SsangYong Korando – Robustní SUV za subtilní peníze – test

Korejská značka SsangYong působí na našem trhu už nějakou dobu. Nabízí crossovery a SUV, mezi nimiž je Korando druhé největší. Autoritativně působící vůz se dá pořídit za hodně slušné peníze a se zajímavou výbavou.

SsangYong Korando (1)

Motorizace je k dispozici jedna, a to benzínová s jednotkou o objemu 1,5 litru a výkonem 163 koní, volba do testu je tudíž jednoduchá. Testovaný model v bílé barvě působí elegantně, černé kontrastní detaily jako lišty kolem oken nebo lamely na okrajích předního nárazníku dodávají dynamiku. Sebevědomý vzhled dodávají přední světlomety – hlavní svítilny jsou oddělené od LED světel pro denní svícení, které ve svislé lince lemují nárazník. Díky tomu auto vypadá širší a přední kapota vyšší.

Auto přitom měří na délku 4,45 metru, takže je příjemně kompaktní a pohodlně ovladatelné i v garážích nebo městských uličkách. V interiéru se ale pasažéři necítí stísněně – pro řidiče a spolujezdce jsou určena široká sedadla s dostatečným bočním vedením, zadní lavice je dostatečně široká a nechybí ani místo nad hlavou. Svůj podíl na tom má dlouhý rozvor, dosahující 2,67 metru. Parádní je i objem zavazadelníku 551 litrů. Potěší ochranná lišta hrany nákladového prostoru a pěkná je i vychytávka v podobě gumové podlážky s vyraženým velkým reliéfem vozu.

SsangYong Korando (5)

Přestože tato automobilová značka u nás nepatří k hlavnímu proudu, s ergonomií v kabině se řidič sžije poměrně rychle. Tradiční členění palubní desky se středovým panelem a zabudovaným displejem infotainmentu je podobné jako u aut evropských, takže není problém se tu zorientovat. Klimatizace se ovládá tlačítky a ovladači, rozhraní multimédií se zobrazuje na obrazovce, ovládání ovšem probíhá také pomocí tlačítek a kruhových voličů. Zajímavé je pojetí přístrojového štítu, který vyplňuje rovněž displej. Ten je velký, desetipalcový, a dá se na něm nastavit velmi individualizované zobrazení informací o jízdě, může se v něm promítat i mapa navigace.

Jakkoliv je na výběr jen jeden motor, můžete si zvolit, zda jej budete řadit ručně, nebo dáte přednost automatu, stejně tak si můžete vybrat mezi poháněnou pouze přední nápravou, nebo zvolíte čtyřkolku. Náš testovaný vůz měl šestistupňový manuál a pohon všech kol. Možnost ručního řazení jsme při testu rozhodně ocenili, motoru totiž svědčí časté podřazování, pokud z něj chcete dostat více akcelerace například na dálnici nebo v kopci. Kombinovaná spotřeba v této konfiguraci činí podle technických parametrů 8,08 l/100 km, my jsme během testu zaznamenali hodnotu kolem deseti litrů, což je přece jen dost, pokud chcete jezdit úsporně. Na druhé straně to může vykompenzovat velmi příznivá pořizovací hodnota vozu. S pohonem všech kol byla jízda bezproblémová i na mokru, auto se nezastaví ani před lehčím terénem.

SsangYong Korando (4)

Nabídka asistenčních systémů obsahuje řadu bezpečnostních řešení pro rodinné cestování, mimo jiné adaptivní tempomat, asistence při jízdě v koloně či systém autonomního brzdění. Zaujaly nás i technologie, které mají pro rodiny s dětmi opravdu praktické využití. Jedná se třeba o asistent pro bezpečné vystoupení s výstrahou, pokud se zezadu blíží jiné auto. Nebo automatické brzdění, pokud vám někdo při couvání z parkovacího místa zkříží dráhu.

SsangYong Korando se nabízí v aktuálním ceníku od 569 900 Kč.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru