Infiniti Q50 – atraktivní hybrid

Pokud vás hybridní vozy z principu nezajímají a rychle obracíte stránku, udělejte v případě Infiniti Q50 výjimku. Nejen že svůj design ve velké míře odvozuje od několika vysoce atraktivních konceptů. Automobilka totiž tento hybridní model obdařila skutečně impozantními výkonovými parametry.

S prvním modelem Infiniti začínajícím písmenem Q jsme vás seznámili už v loňském roce, kdy jsme měli v testu dieselový čtyřválec 2.2d, což je jasné řešení pro evropský trh. Tentokrát tu ale máme benzínový šestiválec, který poskytuje výkon 306 koní a k tomu elektromotor, s nímž celý hybridní systém produkuje skvělých 364 koní. Navíc s inteligentním pohonem všech kol, a protože je hybrid k mání pouze v nejvyšších verzích výbavy, tak ještě se vším luxusem, který vám Infiniti dokáže nabídnout.

Chcete-li se pořádně odlišit od velké německé trojky, je Q50 jednoznačně vaše volba. Infiniti nesází na hi-tech linie, které mohou působit chladně, až odtažitě. Designéři se místo toho inspirovali v přírodě a stanovili pro Q50 vláčnější tvary, uhlazené linie střídané napjatými křivkami. Svou roli zde sehrála i snaha o co nejlepší aerodynamiku – tady se vůz chlubí výborným součinitelem odporu vzduchu 0,26. Přídi dominuje velká mřížka chladiče s obloukem vyklenutým ven v horizontální linii a dovnitř se prolamujícím po svislici. Světlomety definují tvář vozu, a to doslova – svým tvarem připomínají přimhouřené oči, zda mají evokovat lidský obličej nebo výraz šelmy, to už si může dosadit každý sám, každopádně se ale vyznačují výbornou svítivostí (ve standardu pro hybrid jsou kompletní LED diody).

V interiéru je zřetelná orientace na řidiče zdůrazněná asymetrickým uspořádáním s výraznou dělící linkou napříč středovým tunelem. Špičkové materiály a zpracování spolu s jin-jangovým přístupem k architektuře interiéru dělají z Q50 skutečně příjemné místo pro život, škoda jen, že příliš robustní otvory držáků nápojů trochu ruší tento dokonalý soulad, navíc se nedají schovat pod žádný kryt. Neotřelé pojetí infotainmentu představují dva pod sebou umístěné dotykové displeje, pomocí nichž ovládáte celý multimediální systém. Těžko si lze představit vůz této třídy bez prémiových sedadel a v Q50 také nechybí. Příjemný náznak bočního vedení spolu s výsuvným sedákem je řadí k těm lepším, které jsme testovali. Zavazadelník nabídne objem 400 litrů, což není zrovna mnoho, mezi hybridními vozy to ale není špatný parametr.

O hybridu, k němuž jsme odkazovali hned v úvodu, stojí za to uvést více podrobností, protože se jedná o inteligentní hybridní pohon Infiniti Direct Response, s nímž automobilka spojuje značná očekávání a dokonce jej pojmenovává jako „nové turbo pro benzínové motory“. Q50 s ním zrychlí z nuly na stovku za 5,1 sekundy, přitom spotřeba v kombinovaném cyklu by měla činit 6,2 l/100 km. Během redakčního testu nám systém ukázal spotřebu 11 l při velkém podílu dálnice, která jak známo není pro spotřebu hybridů zrovna příznivá. Ostatně chcete-li šetřit palivo co nejvíc, má pro vás Infiniti informativní displej mezi ciferníky v kapličce, kde se zobrazuje, jak je vaše jízda v daném okamžiku úsporná. Výkon tichého benzínového šestiválce oslní, méně šťastná je pak spolupráce s automatickou převodovkou, které podřazení trvá trochu déle a občas se projeví i cuknutí při rozjezdu.

Podvozek kombinující dvojitý lichoběžník vpředu a víceprvek vzadu je naladěn jak pro rychlou jízdu po dálnici, tak pro dynamičtější styl, délka vozu vás ovšem do nějakých okreskových sprintů nepustí. Zato cestující si budou pochvalovat komfortní naladění tlumičů a hladké přejezdy nerovností.

 

Box

Technologie Direct Response

Inteligentní hybridní systém se dvěma spojkami a sedmistupňovou automatickou převodovkou přichází se změnami, které zvyšují výkon a prodlužují dojezd na čistě elektrický pohon. Automatická převodovka s adaptivním řízením řazení (ASC – Adaptive Shift Control) je vybavena funkcí přizpůsobování otáček při podřazování (DRM – Downshift Rev Matching) a režimem ručního řazení pomocí dostupných řadicích páček z hořčíkové slitiny na sloupku řízení.

 

K dispozici je asistence pro jízdu v pruhu, v tomto případě je to aktivní systém, který pomocí kamer udržuje auto ve správném směru. Kromě toho jsou tu systémy varující před srážkou, hlídají také couvání z parkovacího místa, inteligentní tempomat a systém pro monitorování mrtvého úhlu.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru