Hyundai Bayon – Stvořen pro dovolenou – test

Je zcela novým modelem, který automobilka představila teprve letos na jaře. Jméno dostal podle vyhledávaného jihofrancouzského letoviska Bayonne. Crossover s prvky SUV byl navržen speciálně pro Evropu.

Hyundai Bayon (4)

Design je velmi blízký vozům na elektrický pohon, Bayon je ale konvenční model, který v případě testovaného exempláře poháněl benzínový litrový motor. Uzoučké světlomety a trojrozměrná mřížka chladiče dodávají poměrně ostré rysy, oplastování zase přidává na robustnosti. Záď opticky rozšiřují bumerangovité svítilny, zadní okno je vizuálně prodlouženo až daleko do střechy. Ačkoliv měří na délku pouhých 4,18 metru, působí rozměrněji a navíc je postaven na rozvoru 2,58 metru.

Hyundai Bayon (6)

Kabina je prostorná a palubní deska zpracovaná v minimalistickém duchu. Přístrojový displej je ale dost velký, aby na něm mohly být zobrazovány přehledné a čitelné virtuální ukazatele. Také monitor multimédií má úhlopříčku 10,25 palců, takže si tu pohodlně zobrazíte nejen mapu navigačního systému. Pohodlí zaručí dostatečné místo pro nohy v první i druhé řadě sedadel. Také zavazadla sem složíte celkem snadno – kufr má objem 411 litrů, na velikost vozu výborná hodnota.

Hyundai Bayon (2)

Tříválcový zážehový motor má na svůj objem vysoký výkon – k dispozici je verze o výkonu 100 nebo 120 koní, my jsme testovali ten silnější. V kombinaci s automatizovanou převodovkou zaručí řidičský komfort, ovládání je snadné a bezproblémové. Trochu méně příjemné jsou znatelné vibrace, které se u tříválců občas objevují, zato vás ale potěší spotřeba, která se během testu pohybovala pod šesti litry. Pomáhá k tomu i 48V technologie, mild-hybridní pohon, který také v kombinaci s iMT převodovkou umožňuje dvě úrovně setrvačné jízdy, a ještě dál snižuje spotřebu paliva.

Základní cena tohoto modelu je 349 990 Kč, testovaná výkonnější verze začíná na 479 990 Kč.

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru