SsangYong Torres – Novinka, kterou rodiny ocení – test

Korejská značka uvedla v poslední době na český trh hned několik svých modelů. Model Torres by mohl zaujmout zákazníky, kteří kromě pohodlného cestování potřebují také dostatek prostoru. Vyzkoušeli jsme jej s benzínovým motorem 1,5 l.

SsangYong torres (5)

Jedná se o poměrně velké SUV, které měří na délku 4,7 metru, a zaujme neotřelým vzhledem. Přední maska sází na robustní hranaté tvary, naproti tomu nízké přední světlomety dodávají dojem odhodlaně přimhouřených očí. V případě testovaného vozu se ukázala jako velmi slušivá kombinace stříbrného laku karoserie s černými doplňky, to celé doplněno 20palcovými koly s výrazným designem. Zajímavý detail nabídne pohled na záď, kde se designéři pokusili vytvořit optický klam, totiž dojem náhradního kola uloženého na dveřích. Automaticky tak máte tendenci otevřít dveře do strany, ale ty se otevírají úplně klasicky vyklopením víka vzhůru.

Kabina vozu je podle očekávání prostorná a komfortně vybavená. Sedačky jsou široké a mají zároveň i dost výrazné boční vedení, aby cestující trochu podrželo v zatáčkách. V druhé řadě sedadel je bohatě prostoru na délku, šířku i výšku, potěší pěkné čalounění i ergonomické řešení opěradel. Dodejme, že zavazadelník pojme 839 litrů nákladu, zvolíte-li pohon všech kol, je to o něco méně, a to 703 litrů.

SsangYong torres (6)

Řidič disponuje moderně řešeným přístrojovým štítem, kde se na virtuálním displeji zobrazují údaje na jízdě, infotainment se ovládá přes obrazovku umístěnou na vrcholu palubní desky. Pod ním je další obrazovka pro nastavení klimatizace, takže na tlačítka můžeme s klidem zapomenout. Středovou konzolu vyplňuje už jen klasická kulisa automatické převodovky a prakticky řešené odkládací prostory pro nápoje a drobnosti. Věnec volantu je poměrně velký, dole zploštělý a řešením dolních ramen trochu specifický, ale dobře padne do ruky a vůz se s ním ovládá příjemně.

SsangYong torres (4)

Testovaný čtyřválec o objemu 1,5 litru je jedinou možnou volbou, můžete si ale vybrat, zda preferujete manuální nebo automatickou převodovku a jestli chcete verzi s pohonem předních kol nebo čtyřkolku. Testovaná čtyřkolka velmi dobře obstála v zatáčkách, i když vzhledem k velikosti auta je budete stejně projíždět spíš rozvážněji. Náklony jsou mírné, přejezdy nerovností uhlazené. Dynamika odpovídá spíš rodinnému vozu, závodníka v tomto autě nehledejte. Motor dodává výkon 120 kW, což při hmotnosti skoro 1,7 tuny není nějak moc. Stačí to ale na svižnou dálniční jízdu a případnou akceleraci při předjíždění. Spotřeba je podle tabulek 9,1 l/100 km, během testu jsme dosáhli hodnoty 10,5 l/100 km.

SsangYong torres (2)

SsangYong Torres začíná v ceníku na 699 900 Kč, a to s manuálem a jako předokolka. Testovaný automat s pohonem všech kol vyjde ve standardu na 869 700 Kč. To už ale startujete od druhého stupně výbavy Style, který zahrnuje z bezpečnostních systémů navíc detekci mrtvého úhlu, varování při změně jízdního pruhu, asistenci při couvání a vystupování z auta. Jinak je už v prvním stupni výbavy ve standardu systém pro jízdu v pruhu, monitoring pozornosti řidiče, hlídání odstupu od auta před vámi a upozornění, pokud se vůz vpředu rozjede, což oceníte při jízdě v koloně.

Foto: Romana Černá



Facebook

Nejčtenější

Nahoru