Divoké loučení – Volkswagen Amarok Delta – test

Už jsme viděli fotky nové generace Amaroku, který vzniká společně s Fordem. Ale s minulou – první generací, kterou si už nemůžete objednat, jsme se rozloučili patřičným způsobem – drsně a divoce v nejvýkonnějším provedení Delta 4 x 4.

VW Amarok delta (1)

Fanoušci robustních pick-upů netrpělivě očekávají nástupce, ale svezení s upravenou verzí Amaroku první generace stojí za to. Terenní dělník s trvalým pohonem všech kol dostal nejluxusnější výbavu, a následně jej úpravce proměnil ve stylového  terénního mastodonta. Naftový šestiválec objemu 2967 cm3 disponuje výkonem 190 kW, tj. 265 koní a má skvělý zvuk. Převodovka je samočinná osmistupňová ZF, vůz má trvalý pohon všech kol a jezdí na zátěžových kolech s obrovskými pneumatikami Cooper o rozměru 275/70 R18. Ty zvýšily výšku vozu o 4 cm, další 4 cm přibyly na světlé výšce díky tlumičům Bilstein.  Karoserie na rámu je zvýšená o 10 cm.

VW Amarok delta (12)

Spodek vozu je ochráněn 6 cm plechem, tzn. že nádrž, motor, převodovka nebo zadní diferenciál jsou v bezpečí a jako v bavlnce. Dále tu najdete přední naviják s dodatečnou baterií na korbě vozu, nástavce prahů rozšiřující auto o 8 cm a na střeše trůní LED rampa. To ale znamená, že vjezd do garáží je tomuto monstru zapovězen. Zadní náprava je odpružena podélnými listovými pery, v terénu je auto dost houpavé, na normální silnici vnímáte hluk od kol a na dálnici dostanete na palubním displeji upozornění, že byste neměli překročit rychlost 110 km/h. Amarok je ale stabilní a celkem dobře ovladatelný.

VW Amarok delta (5)

I když je v terénu jako doma, jeho použití na delší cestu vozu ani pasažérům nečiní větší problémy. Kabina je moderní, přední elektricky nastavitelná křesla ErgoComfort jsou pohodlná, palubní deska je klasická, z tvrdých plastů, známe ji už z předešlých testů tohoto modelu. Převodovka funguje bezvadně. A spotřeba? Dlouhodobý průměr se ustálil kolem deseti litrů nafty, což je velmi dobrý výsledek vzhledem k hmotnosti plně vybaveného auta.

Cenu vozu s úpravou Delta odhadujeme na cca 2,3 milionu korun.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru