SsangYong Korando nebo Tivoli Grand – Které si vybrat? – test

Značka SsangYong pocházející z Jižní Koreje se s různými přestávkami objevuje na českém trhu už nějakou dobu. S novým importérem přišla v roce 2018 nabídka zajímavých modelů. Zaujaly nás dva modely – stylové SUV Korando nebo praktické Tivoli Grand. V testu jsme zkoumali jich využití pro rodinné cestování. Tak které si vyberete?

Ssangyong Korando (2)

Korando se velikostí řadí mezi kompaktní modely – měří na délku 4 450 mm, na šířku 1 870 mm a na výšku 1 620 mm. Je postaven na rozvoru 2 675 mm, což umožňuje vzdušné uspořádání vnitřního prostoru a k tomu víc než dostatečný objem zavazadelníku 551 litrů, případně 407 litrů, pokud preferujete mít v kufru rezervní kolo místo opravné sady. Parametry svědčí pro příjemné ovládání a zároveň dostatek místa pro řidiče a spolujezdce, stejně tak i v druhé řadě sedadel. Ve spojení s moderně pojatým designem jsou hlavní vlastnosti rodinného SUV splněny na výbornou. Nadto se v kabině cítíte nejen pohodlně, ale také komfortně, a to i díky koženým sedačkám ve výbavě testovaného vozu.

Ssangyong Korando (5)

Pro řidiče je palubní deska uspořádaná přehledně a v duchu ergonomie evropských aut, takže ačkoliv je Korando pořád trochu nováčkem na trhu, s ovládáním se rychle sžijete. Skrz tříramenný volant je dobře vidět na digitální přístrojový štít, v němž si zobrazíte všechny potřebné informace. Nechybí navigace ani multifunkční tlačítka na volantu. Ovládání klimatizace pomocí otočných voličů potěší, dá se nastavit zcela intuitivně.

Ssangyong Korando (4)

Kombinace benzínového čtyřválcového motoru 1.5 GDI s automatickou šestistupňovou převodovkou je jednou z možností k výběru, v nabídce je ještě stejná jednotka s manuálem. Pro rodinné cestování se výborně hodí právě automat, který můžete mít jak ve formě 2WD, tak jako „čtyřkolku“. Výkon 120 kW je dostačující pro pohodovou jízdu, spolupráce s převodovkou je v tomto tempu výborná. Agilnější jízda znamená občasné zaváhání, případně prodlevu při akceleraci, i tak se ale jedná o motor, s nímž bude Korando na rodinných cestách dobrým společníkem. Je dobře odhlučněný a v kabině je příjemně i při vyšší dálniční rychlosti. Uváděná kombinovaná spotřeba je od 7,65 do 8,61 l/100 km podle volby pohonu a převodovky, my jsme v testu dosáhli hodnot 9,5 litru při převažující jízdě po městě.

Ssang Yong Tivoli (1)

Tivoli Grand je vybaven stejným motorem o výkonu 120 kW s automatickou převodovkou Aisin.  Jde o 4 480 mm dlouhé SUV prezentované jako kombi verze modelu Tivoli. Poháněná jsou výhradně přední kola, čtyřkolka pro Tivoli Grand dostupná není.

 

Ssang Yong Tivoli (3)

Tivoli Grand je v zásadě modernizovanou verzí modelu XLV, který z nabídky českého zastoupení loni zmizel, aby uvolnil místo právě nově uvedenému Korandu. Nyní se ale vůz vrací, s novým jménem a inovovanou podobou. Oproti Tivoli se liší prodlouženým zadním převisem pro více místa na zadních sedadlech a objemnějším zavazadelníkem. Kabina je nečekaně velká a celkem dobře odhlučněná. Do zadní řady se vejdou tři děti. Pro kolena i hlavu je vzadu místa dost. Nastupování usnadňují nízké prahy. Kufr má hodně vysokou podlahu. Prostor je široký a dost členitý. Sklopením zadních opěradel (mají polohovatelný sklon) dostanete téměř rovnou plochu.

Ssang Yong Tivoli (5)

Autu nejvíce sluší klidná jízda, maximálka v techničáku tomu odpovídá – 175 km. V zatáčkách se dost naklání a brzy pocítíte nedotáčivost vozu. S hodně lehkou nohou jsme se se spotřebou dostali na 7,7 litrů, ale týdenní průměr je spíše kolem 8 – 9 litrů na 100 km, záleží na stylu jízdy. Dojezd s plnou nádrží by tak byl cca 550 km.

Základní cena modelu Korando začíná na 539 900 Kč, testovaná výbava Premium pak na 669 900 Kč. Cena konkrétního vozu s příplatky, mezi něž se počítá například 42 900 Kč za automatickou převodovku, činila 785 300 Kč.

Základní cena Tivoli Grand je 454 900 Kč, testovaný vůz ve výbavě Style+ stojí celkem 583 200 Kč, tj. včetně automatické převodovky.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru