Elektrický Peugeot e-Traveller dostal potřebnou vzpruhu pro zvýšení prodeje

100% elektrické vozy v Česku moc netáhnou, zvláště pak ty s cenovkou nad milion. To je případ modelu Peugeot Traveller, který začátkem roku 2021 přišel o všechny spalovací motory, načež v nabídce zůstal výhradně elektromotor. Toto radikální řešení Peugeotu sice pomohlo udržet koncernové emise na uzdě a vyhnout se obřím pokutám, nicméně mělo za následek to, že v Česku dříve populární Traveller takřka skončil. Celkově se od roku 2021 prodalo jen asi 50 vozů, což ještě v roce 2019 Traveller zvládl s dieselovými verzemi za jediný měsíc. Je zřejmé, že e-Traveller potřebuje vzpruhu, a ty teď dostal hned dvě.

PEUGEOT_TRAVEL_2311STYP_101

Úplně první e-Traveller se v Česku prodal přesně před třemi roky. Zakoupil ho hotel ve Špindlerově Mlýně a vozí jím lyžaře z hotelu na sjezdovku. Do čisté horské přírody je bezemisní vůz jako dělaný. Díky své prostornosti pobere až devět cestujících i s lyžemi. K dobíjení si vystačí se zásuvkou na dvoře hotelu a nemusí tak sjíždět do města hledat čerpací stanici. Dieselovému motoru by popojíždění na krátké trasy zvlášť v mrazivém počasí nedělalo moc dobře, elektromobilu nevadí. A co víc, provoz na elektřinu je levnější než na naftu. Třešničkou na dortu je protiprokluzový systém Advanced Grip Control s voličem s voličem jízdních režimů (sníh, bláto či písek). Funkce Hill Assist Descent Control pak zajistí bezpečný sjezd po zasněžených cestách.

PEUGEOT_TRAVEL_2311STYP_202

Navzdory četným výhodám elektrický Traveller moc příznivců nezískal. Přitom je pro osobní přepravu a zejména pak kyvadlovou takřka ideální. Dokáže se přizpůsobit nejrůznějším potřebám. Je k dispozici ve dvou délkách. Standard je 498 cm, prodloužená verze pak měří úctyhodných 533 cm. Výšku se naopak podařilo udržet pod dva metry. Se 190 centimetry se tak E-Traveller bez problému vejde do všech krytých parkovišť určených pro osobní vozy. Při plném obsazení devíti osobami je do kufru možné naložit až 1500 litrů nákladu. Pětimístná verze pobere 3000 litrů. A jedou-li v autě jen dvě nebo tři osoby, mají k dispozici zavazadlový prostor o objemu skoro pět tisíc litrů.

foto07

K těmto přednostem přidal facelift ještě pár navrch. Jedná se například o nový 100% digitální přístrojový panel s desetipalcovým barevným displejem. Poskytuje optimalizované a přizpůsobitelné zobrazení základních informací, včetně dat z 3D online navigace. Ta je skvělým pomocníkem pro každý den. Najde nejlepší trasu vzhledem k aktuálnímu provozu, monitoruje dobíječky i volná parkovací místa, předpovídá počasí či varuje před radary a nebezpečnými úseky. Aktualizace navigačního systému navíc probíhá „over the air“ tedy na dálku. Pro dokonalý komfort lze pro aktivaci funkcí využít hlasového asistenta.

Seznam asistenčních systémů, který byl už před faceliftem hodně dlouhý, se rozrostl o další doplňky, z nichž nejzajímavější je adaptivní tempomat. Kromě něj na tomto seznamu najdete třeba systém hlídání únavy řidiče, snímání dopravních značek, systém udržování vozu v jízdním pruhu, automatické nouzové brzdění s detekcí chodců a cyklistů, omezovač rychlosti a další.

Peugeot E-Traveller je poháněn účinným elektrickým motorem s maximálním výkonem 100 kW a maximálním točivým momentem 260 Nm, který zaručuje optimální výkon od rozjezdu až do nejvyšší rychlosti 130 km/h. Baterii můžete zvolit buď větší o kapacitě 75 kWh pro dojezd až 350 kilometrů, nebo si můžete vystačit s menší baterií o kapacitě 50 kWh a dojezdem 224 kilometrů. Cenový rozdíl je přitom přibližně 150 tisíc korun. Kromě nižší ceny má menší baterie i nepatrnou výhodu v rychlejším dobití. V rychlodobíječce se dostane z 5 na 80 % za 38 minut, větší pak za 45 minut. Pomocí wallboxu dobijete vůz za necelých pět hodin, větší baterie pak potřebuje 7 a půl hodiny. Nicméně, netlačí-li vás čas, můžete vůz E-Traveller připojit do sítě i normální zásuvkou.

foto06

A pak je tu ještě ta druhá vzpruha. Tou se může stát výzva ministerstva průmyslu a obchodu, která se spouští v prosinci a na základě které budou firmy moci žádat o dotace na pořízení elektromobilu. Celkově dotační program rozdělí 1,65 miliardy korun a potrvá až do září 2025. Podmínkou je, aby pořizovací cena elektromobilu nepřesáhla 1,5 milionu korun, což E-Traveller bez problémů plní.

Foto: archiv Peugeot

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru