Volkswagen Amarok vstupuje na český trh

Druhá generace oblíbeného pick-upu Amarok má být moderním všestranným nástrojem pro profesionály, a to díky užitečné hmotnosti až 1,19 tuny, nejvyšší přípustné hmotnosti přívěsu 3,5 tuny a promyšlené otevřené ložné ploše. Nejdostupnější Amarok vyjde na 911 482 Kč bez DPH (1 102 893 Kč včetně DPH). Předchůdce dosáhl více než 830 tisíc prodaných vozů.

IMG_20230608_112204_resized_20230608_052544031

Vůz je sériově vybaven pohonem všech kol. V České republice je možné objednávat dva čtyřválcové turbodiesely a také oblíbený  šestiválcový turbodiesel. Nový Amarok je nabízen v pěti výbavových verzích. Výbavové linie nesou označení „Amarok“, „Life“ a „Style“, na vrcholu nabídky stojí „PanAmericana“ (offroadový styl) a „Aventura“ (exkluzivní styl). Vůz byl koncipován jako čtyřdveřový pick-up s dvojkabinou (DoubleCab) a – pro mimoevropské trhy – jako pick-up s dvoudveřovou kabinou (SingleCab).

Nový Amarok je s vnější délkou 5 350 milimetrů o 96 mm delší než předchůdce. Rozvor náprav 3 270 mm je o 173 mm delší. Tím se zkrátily převisy karoserie. Větší nájezdové úhly jsou u modelu DoubleCab až 30 stupňů (vpředu) a 26 stupňů (vzadu). Na českém trhu je jako základní pohon čtyřválcová jednotka TDI 2,0 litru vyladěná na 125 kW (170 k). Jako druhou výkonovou variantu jednotky TDI nabízí Volkswagen Užitkové vozy na českém trhu čtyřválec s přeplňováním dvěma turbodmychadly, který poskytuje nejvyšší výkon 151 kW (205 k) . V roli nového vrcholného TDI se uplatní motor V6 s nejvyšším výkonem 177 kW (240 k).

IMG_20230608_165534_resized_20230608_052649575

Amarok s motory TDI ve výkonových verzích 125 kW a 151 kW se v Evropě sériově dodávají se 6stupňovou manuální převodovku. Na přání je pro TDI o výkonu 151 kW k dispozici 10stupňová automatická převodovka. Jednotky V6 TDI 177 kW jsou vždy sériově kombinovány s 10stupňovou automatickou převodovkou. Všechny evropské verze Amaroku s automatickou převodovkou smějí táhnout přívěs s hmotností až 3,5 tuny. V porovnání s předchůdcem vzrostla nejvyšší přípustná hmotnost soupravy z 6,0 na 6,5 tuny. Maximální užitečná hmotnost pick-upu s dvojkabinou se zvýšila na 1,19 tuny.

Amarok se v České republice nabízí výhradně s pohonem všech kol (4MOTION) v sériové výbavě. V závislosti na verzi motoru jsou přitom k dispozici dva různé systémy 4MOTION: jeden s připojitelným pohonem všech kol se třemi druhy pohonu a vrcholná verze se čtyřmi druhy pohonu. Jako dodatečný čtvrtý režim (4A) nabízí vrcholná verze automatické variabilní rozdělování hnací síly mezi přední a zadní nápravu prostřednictvím vícelamelové spojky. Vlastnosti pohonu všech kol přivedou k dokonalosti inteligentní jízdní režimy a na českém trhu sériová uzávěrka zadního diferenciálu.

IMG_20230608_092831_resized_20230608_052715196

O další zvýšení komfortu a bezpečnosti se v závislosti na výbavě postará více než 25 asistenčních systémů. Více než 20 z těchto systémů je u modelu Amarok novinkou. Jedná se například o inteligentní adaptivní tempomat, parkovacího asistenta pro asistované zaparkování vozu i vyjetí z parkovacího místa, prostorový kamerový systém s rozsahem snímání 360 stupňů („Area View“), asistenta pro změnu jízdního pruhu nebo systém pro rozpoznávání dopravních značek.

Nový Amarok se vyrábí v Jižní Africe.  Oficiální prodej v České republice byl zahájen 8. června 2023. V průběhu léta bude mít naše redakce k dispozici vůz na týdenní test, kdy přineseme více podrobností a dojmů z jízdy s tímto modelem.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru