Značka Kia představila druhou generaci modelu Niro

Oblíbený crossover Kia Niro byl od základu přepracován. Představuje se zde trojice elektrifikovaných pohonů a široké použití udržitelných materiálů v interiéru. Niro je důležitým modelem nabídky ekologických modelů Kia, která bude do roku 2027 zahrnovat 14 akumulátorových elektromobilů.

Kia Niro_26

Nové Niro představuje bezpečný vůz pro rodinné potřeby, přináší příznivé provozní náklady i ekologické parametry pro  zájemce k prvnímu kroku na cestě k elektrifikaci.

Zájemci si mohou vybrat ze tří pohonů s nízkými či nulovými emisemi: hybridní elektrický pohon (HEV), plug-in hybridní ústrojí (PHEV) a čistý akumulátorový elektromobil (EV). Hybrid a plug-in hybrid používá ultra hospodárný zážehový motor Kia Smartstream 1,6 litru GDI. Akumulátorový elektromobil Niro nabízí prakticky využitelný dojezd až 463 km (podle WLTP) čistě na elektřinu.

Plug-in hybrid i klasický hybrid těží z výhod benzínového motoru Smartstream 1.6 GDI v kombinaci s druhou generací šestistupňové dvouspojkové automatické převodovky (6DCT). Z inovací jednotky GDI druhé generace je třeba zmínit použití kuličkových ložisek s nízkým třením, optimalizaci převodů pro hospodárný chod převodovky nebo vynechání stupně pro zpětný chod, což vedlo ke hmotnostní úspoře 2,3 kg. Zpětný chod namísto toho zajišťuje samotný elektromotor, napomáhající eliminovat výfukové emise při couvání.

Hybridní provedení se zážehovým čtyřválcem za podpory 32kW synchronního elektromotoru s permanentními magnety vykazuje maximální systémový výkon 141 k. Elektromotor o výkonu 62 kW pro plug-in hybrid přispívá k celkovému systémovému výkonu 183 koní a zprostředkuje dojezd až 65 km na elektřinu (v kombinovaném cyklu WLTP se 16″ koly).

Niro PHEV jako první plug-in hybrid v rámci skupiny HMG používá vysokonapěťový topný článek s kladným teplotním součinitelem (PTC) o kapacitě 5,5 kWh, který přispívá k delšímu dojezdu za chladných dnů. Keramické prvky s automatickou regulací podporují vyhřívání kabiny a doplňují funkci klasického výměníku tepla ve prospěch nepřetržitého proudění zahřátého vzduchu.

Inteligentní režim Green Zone u provedení Niro HEV a PHEV automatizuje využívání elektrické energie na základě údajů navigační jednotky, charakteru jízdy nebo manuálních pokynů od řidiče. Jako bezemisní zóny jsou označeny rezidenčních čtvrti a vozovky v okolí škol a nemocnic, kde vozidlo automaticky přechází do režimu čistě elektrické jízdy, aby výfukové emise poklesly na nulu. Řidič dále může sám určit bezemisní zóny po trase s explicitním nastavením dalších oblastí, kde si přeje snížit emise vozidla, například v místě bydliště a okolí.

Niro v provedení EV kombinuje dojezd 463 km (podle WLTP) s agilním jízdním chováním, které vyplývá z maxima výkonu 150 kW v rozsahu 6000–14600 ot/min a okamžitě dostupného točivého momentu 255 Nm. Niro EV dosahuje nejvyšší rychlost 167 km/h a zrychlení z místa na 100 km/h za 7,8 sekundy.

Za pomoci vhodné DC rychlodobíječky dokáže Niro EV dobít lithium-iont polymerový akumulátor o kapacitě 64,8 kWh z 10 na 80 % za 43 minut. Za nízkých teplot spouští Niro EV pomocí navigace předehřev akumulátoru, kdy po navolení dobíjecího místa začne akumulátor předehřívat, čímž pomáhá zkrátit čas dobíjení a vylepšit výkonové schopnosti akumulátoru po příjezdu k dobíjecí stanici.

Hybridní a plug-in hybridní verze umožňuje tahání brzděných přívěsů o hmotnosti až 1300 kg. Niro EV nabízí tažnou kapacitu 750 kg. 

Kia Niro_56

Zcela přepracované Niro s délkou 4420 mm, šířkou 1825 mm a výškou až 1570 mm je postaveno na třetí generaci podvozkové platformy ‚K‘ značky Kia. Vzhledem k rozvoru 2720 mm a vylepšeným proporcím kabiny čeká posádku prostornost na vrcholu třídy a dostatek místa pro zavazadla.

Interiéru dominují recyklované materiály s luxusním vzhledem, které vylepšují vnitřní prostor a podtrhují ekologický naturel modelu. Přístrojová deska a ovládací prvky zaujmou úhledným uspořádáním, hladké kontury garantují intuitivní uživatelské prostředí. Bezpečnost i pohodlí na cestách vylepšuje head-up displej (HUD).

Kia Niro_33

Niro druhé generace je vybaveno kompletním souborem vyspělých inteligentních systémů Kia DriveWise na podporu řízení (ADAS), které dohromady pomáhají vyhnout se nebezpečím na cestách a zprostředkovat celé posádce co největší jistotu. Systém autonomního nouzového brzdění (FCA) varuje řidiče a chrání vozidlo před střetem s ostatními účastníky silničního provozu nebo chodci; funkce pro odbočování na křižovatkách a projíždění křižovatek znamenají dodatečnou bezpečnostní ochranu a při nebezpečí kolize s projíždějícími vozidly po obou stranách dokáží vozidlo i zastavit.

Ceník začíná u verze HEV na 729 980 Kč, nejvyšší cenu má elektromobil 1 369 980 Kč.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru