Subaru Outback – Vzpomínka na zimu – test

Velký rodinný vůz na zvýšeném podvozku má za sebou úspěšnou dráhu, kterou odstartoval model Legacy v Americe v roce 1994. Outdoorový vzhled mu přinesl větší zájem zákazníků, od Legacy Outback už byla cesta k samostatnému modelu Outback cesta otevřená. Dnes jezdí na silnicích v šesté generaci a každý rok mu přibude pár vylepšení. Ta nejnovější jsme prozkoumali v redakčním testu.

Subaru Outback (6)

Terénní využití kombinované s komfortem a praktickým využitím dělá z Outbacku prakticky univerzální auto, s nímž se můžete vydat na dlouhou cestu za dovolenkovým relaxem, stejně jako na dobrodružnou výpravu do hor. Se světlou výškou 213 milimetrů se Outback může pustit prakticky do každého terénu, plastové lemy ochrání karoserii a slušné nájezdové úhly 19,7 stupňů vpředu a 22,4 vzadu nenutí ke kompromisům. Podívejme se na současný modelový rok.

Aktuální generace dostala nově designovanou přední masku, úpravami prošly světlomety a zrcátka. Nově se do nabídky dostala atraktivní barva Sapphire Blue Pearl, my jsme ovšem testovali vůz v bílé barvě, zato se zajímavými polepy, které přitahovaly pozornost. Ostatně, Outback je velké auto, které na délku měří 4870 milimetrů a na výšku měří i s ližinami 1675 milimetrů. Na silnici ho tedy rozhodně nepřehlédnete.

Rozvor přesahující 2,7 metru slibuje velkorysý prostor uvnitř. Ten si užijí i lidé vyššího vzrůstu, protože místa je dost ve všech směrech. Řidiči přibylo v novém modelovém roce komfortu, a to v podobě nastavitelného sedáku. Vnitřní prostor je vzdušný a nabízí pohodlné cestování nejen pro řidiče a spolujezdce, ale bez problémů se zde usadí i tři dospělí cestující v druhé řadě sedadel. Místo pro kolena, lokty, nohy i hlavu jsou bez nejmenší výhrady. Zavazadlový prostor nabízí objem nejméně 561 litrů, u Outbacku jsme vždy oceňovali nejen jeho šířku, ale také gumovou podlážku, která odolává nečistotám i vlhku.

Subaru Outback (9)

Kabina dostala s generační obměnou pro modelový rok 2021 přepracovanou palubní desku, na níž nejvíc upoutá velký 11,6palcový displej, který je orientován na výšku. Maximum ovladačů se přesunulo právě sem, takže tlačítka tu najdete spíš sporadicky. Na displej se přemístilo i nastavení klimatizace a vyhřívání sedadel. Řadicí páka automatické převodovky tudíž dominuje středové konzole, na níž nepřehlédnete lesklé tenké dekorační lišty.

Jako pohonná jednotka slouží benzínový atmosférický čtyřválec o objemu 2,5 litru, který generuje výkon 124 kW (169 koní). Podle technických parametrů je jeho kombinovaná spotřeba 7,1 l/100 km, nám se vzhledem k zimnímu testovacímu období ukazovala hodnota spíš kolem deseti litrů, v městském provozu dosáhla až ke dvanácti. Hladké řazení převodovky Lineartronic CVT svědčí kultivovaným rozjezdům, rychlé a přesné jsou brzdy. Akcelerace je průměrná, z nuly na stovku zrychluje za 10,2 sekundy. Outback ale oslňuje spíš jinými parametry, jako je třeba komfortní jízda včetně hladkých přejezdů i větších nerovností, nebo přesný průjezd zatáčkami.

Subaru Outback (8)

Pro zvýšení bezpečnosti posádky využívá automobilka již čtvrtou generaci svého systému EyeSight, který má téměř dvojnásobné zorné pole, a tudíž zaznamená riziko možné srážky nebo ohrožení ve větším rozsahu než dřív. Výrobce změnil dodavatele čipů i kamerového systému, může tudíž nabídnout rychlejší zpracování většího množství informací. Podle interních statistik Subaru se s každou další generací snižuje počet nehod jeho vozů, v případě té aktuální očekává velký přínos u nehod na křižovatkách, kde zaúčinkuje nová funkce EyeSight – přednárazový brzdový systém s rozšířenou podporou předcházení kolizím.

Subaru Outback je k dostání od ceny 1 110 000 Kč, my jsme do testu získali druhou nejvyšší verzi Field, která je v ceníku od 1 210 000 Kč.

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru