Škoda Auto začíná v Mladé Boleslavi vyrábět baterie pro elektromobily

Dnes byla zahájena výroba bateriových systémů pro plně elektrické vozy v hlavním výrobním závodě automobilky Škoda Auto. Mladoboleslavský závod je jediným výrobním místem bateriových systémů pro platformu elektrických vozů MEB koncernu v Evropě kromě Německa. Škoda do výrobní linky investovala 130 milionů eur (asi 3,2 miliardy Kč). V budoucnu se zde ročně vyrobí až 250 tisíc bateriových systémů ročně. Dnes to řekli zástupci společnosti na tiskové konferenci konané přímo ve výrobní hale a naše redakce byla u toho.

 5-photo-1920x1281

Na nové výrobní lince bude v budoucnu pracovat zhruba 250 zaměstnanců. Kromě vozů Škoda budou tyto bateriové systémy použity i v dalších modelech koncernových značek Volkswagen, například ve vozech Audi a Seat. Modulární platforma MEB je společný technologický základ plně elektrických vozů koncernu Volkswagen. Různé modely různých značek využívají stejnou technologii.

V příštím roce plánuje Škoda rozšíření výrobní linky na bateriové systémy, ročně pak bude schopna vyrobit na 380 tisíc bateriových systémů. Vyžádá si to investici dalších 57 milionů eur (1,4 mld. Kč), Škoda kvůli rozšíření také přijme 180 nových zaměstnanců.

8-photo-1920x1268

Bateriové systémy pro platformu MEB v nejmenší verzi s osmi moduly má kapacitu 55 kWh, střední varianta s devíti moduly přes 62 kWh. Největší baterie s 12 moduly uchová 82 kWh. Kromě modulů, které mají vždy 24 článků, patří k součástem bateriového systému také skříň baterie s integrovaným chladicím systémem, řídicí systém baterie a potřebná elektrická propojení.

V Mladé Boleslavi se vyrábějí ještě další elektrokomponenty. Již od podzimu 2019 zde vznikají vysokonapěťové trakční baterie, které se používají v modelech Superb iV, Octavia iV a ve vozech s plug-in hybridním pohonem dalších koncernových značek.

Do roku 2030 automobilka počítá s tím, že zvýší podíl prodejů čistě bateriových elektromobilů v Evropě na 50 až 70 procent v závislosti na vývoji trhu. Do roku 2030 se nabídka rozšíří nejméně o tři další čisté elektromobily, které budou cenově a velikostí pod úrovní modelu Enyaq iV.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru