Nejrychlejší Porsche Taycan má nyní více než 900 koní

Automobilka Porsche uskutečnila v případě Taycanu obzvlášť rozsáhlou modernizaci. Nové verze mají větší výkon, delší dojezd, rychlejší akceleraci a rychlejší nabíjení s větší stabilitou. Porsche také přiostřilo design a výrazněji odlišilo modely Turbo. 

S24_0158

Všechny tři karosářské varianty budou obsahovat četné modifikace – sportovní sedan Taycan, všestranný Taycan Cross Turismo, který je k dispozici s off-roadovým paketem, a sportovní a zároveň praktický Taycan Sport Turismo. K dispozici jsou čtyři varianty pohonu všech nebo jen zadních kol.

Výrobce dosud vyrobil téměř 150 000 exemplářů Taycanu. Nejdůležitější trhy pro Taycan jsou aktuálně USA, Velká Británie, Německo a Čína.

Jako sportovní sedan dosáhnou Taycan a Taycan Turbo S hranice 100 km/h z klidu za pouhých 4,8 a 2,4 sekundy.
S novou funkcí push-to-pass (v paketu Sport Chrono) lze stisknutím tlačítka po dobu 10 sekund zvýšit výkon až o 70 kW (v závislosti na modelu). Lepší zrychlení jsou výsledkem vyššího systémového výkonu. Základní Taycan dává o 60 kW více než dříve. V Taycanu Turbo S je to dalších 140 kW (s Launch Control). To zvyšuje systémový výkon nejvyššího modelu na 700 kW/952 k.

S24_0157

V závislosti na karosářské variantě a motoru se dojezd WLTP zvýšil až na 678 km, což představuje nárůst o 175 km/35 procent. Aktualizovaný Taycan vyžaduje nejen méně nabíjecích zastávek na dlouhých cestách, ale také se rychleji dobíjí: například na 800voltových hyperchargerech jej lze nabíjet výkonem až 320 kW. To je o 50 kW více než dříve. Aktualizovanému Taycanu trvá i přes větší kapacitu baterie nabíjení do 80% pouhých 18 minut. Baterie Performance Plus má nyní celkovou kapacitu 105 kWh (navýšenou z 93 kWh).

S24_0153

Všechny aktualizované modely Taycan jsou standardně dodávány s adaptivním vzduchovým odpružením. Nové odpružení Porsche Active Ride lze objednat jako volitelné příslušenství pro verze s pohonem všech kol. Odpružení udržuje karoserii Taycanu neustále v rovině, a to i při dynamickém brzdění, změně směru a akceleraci. Při plynulé jízdě systém téměř zcela absorbuje nerovnosti.

Zlepšení výkonu a účinnosti je způsobeno řadou faktorů: pokročilá hnací soustava s novým motorem zadní nápravy s až o 80 kW vyšším výkonem u všech modelů, upravený pulzní měnič s optimalizovaným softwarem, výkonnější baterie , přepracovaný tepelný management, tepelné čerpadlo nové generace a upravené řízení rekuperace a pohonu všech kol.

Foto: Porsche



Facebook

Nejčtenější

Nahoru