Opel Mokka – Nový styl, tradiční motor – test

Mokka tak trochu vyčnívá mezi obvykle praktickými modely značky. Jako hlavní atributy totiž upřednostnila design a moderní pojetí kabiny. Po kapotou ale zůstala tradiční. Vyzkoušeli jsme ji s dieselovým motorem.

IMG_20221219_122123_resized_20230105_092420077

Ve své nové podobě se zákazníkům představila před dvěma lety a automobilka si ji vybrala pro premiéru přední masky Opel Vizor a digitální palubní deskou Pure Panel. Obojí má vzbuzovat emoce a naznačovat další směřování automobilky, co se týče designu. Jak se tento záměr povedl? První dojmy jsou především z ostřejších hran, velmi nízké masky chladiče a velké nasávací mřížky v předním nárazníku. Auto působí z profilu dynamicky i díky svažité střeše a zvedající se spodní lince oken.

Interiéru velmi prospěla nová palubní deska, která spojila displej s ukazateli před řidičem a obrazovku infotainmentu do jednoho pásu. Také tady byl zjevně styl důležitým parametrem, byli jsme ale spokojeni i s ergonomií. Potěšila nás možnost nastavování klimatizace kruhovými voliči na středovém panelu. Dole zploštělý volant má vyhovující velikost a dobře padne do ruky, výborná je i viditelnost ukazatelů na digitálním displeji.

IMG_20230102_093103_resized_20230105_092806041

Pobyt v kabině je příjemný – sedadla řidiče a spolujezdce se dají dobře nastavit podle potřeby. Na zadních sedadlech sice tolik místa není, ale vzhledem k délce vozu 4,1 metru ani nelze očekávat nadbytek prostoru. Zavazadelník má objem 350 litrů, což odpovídá kategorii, do níž Mokka spadá.

Zároveň s konvenčními motorizacemi uvedla značka na trh i elektromobil Mokka-e, v nabídce pohonných jednotek ale i nadále zůstaly jak benzínové, tak naftové motory. Nám se do testu dostal diesel 1,5 litru, který poskytuje velmi slušných 110 koní výkonu. Pojí se výhradně s manuální šestistupňovou převodovkou, jejíž řadicí páka má příjemný tvar a v kulise se pohybuje lehce a přesně. Přepracovaný naftový motor s turbodmychadlem je díky dobré izolaci slyšet v kabině jen minimálně. Táhne od nízkých otáček a je ideálním společníkem pro pohodovou jízdu, zvlášť když preferujete nízkou spotřebu před agilní jízdou. Podle tabulek je jeho kombinovaná spotřeba 4,5 l/100 km, my jsme během testu dosáhli hodnot 5,8 litru po městě, po absolvování dálničního úseku spotřeba ustálila na 5,1 l/100 km.

IMG_20221219_122148_resized_20230105_092357245

Co ještě dostala Mokka do výbavy? Kromě inteligentních světlometů je to také adaptivní tempomat a další sofistikované asistenční systémy jako udržování v jízdním pruhu, čtením dopravních značek a v nabídce je také couvací kamera a automatický parkovací asistent.

Opel Mokka začíná s cenou na 579 990 Kč, a to s benzínovým motorem 1.2 Turbo o výkonu 100 koní. Testovaná dieselová verze je v akčním ceníku od 619 990 Kč.

Testovaný model:

Opel Mokka

motor:  vznětový čtyřválec 1 499 cm3

výkon:  81 kW/110 k při 3 750 ot./min.

točivý moment:  250 Nm při 1 750 ot./min.

rozměry:  délka 4 151 mm, šířka 1 791 mm, výška 1 534 mm

rozvor náprav: 2 557 mm



Facebook

Nejčtenější

Nahoru