Porsche představuje nejsilnější Cayenne všech dob

Nejvýkonnější model SUV této značky má jméno: Cayenne Turbo E-Hybrid. Nový vrchol s výkonem 544 kW (739 k) se vyznačuje vynikajícími jízdními výkony spojenými s efektivitou a komplexní každodenní použitelností. A navíc Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé s paketem GT se ještě více zaměřuje na jízdní dynamiku a vysoce sportovní vzhled.

S23_1349

Po úspěšném uvedení nového modelu Cayenne na začátku roku 2023 Porsche završuje kompletně přepracovanou třetí generaci tohoto úspěšného SUV novým vrcholným modelem. Stejně jako dříve je nejvýkonnější Cayenne plug-in hybridním vozem. Automobilka v tomto nástupci modelu Cayenne Turbo S E-Hybrid upgradovala technologii pro dosažení významného zvýšení elektrického dojezdu a výkonu. Elektromotor s výkonem 130 kW (176 k) doplňuje značně přepracovaný motor V8 o výkonu 441 kW (599 k) se dvěma turbodmychadly. Obě pohonné jednotky dohromady generují kombinovaný výkon 544 kW (739 k) a maximální točivý moment 950 Nm. Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,7 s a dosáhne maximální rychlosti 295 km/h.

Ve srovnání s předchůdcem nabízí nový Cayenne Turbo E-Hybrid výrazně vyšší elektrický dojezd a kratší dobu nabíjení. Se zvýšenou kapacitou 25,9 kWh umožňuje vysokonapěťový akumulátor instalovaný pod podlahu zavazadlového prostoru dojezd na elektřinu až 82 km. Nová palubní nabíječka o výkonu 11 kW zkracuje dobu nabíjení na vhodném zařízení na méně než 2,5 hodiny a to i přes zvýšení kapacity akumulátoru.

S23_1351

Standardní vzduchové odpružení s dvoukomorovou dvouventilovou technologií
Nové modely jsou standardně vybaveny adaptivním vzduchovým odpružením, které obsahuje novou dvoukomorovou dvouventilovou technologii. To umožňuje nastavit odskok a stlačení odděleně. Tato technologie zvyšuje komfort a bezpečnost a zároveň poskytuje širší spektrum mezi režimy podvozku Comfort a Sport Plus. Podvozek kombinuje ovladatelnost v dynamickém průjezdu zatáčkami s charakteristikami zaměřenými na komfort v běžných jízdních situacích s maximálním potlačením náklonu. Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) je rovněž součástí standardní výbavy modelu. Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) a řízení zadní nápravy jsou k dispozici jako volitelná výbava.

Nový Cayenne také těží ze všech nových funkcí představených při modernizaci na začátku roku 2023. Patří mezi ně nový kokpit s plně digitálním přístrojovým štítem v zakřiveném volně stojícím designu s variabilními možnostmi zobrazení, přepracovaná středová konzola a volitelný displej pro spolujezdce. Inovativní světlomety HD-Matrix LED s vysokým rozlišením jsou součástí standardní výbavy.

S23_1362

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé s paketem GT udává ještě sportovnější tón. Všechny podvozky a řídící systémy včetně vzduchového odpružení jsou speciálně vyladěny. Karoserie je o 10 mm blíže k zemi. Specifická ložiska zvyšují odklon přední nápravy o 0,58 stupně, což v kombinaci s širšími předními koly umožňuje dynamičtější odezvu řízení, vyšší celkovou přesnost ovládání a přilnavost v zatáčkách. Součástí standardní výbavy paketu GT jsou i vysokovýkonné keramické brzdy Porsche PCCB. Dynamické kvality modelu lze dále vylepšit výkonnými pneumatikami pro standardní 22“ kola GT design, systémem PDCC a řízením zadní nápravy. Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé s paketem GT zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,6 s a dosáhne maximální rychlosti 305 km/h.

S23_1355

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid je druhým ze tří hybridních modelů, které značka Porsche představí v roce 2023. Aktuálně jej lze objednávat na téměř všech prodejních trzích Porsche, přičemž u nás začíná na částce 4 466 759 Kč včetně DPH. Verze Coupé startuje na 4 559 106 korunách. Dostupnost modelu Cayenne Turbo E-Hybrid s paketem GT, který v Česku začíná na 5 285 454 Kč, je omezena na trhy, na kterých již Cayenne Turbo GT není k dispozici kvůli místním předpisům. To platí pro většinu trhů EU včetně ČR a také pro Japonsko, Hongkong, Tchaj-wan a Singapur.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru