Mercedes-Benz představuje studii Vision EQXX s dojezdem přes 1000 km

Na základě interních, digitálních simulací lze vycházet z toho, že tato inovativní technická studie ujede v reálném silničním provozu na jedno nabití sady akumulátorů více než 1000 kilometrů. Kromě zvýšení hospodárnosti byly při vývoji důležité i další cíle, především šetrné využívání surovin a nejlepší možná ochrana životního prostředí.

Mercedes-Benz VISION EQXX

Při vývoji nalezla uplatnění opatření pro zvyšování hospodárnosti, od pneumatik s extrémně nízkým valivým odporem přes zdokonalenou aerodynamiku (cx = 0,17) až po aplikaci nejmodernějšího softwaru. Výsledkem je studie, která překonává dosavadní technické hranice a stanovuje nová měřítka energetické hospodárnosti. To znamená, že spotřeba elektrické energie činí méně než 10 kWh na 100 kilometrů, resp. energetická hospodárnost je více než šest mil (9,7 km) na kWh.

„Mercedes-Benz VISION EQXX ukazuje, jak si představujeme budoucnost elektromobilu. Za pouhých jeden a půl roku jsme vyvinuli nejhospodárnější Mercedes všech dob – se spotřebou elektrické energie méně než 10 kWh na 100 kilometrů. Studie VISION EQXX má dojezd více než 1000 kilometrů na jedno jediné nabití – a její napájení zajišťuje sada akumulátorů použitelná i v malém vozidle. Tento vůz jasně ukazuje směr vývoje celé naší společnosti: Budeme vyrábět nejatraktivnější elektromobily na světě,“ říká Ola Källenius, předseda představenstva společností Daimler AG a Mercedes-Benz AG.

Mercedes-Benz VISION EQXX

Koncept vozidla je založen na softwaru, který nově definuje cestu do elektrické éry. Místo jednoduchého zvětšení sady akumulátorů se tým vývojářů soustředil na maximalizaci hospodárnosti při cestování na velké vzdálenosti – od účinnosti pohonu přes energetickou hustotu sady akumulátorů až po aerodynamiku a lehkou konstrukci.

Mercedes-Benz VISION EQXX

Technická studie nabízí kromě výjimečné provozní energetické hospodárnosti také odpovědi na další zásadní otázky. Použitím trvale udržitelných materiálů se například výrazně snížilo množství emisí CO2. Uživatelské rozhraní disponuje zcela novým, jednodílným displejem v celé šířce interiéru. Plynulou interakci mezi řidičem a vozidlem podporují prvky uživatelské plochy, a to mimo jiné i díky umělé inteligenci, která napodobuje způsob činnosti lidského mozku. Softwarově řízený vývojový proces zásadně mění způsob, jímž se budou elektromobily dále vyvíjet.

Mnohé inovace z vývoje budou brzy zařazeny do výroby, některé z nich například už u příští generace modulární platformy MMA pro vozy Mercedes-Benz kompaktní a střední třídy.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru