Subaru Outback – Do terénu s komfortem – test

Outback v novém modelovém provedení sliboval zákazníkům větší cestovatelský komfort a zdokonalené jízdní vlastnosti, s nimiž se nezalekne ani před terénními nástrahami. Během redakčního testu jsme prověřili právě stupeň výbavy Field, který je koncipován především pro milovníky outdooru.

Subaru Outback (5)

Příběh tohoto modelu rezonuje i v dnešních souvislostech – odvážný cestovatel se vydal do Ameriky, dosáhl tam věhlasu a poté se vítězně vrátil zpět. Outback to vzal trochu oklikou přes model Legacy, který automobilka v oplastované verzi představila na autosalonu v New Yorku v roce 1994. Brzy se z modelu Legacy Outback osamostatnil Outback, který si časem vydobyl pozici vlajkové lodi v portfoliu Subaru. Od té doby se ovšem mnohé změnilo. Citelně vzrostl komfort kabiny, zvýšila se úroveň bezpečnosti díky asistenčním systémům. Jaký je Outback dnes?

Základem Outbacku bylo velké rodinné kombi, postupným vývojem se ale přidávalo stále víc terénních prvků, které na něm zákazníci dodnes oceňují. Při pohledu zvenku je jasné, že mezi ty hlavní je třeba počítat výrazné oplastování, které neslouží pouze ke zvýraznění tvarů karoserie, ale především plní ochrannou roli při průjezdu polními cestami, kde nějaký ten keř podél nemá šanci auto poškodit. Současná šestá generace má nově designovanou přední masku, upravené tvary světlometů i zrcátek.

Subaru Outback (6)

Kabina překvapí hned několika zásadními novinkami. Nemůžete přehlédnout velký displej infotainmentu, který je postaven na výšku a je zabudován do panelu s výdechy klimatizace po stranách. Stejně tak vám neujde, že palubní deska je čalouněna kvalitním materiálem a prošívána kontrastními stehy. Přestože jsme byli zvyklí na systém s třemi displeji typickými pro modely Subaru, tady zjednodušení hodnotíme jednoznačně kladně. Ubyla spousta tlačítek a ovladačů, velký displej převzal řadu jejich funkcí včetně nastavení klimatizace a zůstaly v podstatě dva ovladače – hlasitosti rádia a výběru rozhlasové stanice. Středová konzola už je víceméně vyhrazena pro páku automatické převodovky a tlačítko elektronické parkovací brzdy.

Vnitřní prostor je vzdušný a nabízí pohodlné cestování nejen pro řidiče a spolujezdce, ale bez problémů se zde usadí i tři dospělí cestující v druhé řadě sedadel. Místo pro kolena, lokty, nohy i hlavu jsou bez nejmenší výhrady. Zavazadlový prostor nabízí objem nejméně 561 litrů, u Outbacku jsme vždy oceňovali nejen jeho šířku, ale také gumovou podlážku, která odolává nečistotám i vlhku. Praktický je systém háčků a sítí pro lepší uchycení nákladu, nechybí vychytávka v podobě bezdotykového otevírání víka zavazadelníku.

Současný model Outbacku, který je postaven na globální platformě Subaru, těží z tohoto nového konstrukčního řešení především ve zvýšení tuhosti karoserie a vyšším zdvihu zavěšení kol. Výsledkem jsou komfortnější přejezdy nerovností a snížené vibrace karoserie. Pohonnou jednotku představuje benzínový boxer o objemu 2,5 litru, atmosférický čtyřválec, který prošel přepracováním kvůli snížení spotřeby paliva. S redakční spotřebou 7,5 l/100 km se nám podařilo téměř přesně dosáhnout tabulkové hodnoty 7,4 litru. Řazení převodovky Lineartronic CVT je hladké, nastavení převodových poměrů nově odpovídá osmistupňovým automatům. Sametové rozjezdy dobře sedí k rodinnému cestování, rovněž brzy lze dávkovat velmi přesně a bez snížení komfortu jízdy. Na dálnici je Outback jako doma, dokáže polykat stovky kilometrů bez protestů a únavy, navíc s nádrží o objemu 63 litrů i bez nutnosti častého tankování.

Subaru Outback (1)

Už jsme zmínili terénní schopnosti, tak pojďme k podrobnostem. Světlá výška 213 milimetrů, to je nejen o 13 milimetrů nárůst oproti předchozí generaci, ale také slušný předpoklad pro průjezd v terénu. Stejně tak pomohou nájezdové úhly 19,7 stupňů vpředu a 22,4 stupně vzadu. Ve spojení se symetrickým pohonem všech kol, který je standardem u všech verzí, je Outback připraven zdolat i větší terénní překážky.

Automobilka v novém modelu položila velký důraz na bezpečnostní systémy. EyeSight čtvrté generace má skoro dvojnásobné zorné pole, to znamená, že dokáže detekovat potenciální riziko v mnohem větším rozsahu. Výkonnější čipová sada od amerického výrobce a systém kamer od švédské firmy (v obou případech Subaru touto volbou změnilo dodavatele) zaručuje více informací a jejich rychlejší zpracování. V případě EyeSight systémů je nejvýmluvnější statistika: podle údajů automobilky zavedení 2. generace snížilo počet čelních nárazů o 61 %, 3. generace se zasloužila o pokles o dalších 44 % a se zavedením 4. generace očekává Subaru další pozitivní přínos zejména u snížení nehod na křižovatkách.

Ceník Subaru Outback začínal v době testu na 1 085 000 Kč, testovaná verze Field je za 1 170 000 Kč. Specialitou této outdoorové verze jsou například černé plastové kryty předního a zadního nárazníku či sedadla čalouněná vodoodpudivým materiálem Star Tex.

Testovaný model:

Subaru Outback

motor:  zážehový čtyřválec 2498 cm3

výkon:  124 kW/169 k při  5000 – 5800 ot./min.

točivý moment:  252 Nm při 3800 ot./min.

rozměry:  délka 4870 mm, šířka 1875 mm, výška 1675 mm

rozvor náprav: 2745 mm



Facebook

Nejčtenější

Nahoru