Hyundai Kona – větší a všestrannější – test

Nový model značky Hyundai se představil již v druhé generaci a překvapil nejen většími rozměry, ale také širší nabídkou motorizací. Do testu jsme si vybrali cenově dostupnější verzi s benzínovým motorem, na výběr je ale také hybrid nebo čistě elektrické auto.

Hyundai Kona (1)

Již při uvedení první generace bylo jasné, že má zcela nový model v nabídce značky Hyundai našlápnuto k úspěchu. Designově vydařené auto se ovšem nedávno představilo v novém, a dost odlišném provedení. A opět se nabízejí samá pozitiva. Narostlo co do rozměrů, takže měří 4,35 metru (o 175 mm více) a stojí na rozvoru 2,66 metru (to znamená plus 60 mm). Zvětšila se i do šířky a na výšku. To už jsou parametry umožňující dost velkorysý interiér na to, aby se o model začaly zajímat rodiny s dětmi. Přitom zůstává stále kompaktní, a tedy dobře manévrovatelný ve městě.

Design se oproti předchůdci posunul ještě více k futuristickým a stylově velmi čistým tvarům a liniím. Dobře to koresponduje s faktem, že tento model byl od počátku vyvíjen jako elektromobil, i když byly následně konstruovány i verze se spalovacím motorem. Působivá je tenká linka předních světel, stejně jako nezvykle řešené tvary nárazníku, které se odkazují k „pixelovitému“ pojetí připomínajícímu počítačové hry.

Hyundai Kona (5)

Kabina je řešena tak, aby měli co největší pohodlí jak řidič, tak pasažéři. Plovoucí přístrojová deska působí velmi vzdušně, zajímavým detailem je volič převodovky, který se ze středové konzoly přesunul pod volant. Displej multimédií, který přímo navazuje na obrazovku s údaji o jízdě, jež se zobrazuje před řidičem, tvoří dohromady kompaktní pás. Ten příliš nevystupuje z palubní desky a tvoří s ní opticky příjemný celek. Tlačítek je tu relativně dost, nicméně týkají se hlavně nastavení klimatizace či vyhřívání sedadel, což je pro posádku uživatelsky příjemné. Potěší prostorný zavazadelník, který pojme 466 litrů nákladu, a dají se sem umístit i rozměrnější předměty. Cestující vzadu mají dost místa pro nohy i nad hlavou, příjemný je dost dlouhý sedák, což se pozitivně projeví hlavně při delších cestách.

Hyundai Kona (4)

Nabídka motorizací aktuálně zahrnuje jak čistě elektrický model, tak verze se spalovacími motory. Může to být konvenční benzínový motor o objemu 1,0 nebo 1,6 litru, případně hybridní kombinace motoru 1,6 GDI s elektromotorem. Redakčním testem prošla varianta s motorem 1,6 l o výkonu 145 kW, který byl spojen se sedmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Dostatečný výkon v kombinaci s pohonem 4×4 svědčil autu výborně. Absolvovali jsme s ním dálniční úseky i okreskové úseky, a i přes horší povětrnostní podmínky byl jízdní projev jistý, dynamický, akcelerace dostatečná pro předjíždění na dálničním limitu. Agilní styl řízení se trochu projeví na spotřebě, která se během testu ustálila na 8,5 l/100 km. Podle tabulek by pak v kombinovaném provozu měla být spotřeba mezi 6,7 – 7,1 l/100 km.

Hyundai Kona je v akčním ceníku k dispozici od ceny 559 990 Kč, přičemž se jedná o litrový motor s výkonem 88 kW. Testovaná motorizace s automatem a 4×4 začíná na 729 990 Kč. Výhodou je, že již u základního modelu je k dispozici poměrně široká výbava, do níž patří například Bi-LED přední světla, přední a zadní parkovací senzory plus zadní kamera, či navigační systém.

Foto: Romana Černá

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru