Škoda Auto hodnotila minulý rok, na českém trhu se jí dařilo

Na tiskové konferenci tuzemské zastoupení automobilky Škoda Auto rekapitulovalo rok 2023. Jeho autorizovaní obchodníci umístili na český trh 77 490 nových vozů, což představuje meziroční nárůst přes 23 %. Automobily Škoda nadále dominují žebříčku nejprodávanějších modelů v České republice. Jasnou jedničkou zůstává modelová řada Octavia s téměř 10% podílem, nejprodávanějším elektromobilem uplynulého roku se stala Škoda Enyaq.

smart

V České republice se loni zaregistrovalo 221 422 nových osobních automobilů, což představuje meziroční nárůst o více než 15 %. Domácí automobilka k tomuto výsledku přispěla 77 490 registracemi a meziročně si polepšila o 23,2 %, tedy více než celkový trh. Také v relativních číslech Škoda Auto posílila, když její podíl na českém trhu za loňský rok dosáhl 35 %. Za touto skutečností stojí především stabilní síť autorizovaných partnerů, která v současné době čítá 174 prodejních a 224 servisních míst.

Pozici lídra českého trhu potvrzují i statistiky jednotlivých modelových řad. V první desítce nejprodávanějších vozů roku 2023 figuruje 7 modelů značky Škoda. Celému žebříčku vévodí Octavia, která loni zaznamenala 21 815 registrací jako absolutně nejprodávanější model v České republice. Dle statistik SDA si tímto výsledkem zajistila 9,9% podíl na celoročních prodejích. Na 2. pozici dosáhla Fabia s 10 775 registracemi a podílem na celkových prodejích ve výši 4,9 %. Na 3. příčce se umístila Škoda Scala (9784 registrací = 4,4 %), kterou následují modelové řady Kamiq (9447 registrací = 4,3 %), Karoq  (9032 registrací = 4,1 %) a Kodiaq (8659 registrací = 3,9 %). Na 9. místě v žebříčku nejprodávanějších vozů figuruje Škoda Superb se 6309 registracemi (2,8 %).

IMG_20240201_173817_resized_20240201_053831536

Jestliže celkový počet všech prodaných osobních vozů v Česku meziročně stoupl o 15,3 %, statistiky prodejů v segmentu bateriových elektromobilů ukazují více než 70% meziroční nárůst. Velkou zásluhu na tom má Škoda Enyaq, která se stala nejprodávanějším elektromobilem roku 2023. Z 6640 prodaných vozidel BEV jich 1442 neslo značku Škoda, což představuje tržní podíl 21,7 %.  Škoda Auto se snaží o strategický rozvoj dobíjecí infrastruktury, na čemž spolupracuje s řadou soukromých i veřejnoprávních subjektů. V souladu s Národním akčním plánem čisté mobility by v České republice mělo být do konce letošního roku 7500 nabíjecích bodů a 11 000 nabíjecích bodů do konce roku 2025.

05_EnyaqLK_0953_FIN_c002f671

V roce 2023 si kupující nových vozů Škoda nejvíce oblíbili šedou (popř. stříbrnou) barvu karoserie a nejoblíbenější motorizací se stal zážehový agregát 1,5 TSI 110 kW. Svědčí to o tom, že zákazníci se již neorientují primárně na základní varianty, ale mají na své automobily vyšší nároky. Tento trend rovněž potvrzuje stále větší zájem o doplňkové služby. Například pro prodlouženou záruku se loni rozhodlo 45 292, pro značkové pojištění 14 771 a pro předplacený servis 8670 zákazníků. V prodeji originálního příslušenství byly nejžádanějšími položkami kompletní kola a pneumatiky, střešní nosiče a boxy, podlahové koberce a ochranné prvky do zavazadelníku a tažná zařízení



Facebook

Nejčtenější

Nahoru