Škoda má vizi: Next Level – Škoda Strategy 2030

Nová strategie NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030 staví na úspěších dosavadní Strategie 2025. Cílem je úspěšný rozvoj v oblasti internacionalizace, elektrifikace a digitalizace. Pro cestu do budoucnosti automobilka definuje novou vizi i misi. Nová vize zní: „We will help the world live smarter“, nová mise pak: „Modern accessible mobility with everything you need and surprises you love.“ Společnost současně i do budoucna staví na svých prověřených hodnotách „simplyfiying“, „human“ a „surprising“. 

210624_NEXT-LEVEL-1.JPG

Tří hlavní priority, které udávají směr: EXPAND, EXPLORE a ENGAGE
Cílem, který je nadřazen prioritě EXPAND, je povýšit značku mezi pět nejprodávanějších značek automobilů v Evropě. Toho chce značka dosáhnout posílením pozice v segmentu cenově dostupných vozů. Příkladem je model Fabia se základní cenou pod hranicí 14 000 eur. Dále se portfolio produktů do roku 2030 rozšíří o minimálně tři další čistě elektrické modely, které budou cenou a velikostí pod úrovní modelu  Enyaq iV. Společnost bude – v závislosti na rozvoji trhu – usilovat o to, aby podíl plně elektrických modelů na prodejích značky v Evropě činil 50 až 70 %.

Česká republika se má stát centrem elektromobility
Aby jak společnost, tak její tuzemský trh Česká republika z procesu transformace vyšly posílené, pracuje automobilka společně se svými partnery na tom, aby se země stala jedním z center elektromobility. Konkrétně se mají do roku 2030 ve všech třech českých výrobních závodech společnosti, v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí, vyrábět elektrické vozy nebo elektrické komponenty. Začátkem příštího roku bude v Mladé Boleslavi zahájena výroba bateriových systémů pro koncernovou platformu MEB, na níž je postaven model Enyaq iV.

Na cestě k vedoucí evropské značce v Indii, Rusku a severní Africe
Součástí priority EXPLORE je záměr, aby se automobilka do roku 2030 stala vedoucí evropskou značku na perspektivních trzích Indie, Ruska a severní Afriky. To přispěje ke globálnímu prodejnímu potenciálu ve výši 1,5 milionu vozů za rok. Automobilka převzala za tyto regiony odpovědnost v rámci koncernu Volkswagen. Nedávno byla zahájena výroba modelu Kushaq – prvního automobilu značky, který byl v rámci projektu INDIA 2.0 uveden na indický trh.

Simply Clever 2.0: ŠKODA zůstává funkční i v digitální době
Třetí priorita ENGAGE zahrnuje specifické cíle pro oblasti digitální zákaznické zkušenosti, ekologie, diverzity a vzdělávání. Česká automobilka se tak chce mimo jiné stát měřítkem pro Simply Clever User Experience, tedy zákaznickou zkušenost. Každý zákazník má být schopen hned napoprvé a intuitivně ovládat svůj nový vůz nebo službu od značky. Prvním takovým projektem je PowerPass, umožňující jednoduché a pohodlné nabíjení elektrifikovaných modelů značky. Bude k dispozici na více než 30 trzích a umožní nabíjení navíce než 210 000 nabíjecích stanicích v Evropě. Ještě příjemnější má být také samotný nákupní proces vozu. Automobilka dále rozšiřuje koncept virtuálního showroomu a vytyčila si za cíl prodávat už v roce 2025 každý pátý vůz online. V Belgii, Nizozemsku, Polsku a v České republice využívají zákazníci této možnosti už dnes.

Výrazně vyšší ekologické cíle: snížení flotilových emisí o více než 50 %
Společnost zintenzivnila své úsilí v oblasti ekologie a výrazně zpřísnila své ekologické cíle. Automobilka plánuje ve srovnání s rokem 2020 snížit flotilové emise o 50 % a do roku 2030 přejde ve všech českých a indických závodech na uhlíkově neutrální výrobu. Výroba ve Vrchlabí je uhlíkově neutrální již od konce loňského roku. Strategie staví do popředí také oblast diverzity: do roku 2030 má každou čtvrtou pozici v managementu zastávat žena.

Efektivita a zjednodušení jako hlavní principy k dosažení strategických cílů
Automobilka sází na efektivitu a zjednodušení – to jsou dvě tradičně silné stránky, které české automobilce přinesly řadu úspěchů v její dlouhé historii. Cílem je dosáhnout nejnižších nákladů mezi evropskými konkurenty, a to ve spojení s trvale udržitelnou rentabilitou tržeb ve výši minimálně 8 %. Automobilka již zahájila kroky k zjednodušení svých procesů a snížení byrokracie a komplexity, aby i nadále zvyšovala schopnost pružně reagovat na aktuální výzvy. Příkladem může být úprava nabídky verzí či výbavy na přání: s dalším rozšiřováním elektrifikace u modelové nabídky by mělo ve střednědobém horizontu dojít k snížení počtu dostupných kombinací o 40 %.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru