MG4 Electric a MG5 Electric – atraktivní hatchback či praktické kombi? – test

Dvě oblíbené kategorie vozů, které zajímají singly i mladé páry, firmy, ale i další skupiny zákazníků. Hatchbacky spojují představu dynamiky a zároveň dobré využitelnosti, kombíky jsou zase praktické a uspokojí soukromé i podnikatelské cestování. Značka MG přidala elektrický pohon a postavila nás před otázku, které z nich si vybrat.

MG 4 (9)

Po vzkříšení tradiční britské automobilové značky čínským majitelem SAIC Motor Corporation Ltd. přišla na trh řada modelů, které zájemce o jejich pořízení přesvědčila nejen přijatelnou cenou. Česká republika nezůstala stranou a prodeje značky tu vystřelily rychle vzhůru. Nabídka je široká, a tak se může zákazník rozhodovat nejen mezi typy karoserie, ale také vybírat konvenční nebo alternativní způsoby pohonu. Vyzkoušeli jsme elektrické varianty modelů MG4 a MG5.

MG4 – atraktivní hatchback bez emisí

Auto, které vás odveze na nákup, ale také mu můžete dát pořádně „zakouřit“. Tak to druhé s MG4 sice do důsledku nesplníte, zato se s ním ale blýsknete na veřejnosti, protože mu designéři nadělili opravdu atraktivní vzhled. Ostře řezané rysy, pořádně nabroušený „pohled“ předních světlometů a neotřelé řešení střešního spoileru, to je jen malý výčet vlastností, pro něž se za MG4 otočí nejeden pohled. Celé to korunuje nepřehlédnutelný design kol a v případě testovaného vozu kombinace bílého laku s černou střechou a detaily. Na délku měří jen 4,287 metru, přitom ale stojí na rozvoru 2,705 metru, převisy jsou tudíž úplně minimální.

MG 4 (2)

Kabina je vzhledem k celkové délce auta překvapivě prostorná, a to nejen z pohledu řidiče a spolujezdce. Také v druhé řadě sedadel se sedí příjemně, místo pro nohy je dostatečné, délka sedáku rovněž. Objem zavazadelníku 363 litrů je přiměřený velikosti vozu. Interiér je ovšem o poznání střízlivější, než bychom čekali podle exteriéru. Přístrojový štít nahrazuje displej zobrazující údaje o jízdě (je jich poměrně dost a jsou přehledně graficky zpracované), infotainment se ovládá přes dotykový displej na vrcholku středového panelu. Jedná se o hodně velkou obrazovku, v rozhraní ji lze rozdělit do několika sekcí s různými druhy informací. Potěší plocha pro bezdrátové nabíjení telefonu, vstupy pro externí zařízení, a pak už na středové konzole najdete jen kruhový volič automatické převodovky a tlačítko elektrické parkovací brzdy.

MG 4 (6)

Jízdní vlastnosti pozitivně ovlivňuje rovnoměrné rozložení hmotnosti padesát na padesát mezi nápravy. MG4 je postaveno na nové modulární platformě určené pro elektromobily, která umožňuje kromě optimálního vyvážení také bezpečné uložení akumulátorů pod podlahou. Pohon zadní pětiprvkové nápravy zajišťuje elektromotor o výkonu 150 kW (v nabídce je ještě 125kW a 180kW jednotka), který dokáže auto rozpohybovat z nuly na stovku za 7,9 sekundy. Na jedno nabití je u výkonnější verze, kterou jsme měli v testu, uváděn dojezd 450 kilometrů. Nám se kvůli mrazivému počasí během testování zmenšil na 330 kilometrů a rovněž spotřeba se dostala na 20 kWh/100 km, tabulkově by to mělo být 16,6 kWh. Příjemné je rychlé nabíjení – u rychlonabíječky se dá z deseti na osmdesát procent dobít za cca půlhodinu. Styl jízdy volíte podle své preference, protože máte k dispozici pět režimů – ekologický, standardní, sportovní, pro kluzký povrch a také mód nastavitelný podle vlastní volby – týká se výkonu, odezvy na plyn, řízení a charakteru brzd.

MG4 Electric je v nabídce od 779 900 Kč, testovaná verze začíná na 884 900 Kč. Když připočtete bonusy v podobě hi-tech řešení, jako je automatické zapnutí motoru, pokud je v autě řidič i „chytrý“ klíč, úplné vypnutí po zamčení auta, aplikace pro precizní nastavení a ovládání auta, asistenční systémy včetně adaptivního tempomatu a panoramatický kamerový systém, přijel tento hatchback na trh opravdu skvěle připraven na soupeření s konkurencí.

MG 5 (1)

MG5 – čistě elektrické kombi

Elektromobilita má své příznivce i odpůrce, argumenty pro i proti. Jedním z nich je například to, že elektromobily nejsou příliš praktické a nehodí se pro využití k podnikání. Značka MG kontruje uvedením modelu, jež splňuje obojí – karoserie kombi může oslovit jak rodiny s dětmi, tak fleetové manažery. Na délku měří 4,6 metru, rozvor je 2,659 metru a co je hlavní – zavazadelník měří na šířku něco přes metr, výška nákladového otvoru je 76 centimetrů a objem kufru činí 479 litrů, a po sklopení sedadel v druhé řadě je to až 1 367 litrů. Variabilitu zaručí výškově nastavitelná podlaha a lavice v druhé řadě dělená 40:60. Takže převezete jízdní kola, velká zavazadla, ale také různé vzorkovnice a podobné předměty, bez nichž se neobejdou obchodní zástupci a podobné profese. Tento velkorysý vnitřní prostor je přitom zabalen do slušivé karoserie, kde příď působí až skoro kosmicky díky ostrým aerodynamickým kapsám a úzké liště místo mřížky mezi přísnými světlomety. Záď je už o poznání střízlivější, koneckonců tvar kombi zas tak moc možností pro fantazii neposkytuje.

MG 5 (4)

Prostorná kabina je řešena jednoduše a prakticky – co do odkládacích schránek, kapes a držáků bude spokojena celá pětičlenná posádka. Dostatek místa v druhé řadě sedadel, prostor nad hlavou, bez toho se pohodlný kombík neobejde, a tudíž to všechno nechybí ani MG5. Řešení palubní desky připomíná hatchback MG4 jen trochu, a to použitím velkého displeje infotainmentu na vrcholu středového panelu a kruhovým voličem automatické převodovky. V přístrojovém štítu se ale liší zcela, protože MG5 využívá tradiční tvar kapličky, i když se v ní skrývají digitální ukazatele. Poskytují dostatek informací o jízdě a k tomu i stav jízdních asistentů.

Na výběr jsou dvě pohonné jednotky – v obou případech synchronní elektromotory – s výkonem buď 130, nebo 115 kW. My jsme do testu získali verzi se 115 kW, což představuje sílu 156 koní. Není to závratně moc, na rodinné cestování nebo fleetové využití to ale stačí. Při plně nabité baterii byste měli podle tabulek dojet až 400 kilometrů, naše zimní testování podle očekávání tuto hodnotu zkrátilo na 300, což je možné sledovat i na fotografii přístrojového štítu. Uváděná kombinovaná spotřeba 17,5 kWh/100 km není zase o moc vyšší než u hatchbacku, takže můžete jezdit dost úsporně, i když si pořídíte MG5, které je o hodně větší než MG4. Na rozdíl od hatchbacku budete kombi vždycky startovat tlačítkem, plejáda vyspělých bezpečnostních technologií je ale u MG5 podobně bohatá. Jízdní dojmy? Přes tužší naladění podvozku jsou přejezdy nerovností hladké, celkový dojem z jízdy je spíš komfortní. Motor pohání přední kola, díky vyváženému těžišti a nízko uloženým bateriím je vůz v zatáčkách jistý a řízení je přesné. Zrychlení z nuly na stovku za 8,3 sekundy a slušná odezva na pedál plynu umožní bezpečné předjíždění, i když požitek z jízdy nebude takový jako u mrštného hatchbacku.

MG 5 (7)

MG5 začíná s cenou na 889 940 Kč, kdy dostanete výkonnější motor, ale baterii s menší kapacitou. Testovaný vůz s menším výkonem, ale baterií s kapacitou větší o 10,8 kWh (a tudíž deklarovaným dojezdem delším o 80 kilometrů), má základní cenu 999 940 Kč. Mezi MG4 a MG5 tedy můžete volit buď podle využití, nebo podle peněženky, v obou případech dostanete designově přitažlivý elektromobil se slušným dojezdem a přijatelnou spotřebou.

Foto: Romana Černá

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru