Nejrychlejším elektrickým vozem od Porsche je Taycan

Vývojový jezdec Porsche Lars Kern na Nürburgringu překonal sám sebe: s předsériovým Porsche Taycan zajel na Nordschleife čas 7:07,55 minuty. Tento oficiální čas na kolo je o neuvěřitelných 26 sekund rychlejší, než byl při své poslední rekordní jízdě v sedanu Taycan Turbo S Sport vybaveném performance paketem v srpnu 2022.

„Dvacet šest sekund je v motorsportu půl věčnosti. Larsův čas na kolo 7:07,55 minuty na Nordschleife je senzační a řadí Taycan do stejné ligy jako elektrická hyperauta,“ říká šéf modelové řady Kevin Giek. „A působivé na tom je, že během několika kol Lars zajel téměř přesně stejný čas.“

Taycan pre-series car, Nürburgring Nordschleife, 2024, Porsche AG

„Tlačil jsem, jak jsem mohl. Bylo to maximum, co jsem mohl udělat,“ říká Kern. Severní smyčka Nürburgringu byla pro celý den k dispozici výhradně zkušenému závodníkovi. Z bezpečnostních důvodů byl testovací vůz vybaven zákonem ochrannou klecí spolu se závodními sedadly. Ve srovnání s rekordem z roku 2022 s Taycanem Turbo S byly časy výrazně lepší: předsériový vůz byl v úseku do Schwedenkreuz rychlejší o dobrých 25 km/h.

Pro další ilustraci rozdílu: v době, kdy Kern nyní protnul cílovou čáru poblíž tribuny 13 (T13), by při své dřívější rekordní jízdě na Taycanu Turbo S (2022) právě projížděl vjezdem na Nordschleife a chystal se vjet do sekce Antoniusbuche. Rozdíl mezi předsériovým nejrychlejším Taycanem a současným Turbo S je více než 1,3 kilometru – údaj, který ilustruje skokový výkon dosažený na 20,8 km dlouhé trati v německém regionu Eifel. Palubní video kompletního kola bude zveřejněno v polovině března.
Foto: archiv Porsche


Facebook

Nejčtenější

Nahoru