Renault Clio E-Tech – Trvalka nyní jako hybrid – test

Za posledních pár let přibylo na automobilovém trhu spoustu nových modelů. Přicházejí další crossovery, po nichž poptávka stále roste, i elektromobily postavené jako úplně nová auta bez předchůdců. V této záplavě nelze nepostřehnout trvalku posledních desetiletí – Renault Clio.

Renault Clio (4)

Je mu víc než třicet let a jezdilo v něm už šestnáct milionů zákazníků, kteří si jej od roku 1990 koupili. Současná verze má přepracovaný vzhled i kabinu, stále nabízí několik motorizací, a přibyl k nim i full-hybrid, který nese označení E-Tech. Přesně ten jsme dostali do testu.

Současný vzhled vozů Renault se vyznačuje výraznou přední maskou, jíž dominuje velké černé logo na vrcholu uprostřed. Výraznějšímu vzhledu napomáhá také nový design světel, velké kontrastní plochy po stranách předního nárazníku, neotřelý design kol a velký střešní spoiler. Co do rozměrů se u Clia naopak téměř nic nezměnilo, na délku měří 4,053 metru a výška je 1,439 metru. Testovaná modrá barva laku mu hodně slušela a objevila se v detailech i v interiéru.

Renault Clio (7)

Interiér prošel proměnami, které svědčí komfortnějším dojmem – lepší materiály, kvalitní zpracování – svědčí o tom i modré prošívání na čalounění sedadel a bezpečnostních pásech. Řidič i spolujezdec mají pohodlné sedačky s bočním vedením a ergonomicky tvarované opěrky hlavy, cestující vzadu ovšem musí počítat s menším prostorem, který ostatně odpovídá vozu této velikosti. Podobné je to v zavazadelníku, který pojme 301 litrů nákladu (hodnota platí pro hybrid, u konvenčního modelu je objem 318 – 391 podle toho, zda volíte u pneumatik možnost rezervy nebo opravné sady).

Palubní deska má za sebou modernizaci, která se projevila mimo jiné použitím digitálního přístrojového štítu a velké obrazovky infotainmentu, která zabírá celou výšku palubovky a ještě trochu vyčnívá vzhůru. Displej přístrojového štítu je přehledný a obsahuje značné množství informací. Kromě běžných údajů o jízdě je tu i ciferník, který zobrazuje toky energií v hybridním systému. Řazení v případě testovaného vozu zajišťovala automatická převodovka, ovládaná tradiční řadicí pákou. Přestože na středovém panelu není místa nazbyt, potěší kruhové ovladače nastavení klimatizace a několik vstupů pro externí zařízení.

Renault Clio (5)

Nabídka motorizací obsahuje v základu litrový benzínový tříválec s výkonem 67 kW, který je možno objednat i verzi na LPG. Hybridní verze, kterou jsme měli v testu, spojuje čtyřválcový zážehový motor o výkonu 69 kW s 36kW elektromotorem, přičemž celkový výkon systému je zajímavých 105 kW (143 koní). Akcelerace z nuly na stovku za 9,3 sekundy nezní špatně, zvuk motoru při zrychlování je už méně příjemný. Nadmíru lákavě zní ale hodnota spotřeby 4,5 l/100 km, kterou se nám podařilo dosáhnout v mrazivém období, přičemž tabulkově by se měla pohybovat v kombinovaném cyklu mezi 4,2 – 4,3 l/100 km, tedy téměř identicky s technickými parametry. Lehkost malého hatchbacku, s nímž by bylo možno si hrát v zatáčkách, v případě hybridu trochu krotí vyšší hmotnost 1,3 tuny.

Renault Clio (6)

Asistenčních systémů je na výběr hodně – celkem 20 asistentů rozdělila automobilka do tří skupin – řízení, parkování, bezpečnost. Hlavní je Active driver assist s adaptivním tempomatem a funkcí udržování v jízdním pruhu, pomůže i kamerový systém a aktivní brzdění s detekcí chodců i cyklistů.

Renaul Clio je v aktuálním ceníku za cenu od 383 000 Kč s možností výkupního bonusu mínus 40 000 Kč. Full-hybrid E-Tech je k mání od 513 000 Kč, přičemž kalkulace konkrétního testovaného vozu byla 670 000 Kč.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru