí jen na zádi. Nad rozměrnou šestiúhelníkovou mřížkou chladiče s výraznými chromovými lištami trůní okřídlený emblém Genesis. Impozantní proporce zjednávají tomuto vozu respekt – nikoho by nepřekvapilo, kdyby od volantu vyskočil šofér s čepicí a otevíral dveře svému zaměstnavateli sedícímu vzadu. Profil působí docela štíhle, i když auto je opravdu hodně velké. Přispívá k tomu i dynamicky se svažující střecha a elegantní spoiler na víku kufru.

Již samotný nástup do vozu je reprezentativní. Z vnějších zpětných zrcátek vám na zem promítne logo Genesis, aby nebylo pochyb, s kým máte tu čest. V interiéru čeká luxus na předních i zadních sedadlech. Řidiče dělí od spolujezdce masivní středový tunel a široká loketní opěrka, která skrývá dvě oddělené schránky. Horizontálně dělené přístrojové desce dominuje vestavěný velký displej, jinak jsou tlačítkové ovladače umístěny hlavně okolo kruhového voliče na středové konzole. Pomocí nich se ovládají multimédia, nastavuje se zobrazení okolí vozu snímaného kamerami nebo vyhřívání a odvětrávání sedadel. Centrální panel nabídne kromě analogových hodin už jen ovládání klimatizace a CD přehrávače. Přístrojový štít obsahuje kromě kruhových ukazatelů také velký sedmipalcový displej, který zobrazuje údaje o jízdě a další důležité informace. Je tu i head-up displej.

Nastavení sedadel a klimatizace lze ovládat i z druhé řady, čímž Genesis jednoznačně dává najevo, že je připraven poskytnout útočiště prominentním pasažérům cestujícím vzadu. Nenechte se vylekat automatickým otevíráním kufru. Funguje tak, že když se s klíčkem v kapse postavíte k zádi vozu, po malé chvíli se víko samočinně otevře. Majitel vozu velikosti Genesis by si vážně neměl kufr otevírat sám a tento způsob řešení mu nijak neubírá na důstojnosti.

Motorizaci český zákazník řešit nemusí. V nabídce je jediná verze – benzínový šestiválec řady Lambda o objemu 3,8 l s osmistupňovou automatickou převodovkou. Sametově tichý chod je samozřejmostí, nemusíte se obávat ani automatu, který řadí celkem hladce, i když v dálniční rychlosti musí občas při potřebě akcelerace podřadit, změna ale přichází dostatečně včas na to, aby motoru nedošel dech. Výkonové parametry jsou slušné – 316 koní je znát, a přestože je Genesis dost těžký (provozní hmotnost 2 – 2,1 tuny), dokáže předvést dynamickou jízdu. Při sešlápnutí plynu se sice neubráníte dojmu malé prodlevy, jedná se ale spíš o pocitovou záležitost. Pokud se nacházíte na dálnici s neomezenou rychlostí, není problém cestovat rychlostí přes 200 km/h, přičemž Genesis dosáhne maximálky až 240 km/h a z nuly na stovku zrychluje za 6,8 sekundy.

Při volbě jízdních režimů si můžete vybrat Normal, Sport nebo Eco. V režimu Normal se projeví snaha o maximální komfort cestujících a Genesis se začne lehce vlnit, abyste byli uchráněni sebemenšího rázu od silnice. To nemusí být každému příjemné, režim Sport to ale díky elektronicky řízenému odpružení dokáže vyřešit. Automat ale potom drží otáčky trochu výš, což by se dlouhodobě mohlo projevit na větší spotřebě. Majitel tohoto auta se ale bude muset s častými návštěvami benzinky smířit. Udávaná spotřeba je v kombinovaném provozu 11,6 l/100 km a ve městě si motor podle katalogových údajů řekne o 16,2 l. Během redakčního testu s vyšším podílem městské jízdy oproti dálniční ukázal palubní počítač celkem logických 14 litrů. Na spotřebě se projeví i pohon 4×4, který je ve standardu, má ale vzhledem k rozměrům a hmotnosti vozu jasné opodstatnění. Průjezd zatáčkami je sebejistý, i když v serpentinách si samozřejmě sportovní jízdu s autem této délky moc dopřávat nebudete. Hyundai zde kromě elektronicky řízeného pohonu všech kol používá systém řízení trakce ATCC, který spolupracuje se stabilizačním systémem ESC a přibrzďuje při průjezdu zatáčkou vnitřní kola. Díky optimálnímu rozložení hmotnosti – 51,2 % vpředu a 48,8 % vzadu – je Genesis stabilní a chová se klidně i při zrychlování či intenzivním brzdění.

Sedan velikosti Genesis by měl dokázat soupeřit s nejvyspělejšími konkurenty i co se týče bezpečnosti. Co ve svém luxusním sedanu Hyundai nabízí? Inteligentní tempomat pracuje na základě radarových senzorů a dokáže dodržovat rychlost i odstup od auta před vámi. Nechybí automatická nouzová brzda, která rovněž reaguje na údaje z radaru. Genesis také dokáže sledovat mrtvý úhel a prostor za vozidlem při couvání z parkovacího místa. Asistent pro jízdu v pruhu aktivně zasáhne, pokud vozidlo začne opouštět svůj směr bez blinkru. Je tu rovněž soustava airbagů včetně kolenního pro řidiče.

Hyundai Genesis má velkou výhodu pro nerozhodné zákazníky. Výbava je jedna a v ceníku nenajdete příplatky. Zato v něm ale zjistíte, že v ceně jsou například i bi-xenony, panoramatické střešní okno, všechny asistenty a systémy, vyhřívaná a odvětrávaná kožená sedadla, dvouzónová automatická klimatizace, která kontroluje koncentraci CO2, abyste nebyli nadměrně unaveni, máte tu i kamerový systém a elektricky dovírané dveře, nepřiplácí se dokonce ani za obligátní metalický lak.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru