Citroën C4 X – Elegance fastbacku s pohodlím SUV – test

Francouzská značka, pověstná svým originálním designem a velkým důrazem na modely určené rodinám, uvedla na trh úplnou novinku. Vůz, za nímž se s chutí ohlédnete, dokáže být zároveň praktický a hodně úsporný v provozu. Vyzkoušeli jsme ho v dieselové variantě.

Citroen C4 x (9)

Hned při představení se v ceníku objevil model s benzínovým motorem, dieselová motorizace i čistě elektřinou poháněný model. Naftový motor je už dnes ve středně velkých vozech skoro vzácnost, a tak volba padla jednoznačně na něj. Hledisko úsporného provozu bylo rozhodující – mladá rodina dá nejspíš přednost možnosti ušetřit výdaje za palivo. V tomto směru motor rozhodně nezklamal. Spotřeba během testu dosáhla hodnoty pouhých 5,3 l/100 km, tedy jen o pár desetinek víc, než najdete v technických parametrech. To je při výkonu motoru 130 koní a schopnosti zrychlit z nuly na stovku pod deset sekund velmi slušný výsledek. Přitom má auto v dálniční rychlosti ještě rezervu v akceleraci pro předjíždění. Dobře se předvedl i podvozek, který pěkně sedí v zatáčkách. I když kolem dálničního limitu by mohl být více směrově stabilní. Kladné hodnocení si vysloužilo také bezproblémové řazení automatické převodovky, která se ovládá tlačítkovým spínačem.

Citroen C4 x (4)

Exteriér nového modelu je přitažlivý a soudě podle reakcí okolí se design povedl. Vůz měří na délku 4,6 metru, tedy tak akorát pro pohodlné manévrování. Zároveň ale trochu klame tělem – vypadá větší a uvnitř nabízí více místa pro cestující vzadu, než naznačuje sportovně svažitá střecha. Neškodilo by ale trochu více místa na šířku pro řidiče a spolujezdce – pro vyšší postavy bude opěrka ve dveřích až příliš blízko kolene. Skutečně královská jízda čeká zavazadla – kufr má objem skvělých 510 litrů a zároveň velký nákladový otvor, takže pojme i rozměrnější předměty.

Citroen C4 x (5)

Ergonomie palubní desky je podřízena komfortnímu ovládání. Tlačítek je sice minimum, nastavení klimatizace je ale intuitivní pomocí kruhových voličů. Je to rychlejší, než když je nutné vše nastavovat přes dotykový displej. Obrazovka infotainmentu sice není moc velká, například mapy navigačního systému se ale zobrazují rychle a bez potíží. V kapličce před řidičem se promítají virtuální ukazatele s informacemi o jízdě a výstrahami asistenčních systémů. Kladné body má řešení středového tunelu, v němž je skryta řada přihrádek, ať už pro mobilní telefon nebo jiné drobnosti, kterých je v případě cestování s dětmi vždycky dost. Bezpečnost na cestách hlídají asistenční systémy, kterých může být podle zvolené výbavy až dvacet. Vyplatí se zvolit například adaptivní tempomat, který zvládne i jízdu v koloně. Oceníte i automatický systém brzdění při detekci pevné i pohyblivé překážky, který funguje i v noci. Komfort zvýší sedadla, která mohou být vyhřívaná vpředu i vzadu, ta přední disponují i masážní funkcí.

Citroën C4 X je k dispozici v aktuálním akčním ceníku od 494 900 Kč, testovaná motorizace pak začíná na 644 900 Kč.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru