Mercedes-Benz Třídy C – Ve všech směrech vylepšený – test

 

Nejprodávanější model značky za posledních deset let, ale také „skokan“ v oblasti moderních technologií, který těží z novinek uváděných v luxusní Třídě S. Milují ho Číňané, kteří jej v poslední době kupovali nejvíc, ale také Američané, Němci a Britové. Jak osloví český trh jeho nová generace?

Mercedes C (2)

Představila se před rokem, a to současně jako sedan i kombi. Ostatně, právě v kombi verzi se z něj stává skutečný rodinný pomocník, pochopitelně v tom nejluxusnějším balení. Jako sedan, navíc s paketem AMG, nám ovšem v redakčním testu zaimponoval ještě víc.

Lví podíl má na tom design, jež opět vybírá některé prvky z velké limuzíny, zároveň si ale ponechává sportovní rysy, například rozlehlou kapotu s výraznými prolisy nebo ostře „useknutý“ nos. Ten ve spojení s nízkými světly a masivními otvory v předním nárazníku podtrhuje dynamiku vozu. Profil je přitažlivý díky pětipaprskovým kolům v AMG stylu, záď zvýrazňuje chromovaná linka pod nárazníkem.

Mercedes C (3)

Proporce se proti předchůdci trochu změnily, a to díky prodloužení o 65 milimetrů na celkových 4751, rozvoru přibylo do délky 2,5 centimetru a přitom se vůz snížil o necelý centimetr. Zároveň se konstruktéři snažili maximálně zvětšit vnitřní prostor, kde se povedlo přidat do šířky v oblasti loktů posádky, na délku pro nohy cestujících v druhé řadě a zároveň i místa nad hlavami pasažérů. Zavazadelník zůstal u sedanu stejný, a to velmi slušných 455 litrů objemu.

Kabina doznala značných změn v ergonomii i designu. Před řidičem sice zůstává obdélníkový displej místo přístrojového štítu, obrazovka infotainmentu je ale o poznání větší a orientovaná na výšku. Výdechy klimatizace jsou nově designované a i když stále mají připomínat motory proudových letadel, nejsou už tak ideálně kruhové a nemají viditelné paprskovité lamely pro otevírání a zavírání. Volant se silným věncem je v oblasti úchopu potažen perforovanou kůží a umožňuje ovládat většinu funkcí infotainmentu. Je to velmi pohodlné a ovládání usnadňují i miniaturní dotykové plošky, které automobilka poprvé uvedla ve Třídě E. Ovládání je možné i pomocí známého hlasového systému MBUX, teď již v druhé generaci, který reaguje na oslovení Ahoj, Mercedesi. Ne vždy se podaří příkaz splnit, nicméně dobře nám na hlasový pokyn fungovala navigace k cíli nebo nastavení požadované teploty na klimatizaci.

Mercedes C (8)

Nabídka nové generace Třídy C zahrnuje výhradně čtyřválcové motory, přičemž pestřejší je paleta s těmi benzínovými, kde volíte výkony od 170 do 258 koní a dvě varianty s pohonem všech kol. U minulých generací se nám nicméně výborně osvědčily dieselové varianty, a proto jsme v testu sáhli po prostředním vznětovém motoru s výkonem 200 koní a pohonem zadních kol. Slibuje v kombinovaném provozu příznivou spotřebu 5,6 l/100 km, redakční test skončil se spotřebou 6,8 l/100 km. Udávané zrychlení z nuly na stovku je za 7,3 sekundy, maximální rychlost 245 km/h. A jaké jsou dojmy na silnici? Jedním slovem výborné, protože svižnost nezůstává jen na papíře, spojení s devítistupňovým automatem je bezchybné, zátah od nízkých otáček (točivý moment 440 Nm od 1800) je citelný, a tak si můžete dopřát i svižnější jízdu, pokud vám nevadí trochu hlasitější projev turbomotoru. Pro přesnější a rychlejší průjezd zatáčkami si můžete poprvé ve Třídě C přiobjednat také řízení zadních kol, kdy úhel natočení je až 2,5 stupně. Funguje to obvyklým způsobem – při pomalejší jízdě se zadní kola natáčejí v opačném směru než přední, při rychlejší (nad 60 km/h) se natáčejí ve shodném směru jako přední kola.

Mercedes C (6)

Stejně jako u jiných modelů značky je i tady ve výbavě řada sofistikovaných asistenčních a bezpečnostních systémů. Aktivní adaptivní tempomat, aktivní asistent řízení pro udržování v pruhu při rychlosti až 210 km/h, pomoc při parkování či rozpoznávání dopravních značek, to je jen několik z mnoha technologií, které jsou k dispozici. Na dlouhých cestách nejen děti ocení působivé ambientní osvětlení, kde je možno nastavit nejen celou škálu barev, ale také jejich periodické střídání.

Mercedes-Benz Třídy C můžete pořídit od ceny 1 076 900 Kč, testovaná motorizace začíná na 1 232 990 Kč, cena konkrétního modelu s příplatky činila 1 543 090 Kč.

Testovaný model:

Mercedes-Benz C 220 d

motor:  vznětový čtyřválec 1992 cm3

výkon:  147 kW/200 k při 4200 ot./min.

točivý moment:  440 Nm při 1800 – 2800 ot./min.

rozměry:  délka 4751 mm, šířka 1820 mm, výška 1438 mm

rozvor náprav: 2865 mm

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru